S-WRC - egy vadonatúj kategória S2000-s autóknak: Létrehoztak egy („pilóta-navigátor”) Szuper 2000-s Rally Világbajnokságot. Itt 10 kvalifikáló futam van. A regisztráció és a nevezés alkalmával ebből hetet kell megnevezni, beleértve két Európán kívüli futamot, ahol pontot is kell szerezni. Az autók akkor felelnek meg a Szuper 2000-s Rally Világbajnokság feltételeinek, ha eleget tesznek a Szuper 2000-s rally autókra vonatkozó 2010-es FIA J Mellékletben összefoglaltaknak. A WRC-re vonatkozó szabályzatban „Európa” alatt értendő Törökország, az EU és az EFTA országai.
WRC Kupa - Szuper 2000-s autót használó csapatok részére: Az új FIA WRC Kupa a kvalifikáló futamokban résztvevő, egy autóval rendelkező csapatok számára létrehozott díj (hasonló az S-WRC-hez, viszont magán csapatoknak szól), ahol ugyanolyan S2000-s autót használnak. Ugyanúgy, ahogy az S-WRC-ben, szintén 10 kvalifikáló verseny van. A regisztráció és a nevezés alkalmával ezekből itt is hetet kell megnevezni, beleértve két Európán kívüli futamot, ahol pontot is kell szerezni. A WRC Kupába nevező csapatnak minden egyes versenyre meg kell nevezni egy pilótát a nevezés zárása előtt.
Módosított nevezési feltétel a P-WRC-ben: Az autók akkor felelnek meg az N-csoportos Rally Világbajnokság feltételeinek, ha eleget tesznek az N-csoportos rally autókra vonatkozó 2010-es FIA J Mellékletben összefoglaltaknak. Ilyen például a négykerék-meghajtású, turbóval rendelkező Subaru Impreza vagy a Mitsubishi Lancer.
Új név a „Gyártói Csapatoknak”: A gyártók számára meghirdetett FIA Rally Világbajnokságban a „WRC Csapat”(WRC Team) megnevezést a „Gyártói Csapat”( Manufacturer Team) váltja fel. A WRC Csapat minimum egy, de akár két autóval részt kell, hogy vegyen legalább nyolc megnevezett futamon - beleértve egy Európán kívüli versenyt - bármely választható kategóriában. A nevezés lehetséges olyan autóval (ebből akár egyszerre kettővel is), melynek a homologizációja múlt év végéig szólt, amennyiben a Gyártó már csak egy 2009-ben homológ autót tud használni.
A bukósisakra vonatkozó új szabályok: A legújabbi FIA 8860-2004 sisak használata 2010-től kötelező a Rally Világbajnokság futamain szerepelő mind az első számú, mind a másodpilótának.
Egyesített FIA bajnoki futamok: Szervezők az FIA-hoz fordultak egy indítvánnyal, hogy megrendezhessék helyi bajnokságok futamait a Rally Világbajnoksággal együtt. Jordánia is ezt tervezi idén; együtt lebonyolítani a Rally Világbajnokságot a Közép-Keleti Rally Bajnoksággal.
Nagyobb útvonal tervezési szabadság a rally szervezőinek: A WRC eseményei motiváltak abban, hogy kialakítsák a saját rallys jellegzetességüket és megtervezzék a saját útvonalaikat. A futamok versenyenként túlléphetik a kettő, három vagy négy napot ide értve a részben versenynapokat, de legkésőbb egy szombati vagy vasárnapi nap be kell, hogy fejeződjön minden verseny.
Éjszakai szakaszok: A biztonsági előírásoknak eleget téve az éjszakai futamok megengedettek, habár nem szükséges a teljes napi programot kialakítani.
Sokszínű szervízpark: A rally versenyeken mindenütt kell lenni egy elsődleges szervizparknak. A szervezők azonban elfogadták az FIA promóciós indoklását, vagyis támogatják a helyváltoztatás ötletét egy verseny alatt. A távoli szerviz igénybevétele egy nap engedélyezett, azonban van egy feltétele; azaz csak a reklámtevékenységekkel együtt hajtható végre.
Több lehetőség a nézők számára a szervízparkban: A rally szervezői érdekeltek a promóciós tevékenységek maximalizálásában és hogy a nézőknek betekintést engedjenek a szervizparkba. Ahol csak lehetséges biztosítani kell, hogy a versenyzők hátulról is elérhessék a lefoglalt szerviz területüket, a szurkolók pedig a személyzetet és a csapatot.
Nincs határ a szakaszok hosszát tekintve: Nem kell meghatározni a speciális szakasz hosszát, viszont 80 km-ben kell maximalizálni a szervizek közti pihenőt. Egy Rally Világbajnokságon a szuperspeciális szakasz teljes távja 300 és 500 km között lehet (korábban ez 340-400 km volt). Vannak vegyes felületű szakaszok, ami azt jelenti, hogy vagy egy teljes nap, vagy egy napon belül csak távok.
Minimum négy kör a Shakedown-on: Shakedown („bejáratós”) szakaszt a média számára, a reklám tevékenységek végett és természetesen a versenyzőknek rendezik, hogy kipróbálhassák az autóikat. A regisztrált Gyártók és a WRC Csapatok autóinak egyaránt minimum négy kört kell teljesíteni a Shakedown alkalmával. A Shakedown-nak a verseny egy szakasza ad majd helyet.
Engedélyezett a „huszonharmadik-órás” motorcsere: Abban az esetben, ha a motor az első ellenőrzés és az átvétel között meghibásodik, engedélyezett a motorcsere. Ilyenkor a motort újra el kell fogadtatni. Egy versenyen csakis egy tartalékmotor engedélyezett a Gyártóknak és a WRC Csapatoknak.
Nagyobb határ a későknek: A magán csapatok bejelentkezését segítendő, hogy versenyben maradhassanak a maximális megengedett késést a megadott beérkezési időhöz képest 30 percre emelték (ez eddig 15 perc volt) a verseny minden egyes szakaszának vagy az adott nap végén.
|