Milyen erők is hatnak a pilótákra |
Noncsi |
2012.01.01. 15:34 |
Ma már a Formula-1 nem csak az autósportok csúcsa, de a pilóták fizikai teljesítőképessége is leginkább egy élvonalbeli labdarúgó játékos, vagy atléta fizikumához mérhető. De pontosan mit is kell elviselniük a pilótáknak egy Formula-1-es autó volánja mögött két órán keresztül? A kérdésre a The Times of India kereste a választ.
|
RÄIKKÖNEN MENEDZSERE: KIMI MÉG MINDIG SOKAT ADHAT A SPORTNAK |
Noncsi |
2012.01.01. 15:29 |
Kimi Räikkönen menedzsere, Steve Robertson szerint a finn világbajnok még mindig sokat adhat a sportnak, és nagyon boldog, hogy a jövőben is vele dolgozhat tovább a Formula-1-ben. Roberston biztos benne, hogy Kimi sokat dob majd a Formul-1 hangulatán.
|
A kerékcserék titka az F1-ben |
Noncsi |
2011.12.31. 18:28 |
Amikor ezredmásodpercekért zajlik a csata a pályán, a bokszban eltöltött idő futamgyőzelmet ér az F1-ben, de vajon hogyan lehet azt elérni, hogy a csapatok ilyen szemvillanásnyi idő alatt végezzék el a kerékcserét? A kérdésnek az Autosport újságírója, Jonathan Noble járt utána.
|
A DRS miatt nincs szükség újabb reformokra |
Noncsi |
2011.12.31. 18:23 |
Paddy Lowe, a McLaren technikai igazgatója a DRS idei bevezetésével lezártnak tekinti az előzések hiányával kapcsolatos régi vitát. Nem úgy Niki Lauda, aki alapjaiban hibásnak tartja a koncepciót.
|
A kipufogó-diffúzor volt az idei szezon kulcsa |
Noncsi |
2011.12.30. 18:38 |
A Jordan és a Stewart csapatok egykori technikai igazgatója, Gary Anderson szerint az idei szezonban a kipufogó-diffúzor volt az a technikai eszköz, ami meghatározta a csapatok erősorrendjét. De vajon pontosan mi is volt ennek a 2012-ben betiltásra kerülő aerodinamikai eszköznek a hatása.
|
Lauda: Ez nem tett jót a sportnak! |
Noncsi |
2011.12.30. 18:28 |
Niki Lauda elismerte, hogy nem rajongója az előzést segítő DRS-rendszernek, amit 2011-ben vezettek be a Formula–1-ben.
|
WHITING: A DRS NEM CSÖKKENTI AZ ELŐZÉSEK ÉRTÉKÉT |
Noncsi |
2011.12.30. 18:22 |
Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója szerint az állítható hátsó szárny egyszerűen csak több lehetőséget biztosít az előzéshez, de nem csökkenti a manőverek értékét. Ez igaz az olyan pályákra is, ahol egyébként is könnyebb előzni – mint például Spa. Az FIA két DRS zónát tervez az évadnyitó Ausztrál Nagydíjra.
|
BOULLIER: A FORMA-1 SZÓRJA A PLETYKÁKAT |
Noncsi |
2011.12.29. 20:50 |
Eric Boullier az utóbbi években átélt nehéz időkről beszélt, melyeket még jobban bonyolított az, hogy az interneten nap mint nap jelentek meg a Renault-val kapcsolatos pletykák. A francia csapatfőnök szerint a híresztelések az irigységből fakadnak.
|
A második jégkorszak |
Noncsi |
2011.12.29. 20:38 |
|
Max Mosley: Én teljesen másképp csinálnám... |
Noncsi |
2011.12.29. 13:55 |
Egy év múlva lejár a Formula-1-es csapatok és az FIA viszonyát, valamint a reklámbevételek elosztását szabályozó Concorde-szerződés. Max Mosley, az FIA korábbi elnöke azt javasolja Bernie Ecclestone-nak, ne a Ferrarival és a Red Bull-lal egyezkedjen; inkább a kiscsapatokat próbálja meg maga mellé állítani.
|
|