Hírek : Technikai analízis: A kacsacsőrű autók |
Technikai analízis: A kacsacsőrű autók
Noncsi 2012.01.31. 21:33
Bár még csak a Caterham CT01-esről hullott le eddig a lepel, a 2012-es versenyautók közül máris sok vitát kiváltottak az új technikai szabályok és azoknak az autókra gyakorolt hatásai.
A hírek szerint ugyanis nem csak a Caterham, de más autók, így a Sauber és a Ferrari 2012-es versenyautói is igencsak furcsa orral gurulnak majd pályára, de vajon minek is köszönhető mindez?
A kérdésre a válasz röviden: a biztonság. Az FIA a 2012-es szezonra elhatározta, hogy jelentősen növelve a Formula-1-es autók biztonságát nemcsak új, a korábbinál igényesebb oldalütközési védelemmel látja el az autókat, de mérsékli a veszélyes magasságokba emelkedő orrkúpok által okozott veszély nagyságát, ezért jelentősen csökkenteni kell az autók orrészének a magasságát. A döntés oka, hogy ezzel az FIA annak az esélyét szeretné csökkenteni, hogy egy oldalirányú ütközés esetén az autó orra behatoljon a másik autó pilótafülkéjébe. Ahogy az az ábrán látható az autók karosszériájának magassága a futómű vonalában a referencia ponthoz képest maximum 625 milliméter, a pilótafülke után 150 milliméteren belül, azonban az orrkúp maximális magassága az új szabályok értelmében már csak 550 milliméter lehet. A tervezők azonban a felfüggesztések bekötési pontjait és aerodinamikai okokból az autók orrát is szeretnék minél magasabban tartani, ez pedig várhatóan néhány igencsak kellemetlen külsejű lépcsős orrmegoldáshoz fog vezetni az idei szezonban.
Formula.hu
|