Kimibolygó - Kimi Raikkönen világa
[Moi]

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1331327786_29.png

Moi, vagyis Sziasztok! :)

Az oldal a finnek 2007-es Formula1-es bajnokával, Kimi Räikkönennel foglalkozik. Naponta frissülő hírek, csomó érdekesség, képek, videók, ikonok, hátterek....
Üdvözöllek a Kimi-bolygón! :D

Follow us on:

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1330093424_06.png

Translate to:

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308503740_02.png //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308503754_84.png //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308503478_93.png //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308503477_17.png //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308503492_10.png

 
[Kimi Räikkönen]

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1331327784_47.png

Home
Hírek - News
Kimi Räikkönen
Kimi Blogja
Kimi's Blog in English
Vendégkönyv - Guest book
Finnország
Extrák
Site infos
Magamról néhány szó :)
Fórum - Forum

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1330093296_91.png//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1330093298_01.png

 
[Events]


2012. Április 13-15 Chinese GP >>
2012. Április 20-22. Bahrain GP >>

2012. Május 1-3. Mugello test >>

 
[Chat]
Káromkodni tilos!
 
 
 
 
[Log in]
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
[Fans]
Indulás: 2010-09-12
 
[Pontverseny állása]

1. Fernando Alonso 35p
2. Lewis Hamilton 30p

3. Jenson Button 25p
...
7. Kimi Räikkönen 16p

bővebben...

 
[Facebook]
 
 
 
[Társoldik]

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078998_55.jpg   //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078999_36.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078995_88.jpg   //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078997_82.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078994_83.jpg   //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078996_92.jpg

 


//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1296771650_23.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1299179346_82.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1301835162_46.png //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1306091601_07.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308433982_65.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1309555118_19.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1309555117_04.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1309874309_28.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1313785207_76.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1314637808_10.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1316376613_79.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318791345_68.jpg
http://forma1csevego.lapunk.hu/tarhely/forma1csevego/kepek/icon2.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1322579999_09.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1326577659_38.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1329079007_56.png

http://www.kephost.com/images4/2011/4/11/cey8top96j9726l116st.gif

 
[Egyéb]

Top Sport Sites

 

2011-es Szezon
2011-es Szezon : Minden, amit a Jordán Raliról tudni kell

Minden, amit a Jordán Raliról tudni kell

Noncsi  2011.04.14. 20:36

A 2011-es Jordán Ralit még az ág is húzza. A Szíriában kitört zavargások miatt a WRC teljes felszerelését különböző kerülőutakon kellett a helyszínre szállítani, ezekkel pedig akadtak problémák bőven. Mégis, az FIA, a csapatok és a rali szervezői is újra és újra átalakították a programot, újjászervezték a teljes logisztikát, hogy legalább 2 napig a versenyé legyen a főszerep.


Alapvető információk:

  • Kategóriák: WRC, SWRC
  • Bázis: Amman és a Holt-tengernél kialakított főhadiszállás
  • Tavalyi győztes: Sebastien Loeb (2010)
  • Felület: murvás

A Rali

A Rali Világbajnokság 4. fordulójának helyt adó Jordánia minden bizonnyal az egyik legfiatalabb rali verseny, amely a 2011-es naptárban szerepel, hiszen az idei futamot is beleszámolva ez mindössze a harmadik alkalom, hogy a világbajnokság részese lesz.

A verseny – melynek egyik fő támogatója a kezdetektől (tehát a 2008-as évtől) maga Fiesal Al Husszein herceg – kemény vizsga elé állítja a pilótákat: perzselő hőségben, akár 40 fokban vezethetik végig a távot a sziklás-murvás szakaszokon. Érdekesség, hogy a 2008-as Ma’in szakasz visszatér idén.

