Hírek : A Pirelli agresszívabb lágy keveréket akar |
A Pirelli agresszívabb lágy keveréket akar
Noncsi 2012.03.02. 13:01
A Pirelli fontolóra vette, hogy módosít a 2012-es lágy keverékű abroncsain, miután úgy érezték, hogy azok nem kopnak elég gyorsan. Az agresszívabb lágy gumik leghamarabb Monacoban lehetnek ott.
Paul Hembery az Autosportnak elmondta, hogy a lágy keverékű abroncsaikat nem találták elég agresszívnek a tesztek során, így az abroncsok teljesítményén is változtatnának annak érdekében, hogy még izgalmasabb pillanatokat élhessünk át a futamokon. Az volt a céljuk, hogy a kétféle abroncs között ne legyen több különbség, mint 0,4-0,5 másodperc, és mivel ez lehet az egyik adu a csapatok kezében, úgy gondolták, ezen lenne értelme változtatni. Persze csak a jó cél érdekében.
"Azt hiszem, talán kicsit többet szeretnénk látni (a kopásból) a lágy keverékeken, sokkal agresszívabb kopást," - mondta Hambery. "De jó kérdés ez Malajziában, miután 50 fokos az aszfalt. Így azt hiszem, legyünk óvatosak a következtetésekkel és többet tudunk, ha már sok versenyadatunk lesz. Így ebben a pillanatban minden jó és ha van egy kis kétség bennünk, akkor talán változtatnunk kellene a lágyabb keverékeken."
Amikor az volt a kérdés, hogy milyen korán tud a Pirelli változtatni, Hambery elmondta, hogy nem készülnek erre a szezon elején, de az idény közepén kipróbálnak néhány alternatívát a teszten Mugelloban.
"Megkockáztatjuk, hogy elmenjünk egy más irányba. Ott van Malajzia, ami egy abroncsgyártó szempontjából nagyon jó viszonyítási alap ahhoz, hogy hol tartunk teljesítményben, kopásban és élettartamban. Azt hiszem, Malajzia jelzésértékű lesz. Nem tudom előre megjósolni, mi fog történni az első hat versenyen. Mindig nyitva hagyjuk a lehetőséget a változtatásra, de nem is akarjuk, hogy olyan irányba menjünk el, ahol több problémát csinálunk, mint amennyit megoldani tudunk."
"Mugello lesz valószínűleg az az idő, amikor be kell valamit mutatnunk, el szeretnénk vinni és tesztelni azokat."
A 2012-es autók egyensúlyában nagy szerepet játszanak az abroncsok, így Hambery hozzátette, hogy a sűrített rajtrácson a gumiabroncs stratgiának mind nagyobb szerepe van.
"A Pirelli egy tesztautót is fog ehhez biztosítani, Hembery arról is nyilatkozott, hogy egy olasz pilóta lenne a legideálisabb tesztpilótának, például Jarno Trulli vagy Vitantonio Liuzzi, akik elveszítették ülésüket a télen.
"Vezetési szempontból az az érdekünk, hogy olyasvalakit találjunk, akinek van tapasztalata, mert fejlesztési munkát végzünk és szeretnénk néhány érdekes ötletet 2013-tól, így tapasztalt neveket akarunk. Mint olasz cégnek, nyilvánvalóan nagy csalódás, hogy nem kapott olasz pilóta helyet a Forma-1-ben."
A hétvégén folytatják a csapatok a szezon előtti teszteket, minden Pirelli-keverék a rendelkezésükre áll, hogy megismerkedjenek minél jobban a viselkedésükkel, az autó reakcióival és kihozzák a maximumot a benne rejlő lehetőségekből.
Formula.hu
|