Kimibolygó - Kimi Raikkönen világa
[Moi]

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1331327786_29.png

Moi, vagyis Sziasztok! :)

Az oldal a finnek 2007-es Formula1-es bajnokával, Kimi Räikkönennel foglalkozik. Naponta frissülő hírek, csomó érdekesség, képek, videók, ikonok, hátterek....
Üdvözöllek a Kimi-bolygón! :D

Follow us on:

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1330093424_06.png

Translate to:

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308503740_02.png //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308503754_84.png //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308503478_93.png //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308503477_17.png //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308503492_10.png

 
[Kimi Räikkönen]

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1331327784_47.png

Home
Hírek - News
Kimi Räikkönen
Kimi Blogja
Kimi's Blog in English
Vendégkönyv - Guest book
Finnország
Extrák
Site infos
Magamról néhány szó :)
Fórum - Forum

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1330093296_91.png//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1330093298_01.png

 
[Events]


2012. Április 13-15 Chinese GP >>
2012. Április 20-22. Bahrain GP >>

2012. Május 1-3. Mugello test >>

 
[Chat]
Káromkodni tilos!
 
 
 
 
[Log in]
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
[Fans]
Indulás: 2010-09-12
 
[Pontverseny állása]

1. Fernando Alonso 35p
2. Lewis Hamilton 30p

3. Jenson Button 25p
...
7. Kimi Räikkönen 16p

bővebben...

 
[Facebook]
 
 
 
[Társoldik]

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078998_55.jpg   //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078999_36.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078995_88.jpg   //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078997_82.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078994_83.jpg   //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078996_92.jpg

 


//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1296771650_23.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1299179346_82.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1301835162_46.png //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1306091601_07.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308433982_65.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1309555118_19.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1309555117_04.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1309874309_28.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1313785207_76.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1314637808_10.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1316376613_79.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318791345_68.jpg
http://forma1csevego.lapunk.hu/tarhely/forma1csevego/kepek/icon2.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1322579999_09.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1326577659_38.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1329079007_56.png

http://www.kephost.com/images4/2011/4/11/cey8top96j9726l116st.gif

 
[Egyéb]

Top Sport Sites

 

Hírek
Hírek : Egyre nehezebb a fiatal pilótáknak bejutni az F1-be

Egyre nehezebb a fiatal pilótáknak bejutni az F1-be

Noncsi  2012.01.29. 20:29

A Force India csapat pénteken jelentette be, hogy a francia Jules Bianchi lesz a csapat teszt és tartalékpilótája a 2012-es szezonban. A tehetséges 22 éves francia pilóta már évek óta a Formula-1 kapujában toporog, de valahogy sehogyan sem tud oda belépni, és Bianchi nincs egyedül ezzel. De vajon miért egyre nehezebb a fiatal pilótáknak bejutni a Formula-1-be? A kérdésre az Autosport újságírójával, Marcus Simmons-al próbáljuk megkeresni a választ.


Simmons egy az 1975-ös Angol Nagydíjról készült felvételt nézegetett a YouTube-on, amikor ráeszmélt, hogy például a későbbi világbajnok Mario Andretti 1968 óta nem tudott állandó helyet találni magának az F1-ben. Ez meglepő, de vajon ma jobb a helyzet ennél?

 

Megnézve a rekordokat 1975-ben a legtapasztaltabb pilóta a rajtrácson Ronnie Peterson volt 72 nagydíjjal. Szinte hihetetlen, ezt egyáltalán el tudnánk ma képzelni. Aligha. 2012-ben 12 pilóta lesz a mezőnyben, akik több mint 72 Formula-1-es futamon álltak már rajthoz: Mark Webber, Lewis Hamilton, Jenson Button, Fernando Alonso, Felipe Massa, Nico Rosberg, Michael Schumacher, Kimi Raikkönen, Heikki Kovalainen, Jarno Trulli, Pedro de la Rosa, és a gyerek arcú kétszeres világbajnok Sebastian Vettel, míg Timo Glock neve mellett pontosan 72 nagydíjrészvétel szerepel a statisztikákban.