Ráadásul a legtöbb szakaszt 400 méteres tengerszint alatti magasságnál teljesítik a versenyzők. Ám nem csak ez teszi egyedülállóvá a maga nemében a Jordán Ralit: ez a világbajnoki sorozat egyetlen Közel-Keleti versenye, amelyet a helyzet további bonyolítása érdekében az iszlám hagyományokhoz igazodva, szombaton fejeznek be.

További fontos információ, hogy a Rali Világbajnokság negyedik fordulója egyben az SWRC második állomása (az ebben a kategóriában rajthoz álló 8 páros között megtalálható Nasser Al-Attiyah Közel-Keleti bajnok is, valamint magyar vonatkozásban a Turán-Zsíros páros is egy-egy S2000-es Ford Fiestával) illetve a Közel-Keleti Rali Bajnokság (MERC) versenye is, és a Minik is újra feltűnnek a Jordán gyorsasági szakaszokon.

A Szervizpark a Holt-tenger partján kapott helyet, azonban a főhadiszállás és a sajtóközpont ismét a King Hussein Bin Talal Kongresszusi Központban található. Kb. egy 50 km-es autóútra fekszik a központtól Amman, Jordánia fővárosa, a gyorsasági szakaszok pedig ebben a vonzáskörzetben helyezkednek el. Ám nem ez az egyetlen indok arra nézve, hogy miért is különleges helyszín Jordánia. Az ide látogató szurkolók nem csak magából a versenyből kaphatnak egy kis ízelítőt, a ralin kívül is számos látnivaló található itt. Példának okáért lenyűgöző látványt nyújt a Jordán folyó, a Nebo-hegy, Jézus megkeresztelésének helye (Baptism Site) és Jerash városát is úgy ismerik világszerte – amely az ünnepi rajt helyszíne – mint az egyik legjobb állapotban fennmaradt példáját az ókori Római Birodalom építészetének.

Szállítás, Szervizpark és egyéb finomságok

A Portugáliában zajlott verseny után sokáig az is kérdéses volt, hogy a felmerült szállítási problémák miatt meg tudják-e tartani a Jordán Ralit. Többször módosították a felszerelést szállító útvonalat az egyiptomi, valamint szíriai zavargások miatt. A versenyautókat ugyan légi közlekedés útján a helyszínre tudták juttatni, de a többi felszerelés elszállítására sokáig nem találták a megfelelő megoldást.

A legfőbb gondot az okozta, hogy Triesztből hogyan tudják eljuttatni a legegyszerűbben és a leggyorsabban a mezőny felszerelését a Holt-tengerhez. E művelet komoly probléma elé állította a logisztikáért felelős szakembereket. Végül a csapatok közösen béreltek egy hajót, amely a trieszti kikötőből az izraeli Haifába szállította a maradék felszerelést.

Azonban ez sem ment zökkenőmentesen. A csütörtöki program törléséhez vezetett, hogy a hajó út közben kétszer is meghibásodott a nyílt tengeren és hiába érkezett meg az izraeli Haifa kikötőjébe még kedd délután, az időjárás is közbeszólt: olyan vihar kerekedett, hogy a dokkolást, vámolást és lerakodást csak szerda délelőtt 11 órakor tudták megkezdeni, nem beszélve a Jordániába vezető útról.

Így a rali szervezőinek fel kellett vennie a kapcsolatot az izraeli hatóságokkal annak érdekében, hogy a szokásos menetrendtől eltérően, ne zárják le este 9 órakor a Jordániával közös határokat, hogy a 37 kamionból álló konvoj minél előbb Jordániába érhessen. Azonban ahogy megérkeztek a kamionok, az összes csapat már a leendő Szervizpark területén szembesült azzal, hogy milyen is a versenyfutás az idővel.

