Hírek : Technikai analízis: Lotus E20 |
Technikai analízis: Lotus E20
Noncsi 2012.02.17. 16:36
Bár már hivatalosan is Lotus néven fut a csapat, az Enstone-ban tervezett 20. autó egyértelműen a Renault örökség folytatása. A kérdés azonban így az, hogy egy világbajnokkal felálló csapat mire is jut majd az idei szezonban. A Lotus E20-at az Autosport újságírója, Craig Scarborough vette szemügyre.
A Lotus új autójának a vonalvezetése egyértelműen az elődmodellét követi, bár a 2011-es R31 front kipufogó rendszerével nem volt valami sikeres, az E20 azonban ennek ellenére feltűnően hasonlít rá, ami nem feltétlenül baj, hiszen az első jerezi teszten úgy tűnik, a csapatnak sikerült kiküszöbölnie az elődmodell számos gyermekbetegségét.
A Lotus már tavaly is az egyik olyan csapat volt, akik a legtöbb első szárny variációt küldték a pályára, ezért nem meglepő, hogy az E20-ason is egy új szárny virít. Az új első szárny jellegzetességei a P-alakú középső terelők, amelyek célja, hogy a légáramlatokat az első kerekek belső éle felé tereljék.
Bár 2009-ben és 2010-ben a Renault egy viszonylag alacsony és széles orrkúppal futott, idén azonban annak ellenére egy új orrkúpot készítettek, hogy a korábbi változat, kis átalakítással, de megfelelt volna az új szabályoknak. A Lotus az orr résznél pedig a lépcsős orrmegoldást választotta.
Ezzel szemben az oldaldobozoknál a Lotus csak a szabályok által megkövetelt változtatásokat végezte el, így az új oldalsó ütközési teszt miatt kismértékben változott az oldaldobozok légbeömlője, míg hátul az új kipufogó nyílás elhelyezésére került sor, amit a csapat a hátsó felfüggesztés magasságában egy kis spoiler árnyékában helyezett el.
Ilyen formájában az E20 egyszerűen csak a tavalyi R31-es autó továbbfejlesztett változatának tűnik, a csapat technikai igazgatója, James Allison szerint azonban nagyon sok új alkatrészük lesz még az autóhoz, amire nagy szükségük is lesz, ha a terveiknek megfelelően nem a középmezőnyben akarnak majd harcolni a 2012-es szezonban, hanem a céljaikat megvalósítva a nagycsapatokat akarják megszorítani a bajnokságban.
Formula.hu
|