Hírek : ALLISON: KICSIT HÍZOTT A LOTUS E20-AS, DE LEGALÁBB RENDBEN VAN A GÉP |
ALLISON: KICSIT HÍZOTT A LOTUS E20-AS, DE LEGALÁBB RENDBEN VAN A GÉP
Noncsi 2012.02.29. 14:54
James Allison, a Lotus F1 Team technikai igazgatója elmondta, hogy kijavították a hibát az E20-ason, és optimistán várják az utolsó szezon előtti tesztet. A gép felszedett némi súlyt, de ez elhanyagolható a vezethetőség szempontjából – állítja a szakember.
A Lotus F1 Team kénytelen volt lefújni a második szezon előtti tesztet múlt héten, mert Romain Grosjean az E20-as furcsa viselkedésére panaszkodott már az első kanyar előtt.
Allison elmondta, hogy nem aggódnak Enstoneban, és megoldották a problémát, mely az első felfüggesztésnél jelentkezett:
„Egy teljesen új karosszériával érkeztünk meg Barcelonába, az E20-02-vel. Kedd reggel teljesítettük az installációs köröket, majd Romain elhagyta a boxot az első körre. Amint megérintette a fékpedált az első kanyar előtt az első gyors körében, érezte, hogy valami baj van. Mondta a rádióban, hogy megszakítja a kört, és egyenesen a boxba jön”- mondta Allison a Lotus hivatalos oldalán.
„Rögtön láttuk, hogy a jobb első felfüggesztés felső lengőkarjának a csatlakozásával van baj.”
„Először használtuk a 02-es karosszériát, szóval az első reakciónk az volt, hogy fontolóra vettük azt a lehetőséget, miszerint egy gyártási hibával van dolgunk a konkrét karosszéria esetében. Úgy döntöttünk, hogy az 1-es karosszériát küldjük el Angliából Barcelonába – azt, amelyik sikeresen ment Jerezben. Mielőtt elküldtük, lefuttatunk egy kivizsgálást, hogy kikerüljük annak a kockázatát, hogy még egyszer előfordulhasson ugyanaz a hiba. Sajnos a vizsgálat megállapította, hogy megvan a lehetősége annak, hogy fellépjen ugyanaz a hiba.”
„Új részeket terveztünk, legyártottuk őket, és a karosszériához illesztettük őket. Majd teljesítettük a szükséges teszteteket, és elküldtük a karosszériát Spanyolországba.”
A szakember elmondta, hogy a módosított karosszéria 1 kilogrammos többletsúllyal rendelkezik, de szerinte ez nem fogja befolyásolni a gép vezethetőségét.
A Lotus ezentúl a 01-es kasznit használja, és a 02-es lesz a tartalék. Enstoneban már készül a 03-as is, mely egy új vonalat képvisel – fejtette ki Alllison.
Mint minden csapatnak, a Lotusnak is minél több megtett kilométerre van szüksége, így a négynapos kiesés nem jött jól a csapatnak, de Allison bizakodó:
„Először is nagyon sok problémamentes kört teljesítettünk Jerezben, és nagyon jól megértettük a gépet. Egyben néhány kisebb hibát még meg kell oldanunk, melyeket Jerezben észleltünk, és az alkatrészek nem voltak elérhetőek a múlt héten. Csütörtökön az autó az új elemekkel fog menni, melyeket újraterveztünk. Várjuk, hogy a pályán legyünk.”
F1-Live
|