Sven Smeets a Citröen csapat menedzsere a következőket mondta: „Normális esetben a felszerelés - a versenyhétvégét megelőző – szombaton már a helyszínen van, a fiúk pedig elkezdik felépíteni vasárnap a Szervizparkot, hogy kedden a többiek elkezdhessék a munkát az autókon – mégpedig hatan. Ezzel szemben a kamionok csütörtök hajnalban fél kettőkor érkeztek meg és összesen 12 ember volt a kicsomagolásra, a Paddock felállítására, és mindenekelőtt az autók felkészítésére. A különböző szolgáltató- és vendégváró létesítmények még ma is épülnek, várhatóan estére készen lesznek. A srácok hajnal óta non-stop dolgoznak, az egész egy nagy rohanás, nem olyan, ahogy általában dolgozni szoktunk. De ez egy nagyon nagy teljesítmény tőlük, hogy mindenki kap néhány órát a szolgáltató parkban, még a rajt előtt. Nagyon boldog leszek, ha ma úgy tudom őket a szállodába küldeni, hogy tudnak aludni legalább 12-14 órát, mert nagyon fáradtak. 5-6 órán keresztül voltak úgy a kikötőben, hogy nem tudtak semmit sem csinálni, nem volt hol enniük, amikor pedig a kamionok felvették őket, egyenesen ide jöttek és nem álltak meg sehol sem. Reggelizni sem tudtak, mivel hajnali fél kettő volt, így a szálloda szobaszerviz szolgáltatását itt vettük igénybe..”

A Ford Abu Dhabi World Rally Team kamionjai kis késéssel érkeztek meg a vízumvizsgálatok miatt. Ennek megfelelően hajnali kettőkor kezdhette meg a 25 fős személyzet a kirakodást, hogy hajnali 4-től indulhassanak a szükséges munkálatok. A szolgáltató és vendéglátó egységek legnagyobb része ma délelőtt 11-re készen volt, bár a vendéglátó épületekben nincs padló. „A csapat összejött, a munka nagyon kemény volt az éjszaka folyamán. Nehéz helyzetben vagyunk, mert ma délután lesz a Shakedown.” – mondta Malcolm Wilson csapatfőnök. –„A lehetőségek nem annyira átfogóak, mint normális esetben, de adott körülmények között a srácok fantasztikus munkát végeztek. Hatalmas feladat egyik napról a másikra felépíteni egy Szervizparkot, nem szeretnénk ilyet megint vállalni, de itt vagyunk és készen állunk az indulásra.”

Ki fog győzni?

Új verseny, új lehetőségek, új körülmények. Késés, logisztikai problémák, korlátozott pályafelderítés, éppen hogy csak készen lett Szerviz- és szolgáltató park. Ezek mind-mind jellemzik az idei Jordán ralit, de kérdés, hogy ki fog a legjobban alkalmazkodni ehhez a kaotikus versenyhez.

Elöljáróban annyit leszögezhetünk a 13 újgenerációs WRC autó lesz akcióban Jordániában, Mikko Hirvonen és Sebastien Loeb pedig – akik holtversenyben vezetik a pontversenyt – igen intenzíven fognak küzdeni az elsőségért.

Hirvonen, egy Ford Fiesta RS WRC kormányánál lesz az első versenyző az úton a rali első napján, azok után, hogy megnyerte a szezonnyitó Svédországi Rali versenyt. Ez pedig, mivel murvás versenyről van szó, Hirvonen hátrányára is válhat, mivel így ismét ő lesz a söprögető. Sebastien Loeb pedig minden bizonnyal fölül akarja majd múlni mexikói és portugáliai teljesítményét.

Érdemes lesz odafigyelni Sebastien Ogierre és az ex-világbajnok Petter Solbergre is, akik a Vodafone Portugál Ralin az első napon hihetetlenül jó teljesítményt nyújtottak. Ezen kívül Ogier már tavaly is esélyes volt a Jordán dobogóra, egészen addig amíg egy idő büntetést nem kapott, ezzel segítve Loeb-öt.

