Hírek : Braking! Räikkönen hosszan nyilatkozott |
Braking! Räikkönen hosszan nyilatkozott
Noncsi 2012.02.11. 19:06
Miután a finn világbajnok 2 év kihagyással visszatért a sportba, az újságírók igyekeznek mikrofonvégre kapni, hogy megtudják, hogyan is érzi magát, mik az első benyomásai. Kimi a héten végre hivatalosan is tesztelhette a Lotus versenyautóját. Lássuk, hogy a Forma 1 hivatalos oldal milyen interjút készített a bajnokkal.
Az első tesztnapon az élen végeztél. Ez a remek autónak vagy a remek Kiminek köszönhető?
Hát, nem tudom. El kell mondanom, hogy az első napon az autó remek volt, a másodikon pedig még jobb. Az ötödik hely annak volt köszönhető, hogy más dolgokkal próbálkoztunk. De az biztos, hogy visszatérni a Forma 1 világába, és már rögtön az első tesztnapon az élen végezni nem rossz. Kellemes érzés ez az egónak. De természetesen ahhoz, hogy tudd, mennyit is ér valójában az idő, tudnod kell azt is, hogy a többiek milyen programot teljesítenek. És mindannyian tudjuk, hogy a köridők akkor számítanak a legjobban, amikor éles versenyen vagyunk. Szóval igen, jó volt, de ne becsüljük túl a dolgokat. (nevet)
Szóval jól érzed magad az autóban…
Nos, vannak olyan pillanatok, amikor az autó kezelése, irányítása könnyebb, és van, amikor nehezebb, de összességében elégedett vagyok. Természetesen mindig van hova fejlődni, de nem túl rossz kezdet ez mind a Lotus csapatnak, mind nekem. Jelenleg a varázsszó a kilométer –mindhármunknak: a csapatnak, a gumiknak és nekem is.
117 kört teljesítettél a második napon. Kezdesz már ráérezni? Semmihez sem hasonlítható a G-erő amikor Forma 1-es autót vezetsz…
Nem volt semmi ilyen problémám. Hiszen edzettem előtte.
Az, hogy a tabella élén végeztél, megnyugtatott afelől, hogy 2 év után sem veszítettél el semmit?
Hogy őszinte legyek, sosem gondoltam arra, hogy elvesztettem valamit. Már akkor tudtam, hogy rendben leszek, amikor a régi autót vezettem Valenciában. Rögtön éreztem. Persze nem 100%-osan, de majdnem úgy.
Amikor elhagytad a Forma 1-et, a monotonitásról beszéltél: ugyanazok a versenypályák, ugyanazok a hotelek, ugyanazok az emberek és ugyanazok a kérdések …
… és semmi sem változott. És hidd el, nem is vártam ezt. (nevet) Persze, ebből a szemszögből a rali jobb, de ez a Forma 1 része, és ha ebben a kategóriában akarsz versenyezni, akkor minden részét el kell fogadnod.
Szóval mindezek ellenére olyan izgalmasnak találod a Forma 1-et, hogy visszatértél?
A versenyzést találom izgalmasnak. A versenyzés hiányzott. És tény, hogy a Forma 1 a királykategória. Szóval vagy elfogadod, vagy elmész.
Akkor helytálló azt mondani, hogy egy Forma 1-es autót vezetni a legjobb dolog az életben?
Oh, biztos vagyok benne, hogy más dolog is van, ami a legjobb.
De profi szinten …
Ahogy már mondtam, ha a legmagasabb szinten akarsz versenyezni, akkor a Forma 1-be kell jönni. Ez az, amit élvezek. Ilyen magas szinten el kell fogadnod a mellékhatásokat, ha élvezni akarod a versenyzést.
Valószínűleg a győzelem is hiányzott.
Nem tudom, hogy hiányzott-e a győzelem, de az biztos, hogy minden józan ember inkább nyerni akar, mint veszíteni. (nevet) De az nem túl gyakori, hogy mindig nyersz. Nem szoktam hozzá a győzelemhez.
A csapatnak kemény éve volt tavaly és az F1-ben nálad is előfordult, hogy nem vezethettél versenyképes autót. Ez aggaszt téged?
Néhány évig nem volt versenyképes autóm. 2009-ben sem volt igazán versenyképes az autóm, de úgy tűnik, hogy ezt az emberek gyorsan elfelejtették. És milyen gyakran nyer az ember? Volt néhány nagyszerű győzelmem a Forma 1-ben, de ha összehasonlítjuk, hogy milyen régóta vagyok itt, akkor nem nyertem túl gyakran. De természetesen ez is része a karrieremnek.
Mikor vetődött fel komolyan a visszatérés gondolata?
A nyáron, amikor részt vettem néhány NASCAR versenyen. Élveztem a közvetlen harcokat a versenytársakkal, a kerék kerék elleni csatákat. Rájöttem, hogy ez hiányzik. A raliban is a társaid ellen versenyzel,de nem fizikailag, és ez az, ami hiányzott. Ezután beszéltem a menedzsereimmel, akik elkezdték a tárgyalásokat.
Miért nem működtek a tárgyalások a Williams csapattal?
Egyszerűen nem találtunk olyan megoldást, amely mindkét félnek megfelelt volna. Tudod, hogy ez hogy működik – az egyik fél akar valamit, a másik más valamit, így a feleknek érdeket kell egyeztetni. Néha így megy ez az életben. És néha a rosszból jó lesz. Nagyon elégedett vagyok azzal, ahol most vagyok.
A csapatfőnök, Eric Boullier azt nyilatkozta, hogy amikor bejelentette a csapatnak az érkezésedet, a hangulat rögtön javult. Gondoltál valaha arra, hogy moráljavító leszel?
Tudom, hogy a csapatnak nehéz éve volt tavaly, de nagyszerű emberek dolgoznak ott, és nagyszerű volt csatlakozni hozzájuk. Remélem, hogy az elkövetkezendő hónapokban is nagyszerű lesz együtt dolgozni – és az még inkább moráljavító lesz. Ha engem kérdezel, hogy mi a célom erre az évre, akkor azt kell mondanom, hogy nem tudom. Várnunk kell az első néhány versenyig, hogy lássam, hogyan is állunk, és utána talán már tudok mondani valamit.
A két éves kihagyás alatt egyszer sem vettél részt nagydíjon, miért?
Nos, Monacóban kétszer is voltam, de nem azért, hogy láthassam az autókat, hanem üzleti ügy miatt. És ha rendesen meg akarod nézni az autókat, mint én, hogy mennyit változtak, akkor egy tesztre kell elmenni. Ha meg a versenyt akarod megnézni, akkor meg ott a TV.
Gondolod, hogy valami jelentősen megváltozott az elmúlt két évben?
Nem igazán, kivéve az abroncsok, és hogy más a gumiszállító. Az autók nem változtak túlságosan, és minden más meg üzlet, mint mindig.
Forma1-hírek.hu
|