Hírek : A Pirelli megvalósította stratégiáját Ausztráliában |
A Pirelli megvalósította stratégiáját Ausztráliában
Noncsi 2012.03.19. 13:03
A különböző abroncs specifikációk közötti teljesítmény különbség csökkentésével a Pirelli beváltotta az ígéretét.
Változatosabb stratégiát alakíthatnak majd ki a csapatok. A Pzero Sárga, lágy és a Pzero Fehér, médium abroncsokat szállította a Pirelli választott specifikációként az Ausztrál Nagydíjra, de a pilótáknak nagyon kevés lehetőségük volt azokat tesztelni száraz aszfalton a rajt előtt, mert a pénteki szabadedzésen esett az Albert Parkban.
A legjobbak két kiállásos taktikát választottak a versenyhez akárcsak tavaly, de a lágy és a médium abroncsok közötti köridő most csak fél másodperc körüli volt, így másképp használták a gumikat – néhány csapat kétszer váltott lágy specifikációra, néhány pedig kétszer médiumra. A Sauberes Sergio Perez megint az egyetlen pilóta volt egy kiállásos taktikával. Médiumon kezdett, és a 24. körben cserélte le őket lágyra, befutva így végül a nyolcadik helyre.
A verseny egyik fordulópontját a Safety Car megjelenése jelentette a pályán a 36. körben, ami meglehetősen összezavarta a pozíciókat, és lehetővé tette Sebastian Vettel, a Red Bull Racing versenyzője számára, hogy megszerezze a második helyet a McLarenes Lewis Hamilton megelőzésével a box utcában. Eddig tökéletesen működött a McLaren abroncs stratégiája. Mindkét autójukat ugyanabban a körben hívták ki a második cserére, éppen mielőtt megjelent volna a Safety Car. A Safety Car bejövetelénél már csak 16 kör volt hátra a versenyből, és a Tor Rosso versenyautói kivételével minden vesrenyző Pzero Fehér, médium abroncson futott.
Az újraindítást követően a versenyt vezető Jenson Button melegítette be a leggyorsabban a médium keveréket, a hűvös idő ellenére egy másodpercet hozott az első szektorban, és végül megnyerte az Ausztrál Nagydíjat. Vettel, aki másodikként fejezte be a versenyt teljesen más stratégiát követett, kétszer használva a lágy keveréket. Vettel tavaly 22 másodperces előnnyel, míg Button most csak 2 másodpercessel tudott nyerni.
Az utolsó 10 kör alatt a négy élen álló versenyző között különbség éppen csak meghaladta az öt másodpercet, és a végső pódium helyezések is csak az utolsó körben dőltek el. A hosszú első szakasz – amelynek egy pontján még még a második helyet is birtokolta – létfontosságú volt az egykori világbajnok, Kimi Raikkonen számára, aki a 18. helyről indulva, végül a hetedik helyre hozta fel az utolsó körben a Lotust.
A leggyorsabb kört Pzero Fehér, médium keveréken állította be Jenson Button, aki karrierje 13. győzelmét szerezte Ausztráliában. A legtöbb kört, 33-at lágy abroncsokon Perez futotta, míg a legtöbbet, 26-ot, médiumon a Mercedeses Nico Rosberg teljesítette.
Paul Hembery, a Pirelli motorsport igazgatójának nyilatkozata: „Az Ausztrál Nagydíj beváltotta az elvárásainkat és teljesült a célunk, hogy nagyobb teret adjunk a stratégiáknak a gumikeverékek közötti különbség csökkentésével. Érdekes, hogy sok olyan kiállás volt, amit nem az elhasználódás, hanem a kopás indokolt, igazolva a stratégiával szembeni elvárásainkat. Többet használták a médium gumikeveréket, mint a lágyat, a tavalyi gyakorlattal ellentétben. A stratégiák sokfélesége ellenére szoros küzdelem folyt az egész mezőnyben a legutolsó körig, ahol egy pilóta kiesett és a nyolcadik, kilencedik és tízedik helyezett gyakorlatilag egyszerre haladt át a célvonalon. Az abroncskopás és elhasználódás körönként 0,1 másodperc volt a lágy gumikeverék esetében – és az élen haladók kétszer álltak ki a sebes iram ellenére. Gratulálunk Jenson Buttonnak és a McLarennek elegáns győzelmükhöz, ahogy Mark Webbernek is, aki pályafutása legjobb eredményét érte el hazai pályán.”
F1-Csatorna
|