Jari-Matti Latvala az egyetlen a mezőnyben – és a Ford berkein belül – aki az eddigi három rangadón mindig a dobogón végzett. Mads Ostberg az M-Sport Stobart pilótája is veszélyes lehet a mezőnyre, bár azt még a fiatal norvég is elismeri, hogy a Közel-Keleti verseny szakaszait nem igazán ismeri, így a svédországi dobogót nehéz lesz megismételnie.

Ostberg csapattársai Matthew Wilson és Henning Solberg minden bizonnyal több pontot szereznek majd saját Fiestáikkal, ráadásul Solbergnek egy különleges jubileumot is jelent a Jordán Rali: itt ünnepli 100. WRC versenyét.

Az ex-Forma-1-es világbajnok Kimi Raikkönen is visszatér, hogy teljesítse kötelességeit a WRC-ben, miután az előző héten túlesett első tesztjén az USA-ban, májusi Nascar-debütálása előtt. Érdemes megjegyezni, hogy az Ice 1 Racing pilótája eddig két alkalommal állt rajthoz a Rali Világbajnokságban és mind a kettőn pontot szerzett.

A FERM Power Tools World Rally Team pilótája Dennis Kuipers ezúttal nem Frederic Miclotte navigátorral áll rajthoz, hanem Bjorn Degandt-tal, mivel rendszeres segítője egy Kanári-szigeten zajló ralin vesz részt.

Egy-egy Fiestával áll rajthoz továbbá a Munchi pilótája Federico Villagra Argentínából, valamint Khalid Al Quassimi a Team Abu Dhabi színeiben. Quassimi – Közel-Keleti bajnokként – jelentős tapasztalatokkal rendelkezik Jordániában, ezeket pedig szeretné pontra váltani.

Peter van Merksteijn Jr. idén másodszor indul saját Van Merksteijn Motorsport DS3 csapatával a Rali Világbajnokságban, míg Daniel Oliveira folytatja a MINI kezdeményezésére a WRC-s versenyzést.

Mit mondanak az érintettek?

Ford Abu Dhabi World Rally Team

A Ford 4 napot szánt a tesztelésre múlt héten Spanyolországban, hogy Jari Matti Latvala és Mikko Hirvonen tesztelhessék egy kicsit a Michelin megerősített Lattitude Cross gumikeverékét. Hirvonen részéről nézve érdekes, hogy a 2008-as első Jordán Ralit ő nyerte meg viszont a 2009-es Ausztrál Rali óta kavicsos felületen nem tudott győzni. Latvala az eddigi futamokon még nem aratott győzelmet, viszont mindhárom versenyen a dobogón végzett, így mindössze 10 pontra van lemaradva az éllovas csapattárstól illetve Loeb-től.

Mikko Hirvonen: „Az összes többi rali versenyen a szezonban vannak bizonyos támpontok, amit útmutatóként tudsz használni – egy nagy szikla, egy telefonpózna, vagy egy fa. Jordániában ezek hiányoznak, nincs más csak a kék ég. A vezető nem látja, hogy merre megy, így az itiner pontosságának döntő fontossága van. A kavicsos utaknak gyors és kanyargós keveréke a szakaszok, amelyek a hegyek vonulatát követik, nagyon kemények. Amikor az utak tiszták, olyan, mintha aszfalton vezetnél és láthatjuk a fekete gumijeleket, figyelmeztetve arra a helyre, ahol a másik pilóta fékezett.”

Jari-Matti Latvala: „Jordánia az egyik legnehezebb forduló a bajnokságban, különösen a több, mint 40 km hosszú Jordán folyó szakasz. Ez az, ahol a nagy idő-hiányosságok is megjelennek, a második szakasz lehet az, ahol megnyered vagy elbukod a ralit.”

