Kimibolygó - Kimi Raikkönen világa
[Moi]

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1331327786_29.png

Moi, vagyis Sziasztok! :)

Az oldal a finnek 2007-es Formula1-es bajnokával, Kimi Räikkönennel foglalkozik. Naponta frissülő hírek, csomó érdekesség, képek, videók, ikonok, hátterek....
Üdvözöllek a Kimi-bolygón! :D

Follow us on:

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1330093424_06.png

Translate to:

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308503740_02.png //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308503754_84.png //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308503478_93.png //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308503477_17.png //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308503492_10.png

 
[Kimi Räikkönen]

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1331327784_47.png

Home
Hírek - News
Kimi Räikkönen
Kimi Blogja
Kimi's Blog in English
Vendégkönyv - Guest book
Finnország
Extrák
Site infos
Magamról néhány szó :)
Fórum - Forum

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1330093296_91.png//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1330093298_01.png

 
[Events]


2012. Április 13-15 Chinese GP >>
2012. Április 20-22. Bahrain GP >>

2012. Május 1-3. Mugello test >>

 
[Chat]
Káromkodni tilos!
 
 
 
 
[Log in]
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
[Fans]
Indulás: 2010-09-12
 
[Pontverseny állása]

1. Fernando Alonso 35p
2. Lewis Hamilton 30p

3. Jenson Button 25p
...
7. Kimi Räikkönen 16p

bővebben...

 
[Facebook]
 
 
 
[Társoldik]

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078998_55.jpg   //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078999_36.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078995_88.jpg   //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078997_82.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078994_83.jpg   //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078996_92.jpg

 


//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1296771650_23.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1299179346_82.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1301835162_46.png //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1306091601_07.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308433982_65.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1309555118_19.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1309555117_04.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1309874309_28.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1313785207_76.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1314637808_10.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1316376613_79.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318791345_68.jpg
http://forma1csevego.lapunk.hu/tarhely/forma1csevego/kepek/icon2.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1322579999_09.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1326577659_38.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1329079007_56.png

http://www.kephost.com/images4/2011/4/11/cey8top96j9726l116st.gif

 
[Egyéb]

Top Sport Sites

 

2011-es Szezon
2011-es Szezon : A Svéd Rali történelme

A Svéd Rali történelme

Noncsi  2011.02.04. 18:22

 


1950-től…

A Svéd Rali történelme 1950-ben kezdődött. Első évében ’Midnight Sun’ néven futott a verseny, legalábbis az első évében. Az első verseny győztese egy valódi amatőr, Pehr Fredrik Cederbaum volt, aki a saját BMW 327/328-as autójával indult el a viadalon. Ez a gyártók figyelmét is felkeltette a rali iránt.

Az első években a verseny kiindulási helyszíne sokszor változott: Stockholm, Gothenburg, Falsterbo és Sundsvall is pályázott a start helyszínére. Amikor a rali újraindult Karlskogaból rajtoltak, majd ettől kezdve ugyanazon az útvonalon haladtak egészen a célig, a messze északon található Kirunáig.

A második évtől kezdve a táv 2700 km-t tett ki és a versenyzőnknek nem volt sok idejük pihenni. Azokban a napokban a biztonság nem szerepelt a prioritások között. A térkép követése volt a legfontosabb – ez volt az egyetlen információ a csapatok számára arról, hogy milyen nevű helyeken is kell áthaladniuk – de azt még ez a segédeszköz sem árulta el, hogy hogyan is érjenek célba.

1965

1965-ig hagyományosan nyáron kerültek megrendezésre a Svéd Rali-k, de ebben az évben az év leghidegebb időszakára, februárra tolták. Ezek után minden télen tartandó rali a Svéd Rali futammal vette kezdetét. Idáig még nem volt példa arra, hogy külföldi versenyző nyerte volna meg ezt a versenyt. Az első téli győztes páros Tom Trana és Gunnar Thermaenius voltak egy Volvo PV 544-el. A következő lépéssel született meg a „modern rali” Svédországban, 1967-ben: ettől az évtől kezdve az útvonalak, a kezdő helyszín és a cél ugyanazok maradtak.

A ’80-as évekig a rali egyre professzionálisabbá vált. Az autók elkezdték magukon hordozni a szponzorok logóit-neveit, a speciális szakaszok rövidültek, bár a teljes táv még mindig megütötte a 2000 km-t. A rali továbbra is éjjel-nappal tartott, minimális szünetekkel, de ez még mindig nem a Rali Világbajnokság volt. 1979-ben koronázták meg az első Rali Világbajnokot, aki a svéd Björn Waldegård volt, de ez nem jelentette azt, hogy ez a pilóta nyerte volna meg a Svéd Ralit is. Stig Blomqvist és Björn Cederberg hódították el a verseny trófeáját abban az évben, egy Saab 99 Turbóban.

