Hírek : A RED BULLNAK ÉS A LOTUSNAK IS GYANÚS A MERCEDES F-CSATORNÁJA |
A RED BULLNAK ÉS A LOTUSNAK IS GYANÚS A MERCEDES F-CSATORNÁJA
Noncsi 2012.03.17. 05:52
Német források szerint legalább két istállónak is kételyei vannak a Mercedes F-csatornájával kapcsolatban, és már jelezték az FIA-nak, hogy újabb vizsgálatot kérnek a rendszer legalitását illetően. Könnyen lehet, hogy az Ausztrál Nagydíj végeredménye provizórikus lesz.
Miközben az ellenfelek és a szaksajtó a Mercedes AMG Petronas hátsó F-csatornáját próbálja megfejteni, mely Ross Brawn szerint nem is olyan komplikált, két csapat már jelezte az FIA technikai delegáltjainak, hogy további információkat kérnek rendszerről, mert nincsenek meggyőződve annak szabályosságáról - írta a Motorsport Total.
Charlie Whiting tegnap már elmondta, hogy a Nemzetközi Motorsport Szövetség álláspontja szerint az állítható hátsó szárnnyal kölcsönhatásban működő rendszer szabályos.
A négy versenybíró is ezen a véleményen volt, akik csütörtökön, a hivatalos gépátvételen megvizsgálták az F1 W03-at.
Amennyiben a csapatok kérvénye a második vizsgálat iránt érvénybe lép, akkor az FIA illetékes testülete egy szélesebb körű vizsgálatnak fogja alávetni a rendszert, mely az Ausztrál Nagydíj végeredményét is befolyásolhatja – utólag.
Az istállók minden jel szerint érvényre akarják juttatni akaratukat, vagy legalábbis pontosabb információkat akarnak szerezni az F-csatorna működéséről, így nagy az esélye, hogy az ügy „másodfokon” is lezajlik.
A Sky Sports információi szerint a Red Bull és a Lotus F1 Team jelezte a kifogásait, és Christian Horner és Eric Boullier már le is ült tárgyalni Charlie Whitinggal az ügyről, de a két csapatvezető láthatóan nem volt boldog az eredménnyel.
Egyik csapat képviselője sem akarta elárulni, hogy pontosan miről volt szó a megbeszélésen, mely a harmadik edzés előtt volt, de egyes források szerint a 3.15-ös és a 3.18-as pontokra hivatkozva kérdőjelezték meg a Mercedes rendszerét.
A 3.15-ös pont a következőt mondja ki:
„Azoknak az alkatrészeknek a kivételével, melyek a 3.18-as pontban leírt változtatásokhoz szükségesek, minden olyan rendszer, eszköz, vagy folyamat tiltott, mely a versenyző mozdulatait használja fel ahhoz, hogy megváltoztassa az autó aerodinamikai karakterisztikáját.”
A 3.18-as pont a DRS részletes leírását és annak alkatrészeit tartalmazza. A Red Bull Racing és a Lotus is azt kifogásolja, hogy a szabályok nem tartalmaznak olyan elemet, melyek lehetővé tennék azt, hogy a Mercedes felé F-csatorna is működhet a hátsó szárnyon.
F1-Live
|