Citröen Total World Rally Team

A Citröen két egymást követő győzelem után érkezett meg Jordániába, bár a Közel-Keleti fordulón való részvétele a régióban tapasztalható politikai nyugtalanság miatt kérdéses volt. Mindazonáltal, amint a szervezők garantálták a szükséges biztonságot, a francia osztag is megerősítette részvételét a viadalon. A Citröen 7-szeres világbajnoka, Sebastien Loeb 2010-ben győztesként távozott a Jordán Raliról, de jelenlegi csapattársa Sebastien Ogier is jól szerepelt rajta: 2008-ban junior kategóriában megnyerte a versenyt, ez pedig az idei szezon negyedik versenyén minden bizonnyal a segítségére lesz.

Sebastien Loeb: „Szakasztól függően több-kevesebb porréteg fedi az utakat. A felület minősége minden egyes autó után változik. Ahogy tisztulnak a szakaszok, úgy lesznek egyre gyorsabbak is. Jobb, ha nem mi vagyunk az első az úton, így ezek a feltételek nem büntetnek téged. Mi a második helyről indulunk. Ez nem a legjobb pozíció, de meg kell próbálnunk tartani a lépést az élvonallal és akkor lesz esélyünk a győzelemre.”

Sebastien Ogier: „Az utak elég gyorsak és nagyon kemények. Miután a nyomvonalat letakarították, majdnem azonos az aszfalttal. Másrészt ezen a sivatagos vidéken a támpontok hiánya valós probléma, így a jegyzetek még fontosabbak, mint máshol. A negyedik helyről indulunk az első napon, így van egy kis előnyünk, de mások még jobb helyzetben vannak. Fel kell zárkóznunk az élvonalhoz, hogy legyen esélyünk a győzelemre. Még egyszer, ez egy nagyon szoros harc lesz és fontos, hogy mindkét bajnokságban bezsákoljunk jó pár pontot.”

M-Sport Stobart World Rally Team

Henning Solberg számára Jordánia lesz a 100. verseny, amin elindult a rali világbajnokságban, ráadásul a norvég versenyző célul tűzte ki, hogy legyőzze azokat a makacs technikai problémákat, amik a mexikói és portugáliai rali versenyeken kísértették. Míg Solberg már két alkalommal is részt vett a Jordán viadalon, csapattársa, Ostberg még kezdőként áll itt rajthoz, elismerve, hogy egyáltalán nem ismeri a Közel-Keleti szakaszokat. Miután Portugáliában nem szerzett pontot, célja, hogy bekerüljön a top 10-be, bár egy lázas betegség gátolta a fizikai felkészülésben. A brit Matthew Wilson teszi teljessé az M-Sport szereplői gárdáját és fokozta a felkészítési programját, hogy megbirkózzanak a magas környezeti hőmérséklettel, ami a 40 fokot is meghaladhatja.

Mads Ostberg: „A Jordán Rali teljesen új lesz számomra, és teszt nélkül nehéz lesz. Hasonló lesz Mexikóhoz abban az értelemben, hogy minden teljesen új lesz és kemények kell dolgozni, hogy a pályabejárás sikeres legyen. Amikor Portugáliából jöttem vissza, volt egy kis lázam, de már sikerült kipihennem, így küzdeni szeretnék.”

Henning Solberg: „Ismét megpróbálunk egy nagy eredményre szert tenni itt Jordániában, elég szerencsétlen dolog történt velünk Portugáliában, de a mostani versenyre kell koncentrálnunk. Mi mint mindig, keményen fogunk harcolni és remélhetőleg egy top 5-ös eredmény reálisnak mondható. Szeretném, ha ezen a ralin nem lenne probléma, ezt az előző két verseny megpróbáltatásai után igazán megérdemelnénk.”

Matthew Wilson: „Minden bizonnyal az egyik legnagyobb kihívást jelentő forduló a naptárban – a rali egyes részei igen technikásak és kanyargósak, így nehéz megtalálni a jó ritmust. Egy másik nehézség Jordániában a meleg időjárás: amikor először voltunk itt, az autóban 50 fok volt, emellett pedig nehéz fenntartani a magas szintű koncentrációt.”