1980

Az új korszak 1981-ben kezdődött el, amikor egy külföldi versenyző, a finn Hannu Mikkola a verseny történetében először egy négykerék-meghajtású autóval győzött a Svéd Ralin. Ez egy hatalmas áttörés volt a rali világában és onnantól kezdve többé nem versenyeztek se a Svéd Ralin, se a WRC-ben kétkerék-meghajtású autóval, mivel nem volt többé versenyképes. 1984-ben Stig Blomqvist megnyerte hetedik trófeáját, természetesen egy Audi Quattroval.

A következő évben a Peugeot is beszállt a versenysorozatba és az ő Peugeot 205 Turbo 16-os autójuk a következő néhány szezon domináns autójává avanzsált. Azonban a B csoport roppant gyors autóinál a biztonság nem volt a legjobb: néhány szerencsétlen baleset után 1987-ben új kategóriát hoztak létre és a csapat átlépett az A-csoportba. Ebben az évben történt az is, hogy először nyert meg egy bajnoki futamot egy japán autógyártó. A típus egy Mazda volt és első ízben vettek részt a Svédországi rali-futamon. De több siker is akadt szép számmal.

1990

1990-ben a rali elmaradt, de nem teljesen. Minden csapat és minden versenyző megérkezett Karlstadba és a szervezőnek kellett döntenie: a tél hiánya és a túl „puha” utak miatt a ralit törölték. Volt egy Sprint futam a tv-ben a bajnoki futam helyett, de ez a jövőben annyiból befolyásolta a ralit, hogy néhány szakasz helyszínét meg kellett változtatni, északabbra tolni. Például a Dalecarlia-i szakaszt, a népszerű Szuper Speciális Szakaszt Lugnet-nál, a Ski Stadiont Falunnál. Pár évvel később a hosszú összekötő szakaszok Falunban értek véget.

 Ez évtized a Mitsubishi évtizedévé nőtte ki magát: 1995-ben a svéd Kenneth Eriksson egy kétes győzelmet aratott az azonos autóval harcoló Tomi Makinen előtt. Azonban Tomi ezt jövőre megbosszulta, megnyerte a következő Svéd Ralit, majd ebben az évtizedben stílusosan még kettőt 1999-ig bezárólag.

2000

Az új évszázad új vezetőket és új autókat eredményezett. A Peugeot nagyon sikeresen tért vissza, a század első Svéd Raliját pedig a finn Marcus Grönholm nyerte meg egy Peugeot 206 WRC-vel.

2002-ben a Svéd Rali új formátummal Uddeholm Svéd Ralivá vált és további változtatások is történtek: a verseny kezdete és vége egyaránt Karlstadba került, de a központ és a szolgáltató-park a hagforst-i repülőtéren kapott helyet. Ez volt a népszerű Hagforst Sprint. A szakaszok közel voltak egymáshoz és a nézőkhöz egyaránt.

Azonban még ekkor sem volt olyan nyertese a futamnak, aki ne Skandináv lett volna. Ez a tendencia egészen 2004-ig állt fent, amikor is a skandinávok nem tudták megvédeni a területüket: a francia Sebastien Loeb és navigátora, Daniel Elena Citroën Xsara WRC-jükkel nyerte meg a versenyt. A következő év a „norvég feltámadás” ideje volt. Petter Solberg és Phil Mills vette át a győzelmi trófeát 2005-ben, egy Subaru Impreza WRC volánjának büszke tulajdonosaként. 2006-ban pedig Stig Blomqvist kereken 40. Svéd Raliján indult el!

Ezután pedig lenyűgöző Ford győzelmek születtek a Svéd Ralin, kezdve azzal, hogy 2006-ban az elegáns Marcus Grönholm egy Ford Focus RS WRC 06-al megnyerte a versenyt, majd a következő évit is egy hasonló autóban. Azután a fiatal finn, Jari-Matti Latvala lépett be a Svéd Rali győzteseinek sorába egy Ford Focus RS WRC 07-el.

Ugyanebben az évben történt meg, hogy a rali főhadiszállását a jéghokis Löfbergs Lila Arena-ba helyezték át és a fő szervizpark Karlstad külterületére került.

2008 után egy év szünet következett a Svéd Rali történetében, de 2010-ben nagy sikerrel tért vissza a WRC-be. A hó, a jég, a nap a kék ég alatt rengeteg nézőt és szurkolót csábít ki a versenyre. Ebben az évben a nézők tanúi lehettek annak, hogy újra egy finn és újra egy Ford ér fel a csúcsra: Miko Hirvonen nyerte meg a versenyt.

2011

Sebastien Loeb 2010-ben hétszeres világbajnok lett, de Svédországban még mindig csak egyszer, 2004-ben tudott győzelmet aratni. Képes lehet-e 2011-ben megszerezni az újabb svéd trófeát?

Fordította: Noncsi - Saját fordítás: ha elviszed, tüntesd fel a forrást!

http://www.rallysweden.com/about-rally-sweden/history?lang=en

 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?