Kimibolygó - Kimi Raikkönen világa
[Moi]

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1331327786_29.png

Moi, vagyis Sziasztok! :)

Az oldal a finnek 2007-es Formula1-es bajnokával, Kimi Räikkönennel foglalkozik. Naponta frissülő hírek, csomó érdekesség, képek, videók, ikonok, hátterek....
Üdvözöllek a Kimi-bolygón! :D

Follow us on:

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1330093424_06.png

Translate to:

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308503740_02.png //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308503754_84.png //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308503478_93.png //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308503477_17.png //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308503492_10.png

 
[Kimi Räikkönen]

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1331327784_47.png

Home
Hírek - News
Kimi Räikkönen
Kimi Blogja
Kimi's Blog in English
Vendégkönyv - Guest book
Finnország
Extrák
Site infos
Magamról néhány szó :)
Fórum - Forum

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1330093296_91.png//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1330093298_01.png

 
[Events]


2012. Április 13-15 Chinese GP >>
2012. Április 20-22. Bahrain GP >>

2012. Május 1-3. Mugello test >>

 
[Chat]
Káromkodni tilos!
 
 
 
 
[Log in]
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
[Fans]
Indulás: 2010-09-12
 
[Pontverseny állása]

1. Fernando Alonso 35p
2. Lewis Hamilton 30p

3. Jenson Button 25p
...
7. Kimi Räikkönen 16p

bővebben...

 
[Facebook]
 
 
 
[Társoldik]

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078998_55.jpg   //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078999_36.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078995_88.jpg   //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078997_82.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078994_83.jpg   //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078996_92.jpg

 


//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1296771650_23.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1299179346_82.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1301835162_46.png //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1306091601_07.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308433982_65.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1309555118_19.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1309555117_04.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1309874309_28.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1313785207_76.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1314637808_10.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1316376613_79.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318791345_68.jpg
http://forma1csevego.lapunk.hu/tarhely/forma1csevego/kepek/icon2.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1322579999_09.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1326577659_38.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1329079007_56.png

http://www.kephost.com/images4/2011/4/11/cey8top96j9726l116st.gif

 
[Egyéb]

Top Sport Sites

 

Hírek
Hírek : A legfontosabb 2012-es szabályváltozásokról röviden

A legfontosabb 2012-es szabályváltozásokról röviden

Noncsi  2012.03.09. 14:01

Az idei év szabálymódosításainak nagy részét az elmúlt szezonok tapasztalataiból merítve fogalmazta meg a Formula-1 irányító testülete. Vannak jelentős változások, vannak finomítások, és vannak olyan szabályok, melyek eddig is érvényben voltak, csak nem írott formában. Az F1 Fanatic segítségével egy rövid útmutatót állítottunk össze arról, hogy 2012-ben milyen változásokat tapasztalhatunk.

FIA logó


 

Szabályváltozások a versenyek alatt

Védekezésre vonatkozó előírás: Korábban a védekező versenyzőnek lehetősége volt pozíciója védelmében elhagyni az ideális ívet, majd ezt követően visszatérni. Az idei évtől azonban amennyiben a támadó már mellette van, úgy a védekező versenyző köteles a pálya szélétől számítva egy autó szélességnyi sávot hagyni az őt támadó rivális számára. Ez a követelmény előzőleg is csak egy irányváltást engedélyezett, de a további konkrétumok hiánya nem egyszer adott helyet vitás helyzeteknek. Most azonban a sportszabályzat 20.3 cikkelye már így szól: „Egynél több irányváltoztatás nem engedélyezett. Bármely pilóta, aki visszatér az ideális ívre, melyet korábban pozíciója védelme érdekében hagyott el, köteles a kanyar bejáratánál legalább egy autónyi szélességet hagyni az autója és a pálya széle között.”

Michael Schumacher - akinek a 2011-es Olasz Nagydíjon történt manővere nagy vitát váltott ki - így vélekedett erről: Ez nem valódi szabályváltozás. Ez csak a szabály pontosítása, hogy mindenki megértse, mit lehet, és mit nem.”

Időkorlát: A tavalyi Kanadai Nagydíjat követően - amikor 4 óra 4 perces időtartammal a Formula-1 valaha volt leghosszabb futamának lehettünk szemtanúi - az FIA úgy döntött, hogy a futamok idejét maximálja. Mostantól már nem dőlhet meg ez a 2011-es rekord, ugyanis amennyiben meg kell szakítani egy nagydíjat, a verseny teljes ideje akkor sem tarthat tovább négy óra hosszánál. Mindemellett továbbra is érvényben marad az a két órás időkorlát, ami azokra az esetekre vonatkozik, amikor ugyan nem szakítják meg a versenyt, de a biztonsági autós periódusok miatt elhúzódik.