Petter Solberg World Rally Team

Az egyszerre csapatfőnök és pilóta Solberg 2011-ben eddig egyszer állhatott fel a dobogóra, majd megerősítette jelenlétét a Jordán Ralin, mivel itt tavaly a Citröen C4-essel a harmadik helyen végzett. Most a Citröen DS3 WRC-vel felfegyverkezve fokozott támogatást kap a francia gyártótól, és már csak amiatt idegeskedik, hogy a hosszú ideje őt kísértő balszerencse már máshoz pártoljon és végre újra győzni tudjon. Míg Solberg az előző két Jordán Ralin gyűjtött némi tapasztalatot a versenyről, brit navigátora Chris Patterson is széleskörű ismeretekkel rendelkezik a Közel-Keleti eseményekkel kapcsolatban illetve egy győzelemmel rendelkezik a Jordán Ralin, mégpedig saját, 2006-os bemutatkozó rali versenyén. 2011-ben eddig Solberg tartja a rekordot abból a szempontból, hogy 14 szakaszelsősége volt idáig – ezt csak Loeb múlja felül egy szezon alatt megszerzett 15 szakaszelsőségével.

Petter Solberg: „Az elmúlt 3 rendezvényen nem mentek jól a dolgaink. De remélhetőleg ezen az eseményen mi is dobogóra állhatunk. 14-szer voltunk a leggyorsabbak egy szakaszon az elmúlt három ralin, így a sebességünk mindenképpen megvan. Remélhetőleg ez egészen a Jordán dobogóig repít minket.”

Ice 1 Racing

Kimi Raikkönen második alkalommal vesz majd részt a Jordán Ralin, a két legutóbbi WRC futamon amin részt vett, pontokat szerzett a Citröen DS3 WRC-vel. Ráadásul 2010-ben – debütáló évében – itt szerezte meg ralis pályafutása első pontjait. Mindesetre a finn pilóta bízik benne, hogy ezen a futamon is a top 10-ben fog végezni és szerez néhány pontot.

Munchi’s Ford World Rally Team

A Jordán Rali egy igen zsúfolt időszakra esik Federico Villagra számára, aki a 2008-as viadalon a 6. helyen végzett. Egy héttel a Vodafone Portugál Rali befejezése után – ahol a nyolcadik helyen végzett – az argentin részt vett az Argentin Rali bajnokság nyitó fordulóján egy Super 2000-es Ford Fiestával, bár üzemanyag- és sebességváltó-problémák hátráltatták a haladását. A Közel-Keleti kiruccanást követően pedig visszatér szülőföldjére a hazai bajnokság második fordulóján is részt vegyen a cordoba-i országrészben.

Federico Villagra: „Jordánia az egyik legnehezebb verseny a WRC naptárában – a szakaszok állapota nagy kihívást jelent, az autóban időnként nagyon meleg van, amely határozottan befolyásolja a koncentrációt. Találtam egy jó beállítást, egy csomó új dolgot kipróbáltunk Portugáliában, és ha a verseny első szakaszában pozitívak lesznek a visszajelzések, az az egész versenyre vonatkozóan egy jó jel. Portugáliában is ez volt a probléma, küzdöttem a beállítással az első napon, de itt, ha kezdetektől fogva megfelelő lesz a beállítás, Jordánia egy jó esemény lesz a számunkra.”

Team Abu Dhabi

Jordánia szinte Khalid Al Quassimi hazai versenyének tekinthető, ráadásul a pilótának majd’ egy évtizedre rúgó tapasztalata van ezen a sziklás terepen, amiből a lehető legtöbbet szeretné kihozni. A versenyen, amelyet 2007-ben Quassimi nyert meg – még a MERC keretein belül – debütálni fog: 40. WRC-s futamán fog rajthoz állni.

