Hírek : Raikkönen: Tudom, hogy az emberek sokat várnak tőlem |
Raikkönen: Tudom, hogy az emberek sokat várnak tőlem
Noncsi 2012.02.07. 12:25
A Formula-1-be két év kihagyást követően visszatérő Kimi Raikkönen a Lotus E20 bemutatója alkalmából a formula1.com-nak adott interjút.
Miért az F1?
Kimi Raikkönen: „A Formula-1 valami igazán különlegest jelent a versenyzői karrieremben, és mindig a legnehezebb szinten szeretnél versenyezni, ezért a Formula-1 az, ahol versenyezned kell, ha van választási lehetőséged.”
Milyen gyorsan született meg a szerződés a Lotus F1 Teammel?
KR: „Minden nagyon gyorsan összeállt. Közösek voltak a céljaink, és mindenki nagyon boldog volt. Ezt csak így lehet csinálni, és innen minden nagyon jól ment.”
Mit gondolsz most a csapatról a kétnapos privát tesztet követően?
KR: „Nagyon boldog vagyok a csapattal, ők nagyon kedves emberek, minden könnyen megy és jó volt velük dolgozni a két nap, amikor az R30-ast vezethettem. Úgy gondolom, hogy sok jó pillanat áll még előttünk a szezonban, és remélem néhány jó eredményt is elérünk majd. Én ezért elég erős autót szeretnék, hogy harcba szállhassak a jó eredményekért.”
Mikor döntötted el, hogy befejezed a ralit és visszatérsz az F1-be?
KR: „Amikor a NASCAR futamokat csináltam, élveztem a versenyt és többet akartam. Még mindig akarok ralizni, és ha tehetném, akkor most mindkettőt csinálnám, de ez nem lehetséges. De az biztos, hogy fogok még a jövőben ralizni. De versenyezni is akarok, mert igazán jó volt a NASCAR-ban emberek ellen versenyezni, és rájöttem, hogy ez hiányzik nekem, ezért elhatároztam, hogy ha esélyem lesz a visszatérésre, akkor élni fogok vele.”
Elég sokat voltál a raliban, mit gondolsz vagy olyan jó, mint Sebastien Loeb?
KR: „Nem tudom! Nem gondolnám, hogy most bárki is lenne olyan jó, mint ő! Egy biztos: fejlődtem, de azt nem tudom, hogy milyen messze vagyok. Tavaly sokat fejlődtem ahhoz képest ahol 2010-ben voltam. Én azért mentem a raliba, hogy meglássam azt, hogy tudom-e csinálni, és úgy vélem, hogy ez az egyik legnehezebb sport, amit valaha is próbáltam. Nem könnyű. A fiúk az élen nagyon gyorsak, de ha beraknánk őket egy F1-es autóban, akkor valószínűleg hasonló lenne a történetük, mint amilyen az enyém volt a raliban. Úgy gondolom, hogy még újabb pár évre lenne szükségem gyakorolni. A raliban nagyon sok különböző felületen megyünk, és teljesen különbözik a Formula-1-től.”
Mit gondolsz sokat változott a Formula-1 mióta elmentél?
KR: „2010-ben nem igazán követtem a Formula-1-et, de tavaly sok versenyt láttam. Nem tűnik nagyon különbözőnek, de vannak előzések meghatározott helyeken, ahol a pilóták csak kinyitják a hátsó szárnyukat és az előttük lévőnek nem igazán van esélye a védekezésre, de ez előzés így? Én nem hiszem, hogy minden alkalommal ez a helyzet, de az biztos, hogy a show jobb lett. Az abroncsok nagy különbséget okoznak, nagy a sebesség-különbség az új és a használt abroncsok között. A régi Formula-1-ben neked kellett sokkal gyorsabbnak lenned, mint az előtted lévőnek, hogy esélyed legyen az előzésre, de most itt vannak az abroncsok és a DRS, ez különbség.”
Szeretnél valamit bizonyítani a visszatéréseddel?
KR: „Úgy gondolom, hogy az emberek várnak tőlem valamit, én pedig tudom, hogy 100%-ot fogok nyújtani, és élvezem a vezetést, amikor boldog vagyok. Ha ez nem lesz meg, vagy nem lesz elég, akkor ez nem válik valóra.”
Mennyire vagy motivált?
KR: „Mindig a motivációmról beszélnek, olyanok írnak erről, akik nem ismernek engem, és nem tudják, hogy milyen erős az én motivációm. Ha úgy érezném, hogy nincs motivációm, akkor abbahagytam volna. Úgy érzem, hogy a legjobb versenyeim közül néhányat az utolsó szezonomban futottam a Formula-1-ben, és én nagyon elégedett voltam a teljesítményemmel. Nekem sohasem volt problémám a motivációmmal.”
Mit gondolsz a KERS-ről és a DRS-ről, ezek nem voltak az R30-ban, amit teszteltél.
KR: „KERS-szel vezettem korábban, a DRS pedig csak egy gomb. Néhány alkalom után automatikussá válik a használata.”
Mennyire ismered az új csapattársadat, Romain Grosjeant?
KR: „Úgy gondolom, hogy jó kapcsolatunk lesz, találkoztam vele karácsony előtt és versenyeztem ellene 2009-ben. Ő egy nagyon kedves, normális fickónak tűnik, ezért semmi problémát sem látok itt.”
Mit gondolsz, az erőnléted két év ralizás után kihívás lesz az F1-re?
KR: „Biztosan, a G erők nagyon mások, de azért van néhány aszfaltos rali, ahol elég nagyok a G erők. A kormányzás azonban a raliban egy kicsit nehezebb. Más pozícióban ülsz az autóban, így más izmokat is használsz. Összességében azonban a rali - a rövid szakaszok miatt - nem olyan nehéz fizikailag, mint a Formula-1, de mentálisan egy kicsit nehezebb, mert az egész hétvégét, napi 12 órát az autóban töltöd és vezetsz. Ezért a rali sokkal fárasztóbb, mint a Formula-1, a vezetés azonban a Formula-1-ben kíván több erőt, de én alig várom, hogy legalább többet aludhassak.”
A Lotus szeretne visszajutni a csúcsra, te tudsz ebben segíteni nekik?
KR: „Az utolsó évemben a Ferrarinál mi nem voltunk mindig az élen, de én egy jó versenyző vagyok, és az élen akarok lenni. A Lotus tavaly jól kezdett, és reméljük, hogy az új autónk erős lesz.”
Formula.hu
|