Lekörözött autók megelőzhetik a biztonsági autót: Az idei szezontól újra lehetőség van arra, hogy a lekörözött versenyautók visszavegyék a körüket, és a biztonsági autót megelőzve visszatérjenek a mezőny végére, így az újraindításnál nem akadályozzák a gyorsabb versenytársakat. A szabály korábban 2007-2009-ig volt érvényben. Ez ugyan kizárja, hogy egy lassabb autó beszoruljon az élmezőny közé, ugyanakkor növelheti a biztonsági autós periódus hosszát, ugyanis a lekörözöttnek a szabályok által meghatározott sebességkorlát betartásával kell utolérnie a mezőnyt.

A verseny megszakítása utáni újraindítás: Azok a versenyautók, melyek a verseny megszakításának időpontjában valamilyen oknál fogva éppen a boxutcában tartózkodtak, az újraindításnál visszavehetik a megszakítás előtti versenypozíciójukat.

Kanyarlevágások: Megfelelő indok nélkül a versenyzők nem hagyhatják el a pálya vonalát. Korábban az edzéseken a pilóták gyakran vágták le a sikánokat annak érdekében, hogy időt vagy üzemanyagot spóroljanak. Jó példa erre Sebastian Vettel a 2011-es Koreai Nagydíj kvalifikációján történt esete, amikor a német levágott egy kanyart annak érdekében, hogy még időben felérjen a rajtvonalhoz a gyorsköre megkezdéséhez. Ehhez hasonló megoldások az idei évtől már nem lehetségesek. Sem a felvezető-, sem a levezető körben nem „spórolhat” a pilóta.

Gumiszabály változás: A versenyzők az első szabadedzéstől kezdve megkapják az összes garnitúra gumit, és azt szabadon felhasználhatják, eltérően a korábbiakkal, amikor az első napon csak három készlettel gazdálkodhattak.

Autók

Alacsonyabb orr: 
Az idei szabályok az autókon alacsonyabb orrmagasságot írtak elő, melynek legfontosabb biztonsági oka az olyan ráfutásos balesetek elkerülése, mint például 2010-ben Webber és Kovalainen valenciai esete volt. Ennek a módosításnak köszönhetjük idén a sokat vitatott kacsacsőrű orrkialakítást.

Kipufogógázzal fújt diffúzor betiltása: A tiltás célja, hogy a csapatokat megakadályozza abban, hogy a forró kipufogógázok diffúzorra fújásával leszorítóerőt generáljanak, vagy a kipufogógázt bármiféle aerodinamikai célra hasznosítsák. A szabály meghatározza a kipufogó elhelyezkedését és a szándékhoz kapcsolódóan szigorúbb motor-feltérképezést ír elő, illetve a motorvezérléshez kapcsolódóan az ECU szoftverének frissített változatával is igyekszik elkerülni a tavalyihoz hasonló alkalmazásokat.

Parc Fermé szabály: Az autók az előző napi időmérő után csak úgy hajthatnak ki a Parc Ferméből, és úgy sorakozhatnak fel a rajtrácsra, hogy minden egyes alkatrésznek a helyén kell lennie. Tavaly Lewis Hamilton a Kínai Nagydíjon úgy sorakozott fel a rajtrácsra, hogy McLarenjéről hiányzott a motorfedél. Az ehhez hasonló dolgok idén már nem megengedettek.

Tesztelés: Megváltoztak az arra vonatkozó előírások, hogy a csapatok milyen autókat használhatnak abban az esetben, ha teszten kívül kívánnak egy autót pályára küldeni. A csapatoknak lehetőségük van igénybe venni a versenyautót, de ennek egyik jelentős feltétele, hogy annak lényegesen különböznie kell a Formula-1 aktuális-, előző, vagy következő évi előírásaitól. Továbbá lehetőség van promóciós bemutatókra, ebben az esetben azonban csak a Pirelli demo abroncsait használhatják, melyek jelentősen eltérnek a versenyen használtaktól.

A csapatok tavaly abban is megegyeztek, hogy az idei évtől az eddig szezon előtt futott 15 napból három napot szezon közben tesztelnek, amire májusban kerül sor az olaszországi Mugellóban.

Törésteszt: Az idei évtől az FIA szigorított a töréstesztre vonatkozó előírásokon, mégpedig úgy, hogy az összes vizsgálatot sikeresen teljesíteni kell ahhoz, hogy a versenyautó akár tesztelés céljából is a pályára hajthasson. A Marussia és a HRT a tél folyamán ennek az új szabálynak esett áldozatául.

Motorsportal.hu

 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!