Hírek : A Ferrari zárta az élen a jerezi tesztet |
A Ferrari zárta az élen a jerezi tesztet
Noncsi 2012.02.10. 21:57
Az utolsó napon Alonso az élre került, de az F2012 teljesítménye továbbra is kérdőjeles. Mögötte szoros küzdelem zajlott, hét csapat volt fél másodpercen belül.
A Ferrari felkapaszkodott a tabella élére, amikor Fernando Alonso a jerezi teszt utolsó napján, pénteken a heti összesítésben is a második helyre elég köridőt ért el, a maranellói istállónak mégsem sikerült eloszlatnia az új autójának teljesítményével kapcsolatos kétségeket.
Ahogy az előző három napon, úgy ma is délelőtt született meg a legjobb időeredmény. Alonso 1:18.877 alatt tette meg a körét egy rövid etap során, 4 tizeddel maradva el a lotusos Romain Grosjean csütörtöki idejétől. A spanyol azonban egy elektronikai hiba következtében mindössze 39 kört tudott teljesíteni a nap folyamán. Melynek során egyébként továbbra is sok egyenletes sebességű aerodinamikai tesztet bonyolított le, hogy a csapat minél több adatot gyűjtsön az F2012 viselkedéséről.
A 2. helyen Jean-Eric Vergne végzett a Toro Rossóval, de úgy, hogy egy századmásodperccel elmaradt csapattársa, Daniel Ricciardo szerdai eredményétől. Ennek ellenére azt mondta, kezdi magát kényelmesen érezni az autóban, és az istálló vezető versenymérnöke, Laurent Mekies mindkettejükkel elégedett volt.
Lewis Hamilton nem tudott javítani egy nappal korábbi köridején, mégis ugyanazon a helyen, a negyediken végzett a McLarennel, mint csütörtökön.
A babérokat tegnap learató Lotus ezúttal nem hajtott a dicsőségre, és nem futott neki üres tankos körnek, ezért csak ötödik lett, azaz a közepére került annak a hét autóból álló bolynak, amit mindössze fél másodperc választott el egymástól.
Kamui Kobajasit délután egy hidraulikai hiba hátráltatta, ami miatt Sauberje megállt a pályán, a szerelők azonban lóhalálában meg tudták javítani az autóját, így az utolsó háromnegyed órában visszatérhetett a pályára. "Összességében ígéretesnek tartjuk a C31 első tesztjét" - mondta a Sauber vezető versenymérnöke, Giampaolo Dall'Ara. "Miután az első napon túlestünk a kötelező rendszerellenőrzéseken, és Kamui 106 kört teljesített, aerodinamikai téren sok munkát végeztünk, valamint sokat megtudtunk a 2012-es gumikról is. Ami a beállításokat illeti, szerettünk volna kicsit több időt a pályán tölteni Jerezben, de ez még csak az első teszt volt. Majd Barcelonában behozzuk a lemaradást."
Miután csütörtökön az egész napja elveszett Jules Bianchi balesete miatt, a Force India ma igyekezett behozni a lemaradást. Nico Hülkenberg végre kipróbálhatta a VJM05-öt, de a csapatnak érdekes módon Paul di Resta körideje maradt a legjobbja még a hét első tesztnapjáról. A Force India ma folytatta az előző napon megkezdett aerodinamikai programját, és lehetőséget adott Hülkenbergnek, hogy elkezdjen hozzászokni az új autóhoz és gumikhoz.
A legtöbb kört, 125-öt, Bruno Senna teljesítette a Williamsszel. Délelőtt egy versenyszimuláción is sikeresen túlesett, délután pedig már a teljesítményre koncentrált. A csapat elégedett volt a napjával, és úgy általában a teszthéttel, bár a Caterhamet és a Hispaniát leszámítva csak nekik nem sikerült beférkőzniük 1:20 alá.
A tabella alján Jarno Trulli végzett, aki a héten ezt az egy napot kapta a vezetésre a Caterhamtől. Ezért nemcsak az új CT01-et, hanem a KERS-t is ma próbálhatta ki először, és úgy érezte, az autóban annak ellenére rejlik potenciál, hogy az összesítésben 1,4 másodperccel lemaradtak a Williamstől. "Határozottan előrelépést képvisel 2011-hez képest, jó alapot jelent a közelgő szezonhoz" - vélte. "Egész héten megbízhatóan ment itt Jerezben, és rengeteg adatot tudtunk gyűjteni, különösen a KERS-ről és a 2012-es gumikról, melyek révén a következő néhány teszten tovább csiszolhatjuk a beállításokat. Tudjuk, hogy a tempónk még sokkal jobb lesz - talán mi voltunk az egyetlen csapat az egész mezőnyben, amely egyáltalán nem próbálkozott alacsony üzemanyagszinttel, de át kellett rágnunk magunkat a fejlesztési programunkon minden nap tartva magunkat a tervhez." A Caterham veterán technikai igazgatója, Mike Gascoyne úgy érezte, ez volt a legeredményesebb teszthét egész pályafutása során.
Az előszezoni tesztelés február 21-től 24-ig, Barcelonában folytatódik.
|
|
|
Pálya: |
Jerez de la Frontera, Spanyolország |
|
|
Időpont: |
2012. február 10., péntek |
|
|
Pályahossz: |
4428 méter |
|
|
Időjárás: |
Száraz (a levegő: 0-15 fokos, az aszfalt: 4-26 fokos) |
|
|
Körrekord: |
1:15.650, M. Schumacher (Ferrari), 2004.X.1. |
|
|
|
Versenyző |
|
Csapat |
Modell |
Köridő |
Kül |
Dif |
Km/ó |
Kör |
|
|
1. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Ferrari |
F2012 |
1:18.877 |
|
|
202.097 |
39 |
|
2. |
|
Jean-Eric Vergne |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
STR7 |
1:19.597 |
0.720 |
0.720 |
200.269 |
80 |
|
3. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Red Bull-Renault |
RB8 |
1:19.606 |
0.729 |
0.009 |
200.246 |
50 |
|
4. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
MP4-27 |
1:19.640 |
0.763 |
0.034 |
200.161 |
86 |
|
5. |
|
Romain Grosjean |
FRA |
Lotus-Renault |
E20 |
1:19.729 |
0.852 |
0.089 |
199.937 |
95 |
|
6. |
|
Kamui Kobajasi |
JAP |
Sauber-Ferrari |
C31 |
1:19.834 |
0.957 |
0.105 |
199.674 |
76 |
|
7. |
|
Nico Hülkenberg |
GER |
Force India-Mercedes |
VJM05 |
1:19.977 |
1.100 |
0.143 |
199.317 |
90 |
|
8. |
|
Bruno Senna |
BRA |
Williams-Renault |
FW34 |
1:20.132 |
1.255 |
0.155 |
198.932 |
125 |
|
9. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Caterham-Renault |
CT01 |
1:22.198 |
3.321 |
2.066 |
193.932 |
117 |
|
|
|
|
A köridők eloszlása (Vigye az egérmutatót a rovátka fölé! Beosztás: 0.0113 másodperc.) |
|
|
1:18.877 |
- (3.321) - |
1:22.198 |
|
|
Az eredmények nem hivatalosak |
|
A csapatok rangsora a legjobb köridejeik szerint |
|
Csapat |
| | |
|