Hírek : Allison: Nincs alternatívája a kacsacsőrnek |
Allison: Nincs alternatívája a kacsacsőrnek
Noncsi 2012.02.07. 12:20
A Lotus csapat technikai igazgatója, James Allison szerint a 2012-es technikai szabályok miatt a csapatok döntő többsége a kacsacsőrű autó mellett tette le a voksát, mert aerodinamikai és más szempontok miatt is kénytelenek a lehető legmagasabban tartani a versenyautók orrészét.
Eddig 4-1 arányban vezetnek a csúnyák a szép(ek) ellen, hiszen a bemutatkozott öt 2012-es versenyautó közül csak a McLaren nem alkalmazta a lépcsős orrmegoldást az autóján, ezzel szemben a Caterham, a Ferrari, a Force India és a Lotus is a kacsacsőr mellett döntött. A Lotus csapat technikai igazgatója, James Allison szerint nem nagyon volt ugyanis más választásuk.
„Az autók elején van egy nagyon egyértelmű változás, egy jellegzetes lejtő került kialakításra. Ennek oka, hogy az autók orra az évek során egyre magasabbra és magasabbra került” – nyilatkozta Allison a Lotus E20 bemutatóján. – „Ez pedig azért történt, mert növelhető a leszorító erő, ha az autó orrát felemeljük. A probléma ezzel csak az, hogy az autók orra már olyan magasságot ért el, ami egy oldalirányú ütközés esetén veszélyt jelenthet a másik autó cockpitjára, így nem szeretnénk azt, hogy egy ütközésnél az egyik autó orra elérje a pilóta bukósisakját. Ezért mind egyetértettünk abban, hogy az autók orrmagasságát csökkenteni kell, de a szabály nem követeli meg azt, hogy az autó teljes frontrésze alacsonyabb legyen, csak arra kötelez bennünket, hogy az autók orrának a hegye legyen alacsonyabb.”
Formula.hu
|