Khalid Al Quassimi: „Mindig fantasztikus érzés Abu Dhabit képviselni a WRC-ben, ráadásul Jordánia a tökéletes hely arra, ahol elérem ezt a mérföldkövet. (40. verseny) Én igazán jól ismerem ezeket a szakaszokat, jó benyomásiam vannak a helyi szurkolókról és a sebessége is igazán jó. 2008-ban kényelmesen álltam a hetedik helyen, amikor két defektet is kaptunk, ami elsöpörte ezt az eredményt. Már várom a következő alkalmat a WRC-ben, hogy ezt a helyzetet megoldjam.”

Ferm Power Tools World Rally Team

Dennis Kuipers: „Szükség van némi tapasztalatra a Fiesta RS WRC-vel, hogy megértsük az autót. Úgy gondolom, hogy sok minden fog történni Jordániában. Az elmúlt évek fedélzeti felvételeinek tanulmányozása után világos, hogy különösen nehéz itt megtalálni a helyes utat a hatalmas tájban.”

Brazil World Rally Team

A Brazil World Rally Team idén másodszor teszi tiszteletét a WRC-ben, Daniel Oliveiraval a csapat egyetlen MINI John Cooper Works Super 2000-es autójának kormányánál. A kocsi még gyerekcipőben jár, így a versenyben felhalmozódó kilométerek különösen fontosak lesznek Oliveira és navigátora, a portugál Carlos Magalhaes számára.

Daniel Oliveira: „A Jordán Rali egy újabb nagy kihívást jelent számunkra. Meg fogunk tudni birkózni az extrém körülményekkel, amelyek a Super 2000-es fejlődése számára igazán fontosak lesznek. A stratégiának át kell vennie az esemény óvatos megközelítését, meglátjuk, hogy hogyan érezzük majd magunkat a szakaszokon. A fő célunk befejezni a versenyt, folyamatosan tanuljunk és egy újabb lépést tegyünk előre.”

Van Merksteijn Motorsport

Peter van Merksteijn idén második alkalommal áll rajthoz a Jordán Ralin a Citröen DS3 WRC-vel, amit Portugáliában használt először. A második napon egy mechanikus probléma akadályozta meg a befejezésben, mégis, az utolsó napon újra el tudott indulni és célba érni.

Peter van Merksteijn: „Ez az első alkalom, hogy rajthoz állok a Jordán Ralin, az utat szegélyező sziklák miatt pedig különösen fontos a pályabejárás.”

A Jordán Rali programja

Április 14. Csütörtök:

·        07.00-10.30-ig gépátvétel

·        12.30-14.30-ig Shakedown

·        14.30-tól hivatalos sajtótájékoztató

·        17.30: Ünnepélyes Megnyitó Jerashban

Április 15. Péntek:

Szakasz neve

Időpont

Táv

Szervizpark

8.30

-

SS7 Suwayma 1

09.03

13.50 km

SS8 Kafrain 1

09.46

17.20 km

SS9 Jordán Folyó

10.49

41.45 km

Szervipark

12.49

-

SS10 Suwayma 2

13.37

13.50 km

SS11 Kafrain 2

14.20

17.20 km

SS12 Jordán Folyó 2

15.23

41.45 km

Szervizpark

16.38

-

Április 16. Szombat:

Szakasz neve

Időpont

Táv

Szervizpark

7.30

-

SS13 Yakrut 1

8.20

14.16 km

SS14 Bahath 1

8.50

12.53 km

SS15 Mahes 1

9.35

20.44 km

SS16 Baptism Site 1

10.18

10.50 km

Szervizpark

11.13

-

SS17 Yakrut 2

12.18

14.16 km

SS18 Bahath 2

12.48

12.53 km

SS19 Mahes 2

13.33

20.44 km

SS20 Baptism Site 2 (Power Stage)

15.00

10.50 km

Szervizpark

16.13

 

 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?