Hírek : SIMON: A V6 TURBÓK NEM LESZNEK UNALMASAK! |
SIMON: A V6 TURBÓK NEM LESZNEK UNALMASAK!
Noncsi 2012.02.18. 14:02
Gilles Simon, a 2014-ben belépő PURE technikai igazgatója szerint az új erőforrások egyáltalán nem lesznek unalmas egységek. Épp ellenkezőleg: izgalmas lesz őket hallgatni és nézni. Kevesebb motorzaj, és hangosan fütyülő turbó – ez várható két év múlva a Forma-1-ben.
Simon 2011 augusztusában csatlakozott a PURE projekthez -(Propulsion universelle et récupération d'énergie) -, melyet a kanadai Craig Pollock alapított azzal a céllal, hogy egy teljesen független beszállítóként láthassák el erőforrásokkal a Forma-1-es csapatokat 2014-től.
A francia Simon a Renaultnál kezdte meg pályafutását, majd a Peugeot Sporthoz csatlakozott, ahol a Le Mansban indított V10-esek fejlesztéséért volt felelős. Leghíresebb szerepköre mégis a Ferrarinál betöltött pozíciója volt: Simon vezette a maranellóiak motorfejlesztési részlegét.
2014-től 1.6 literes V6 turbók fognak muzsikálni a Forma-1-ben, és a szakember igyekezett megnyugtatni az aggódó rajongókat, hogy a kisebb lökettérfogatú és kevesebb hengerrel rendelkező motorokat is izgalmas lesz nézni – és hallgatni:
„Mivel egy V6-as motor 15 000 ezres fordulatszámig pörög fel, nem gondolom, hogy nevetségesek lennének”- mondta az auto123.comnak.
„Egyetértek azzal, hogy a zaj a show része a motorsportban. De amikor beindítanak olyan klasszikus autókat, mint például egy Ferrari Testarossát az 50-es évekből, akkor el kell ismerni, hogy hihetetlenül lenyűgözőek – és ezek az öreg motorok nem lépik át a 7000-8000-es fordulatot. Szóval nagyon fontos, hogy a dolgokat perspektívában tartsuk.”
„Természetesen a V6-os motorok hangja más lesz. Valószínűleg egy kicsit halkabb lesz, de egyáltalán nem gondolom azt, hogy nem lesznek izgalmasak. Hatalmas turbinákat fogunk használni bennük, melyek rendkívül gyorsan pörögnek fel, egészen 200 000-es fordulatig. Ez a nagy turbina nagy zajt fog csapni, és nagyon hangosan fog sivítani.”
„Nem, az új autók egyáltalán nem lesznek unalmasak”- tette hozzá a francia.
Mielőtt a PURE-hoz csatlakozott, Simon az FIA-nál dolgozott, és fontos szerepet játszott az új motorformulára vonatkozó szabályok kialakításában:
„Ha életben akarjuk tartani a mai motorokat anélkül, hogy elveszítjük azt, amit szeretünk bennük, akkor alapul kell szolgálniuk az új technológiák fejlesztéséhez azért, hogy meggyőzzék a nagy autógyártókat, és egyben megtartsuk a keményvonalas rajongók érdeklődését csak úgy, mint a mindennapi autóvásárlókét.”
„Alapvetően az a célunk, hogy megközelítőleg ugyanazt az erőt produkálják, mint a jelenlegi 2.4 literes szívó V8-asok.”
„De fejben kell tartanunk azt is, hogy egy kicsi, 1.6 literes turbómotorral fogunk dolgozni, mely relatív kevés mennyiségű benzint lesz képes elégetni. Úgy gondolom, hogy amikor az összes regeneratív rendszer dolgozni fog, akkor a motor nagyjából ugyanazt a teljesítményt fogja produkálni, mint a jelenlegiek, szóval durván 700 lóerőt.”
Simon megerősítette Pollock szavait, miszerint a PURE nyáron akarja próbapadon tesztelni az egységeit:
„Tavaly júliusban kezdtünk el dolgozni a V6-os projekten. A célunk az, hogy idén júliusban fent legyen a próbapadon. Kiadtuk a felhatalmazást a nagy alkatrészek gyártására, melyeket öntödékben állítanak elő, és arra számítunk, hogy június elején lesznek a kezünkben ezek az egységek. Ezután összeszereljük az első motort, elvégzünk minden szükséges ellenőrzést, és júliusban teszteljük a padon.”
F1-Live
|