Ezek után, ha arra gondolnánk, hogy 1975-ben csupa színvonal alatti újoncból állt a mezőny, akkor nagyon tévedünk, hiszen Andretti és Peterosn mellett az 1975-ös Angol Nagydíj indulói közül Carlos Pace, Niki Lauda, Clay Regazzoni, Jody Scheckter, Emerson Fittipaldi, Carlos Reutemann, James Hunt és Jochen Mass is nyertek már futamot (Fittipaldi világbajnoki címet is), míg Vittorio Brambilla, Patrick Depailler, John Watson, Jacques Laffite és Alan Jones a későbbi pályafutásuk alatt tudtak futamgyőzelmet szerezni. Ha azt is hozzávesszük, hogy Tom Pryce (aki pole pozíciót szerzett) és Tony Brise ígéretes karrierjüknek csak egy, egy halálos baleset vetett véget, akkor nyugodt szívvel kijelenthetjük, hogy az 1975-ös világbajnoki mezőny minden magas minőségi követelménynek maximálisan megfelelt.

 

Sőt abban az időben az F1 mindig friss és izgalmas volt, és csak elvétve fordult elő olyan, hogy egy tehetséges pilótának évekig hiábavalóan kellett várnia az első futamgyőzelmére. A sport iránti érdeklődést így látszólag a fiatal pilóták véget nem érő sora tartotta ébren, akik újra ás újra letették nevüket az élmezőnyben. Igaz ebben azért az is szerepet játszott, hogy majdnem az egész mezőny ugyanazt a Cosworth DFV erőforrást használta, míg a 1970-es években jó évnek számított, ha senki sem halt meg a pályán, így ha valaki életben tudott maradni és netalántán világbajnoki címet (címeket) szerzett, akkor gyakran learatva az erőfeszítései gyümölcsét viszonylag fiatalon, gazdagon és egészségesen vissza is vonult az F1-ből.

Ma a helyzet teljesen más, így például az olyan veteránok is, mint Rubens Barrichello és Jarno Trulli a végsőkig kitartanak a sport mellett, pedig a két tehetséges pilóta 2011-ben már nagyon messze volt attól, hogy rendszeresen a pontokért harcoljon, így az ő hozzájárulások a sporthoz már nagyon kicsi volt. Így felmerül a kérdés, hogy nem lenen e mindenki számára jobb, ha az egykori érdemeikkel és emelt fejjel távoznának a sportból átadva helyüket az F1-ben a fiataloknak. A Formula-1-hez foggal, körömmel ragaszkodó Barrichello alól a Williams ki is húzta a széket, Trulli azonban még kitart, mintahogyan az F1-be sokadik alkalommal visszatérő 41 éves Pedro de la Rosa is.

 

Mindez azonban azt eredményezi, hogy a Formula-1 kapujában hihetetlen mértékben feltorlódtak a száguldó cirkuszba vágyó pilóták, így például a GP2-ben is már évek óta téblábolnak egyre tanácstalanabbul olyan pilóták, mint például a teljesség igénye nélkül Luca Filippi (26 éves, 2011-ben 2. helyezett a GP2-ben és az AutoGP sorozatban), Giedo van der Garde (26 éves, 2008-ban megnyerte a Formula Renault 3.5 sorozatot), Sam Bird (24 éves, 2009-ben a 3. helyen végzett a Makaói Formula-3-as Nagydíjon) és Davide Valsecchi (24 éves, 2009/2010-ben megnyerte a GP2 Asia sorozatot). Így szinte biztosra vehető, hogy közülük többen a nélkül lesznek kénytelen befejezni a pályafutásukat, hogy valaha is megkapták volna rá az esélyt, hogy megméretessék magukat az F1-ben.

Persze ez nem azt jelenti, hogy kijelenthetjük azt, hogy a példaként felhozott Filipi, van der Garde, Bird és Valsecchi vannak olyan jó pilóták, mint Barrichello, vagy Trulli (ami figyelembe véve Barrichello és Trulli junior szériákban mutatott tündöklését nagyon bátor kijelentés is lenne), de az mindenképpen sajnálatos, hogy nagyon sok fiatal tehetség van, akik sohasem kapják meg az esélyt arra, hogy bizonyítsanak az F1-ben. Ezek a pilóták, vagy akár pl. a Formula Renault 3.5 sorozat 2009-es bajnoka Bertand Baguette, vagy a Formula-2-es sorozat 2009-es bajnoka Andy Soucek az 1980-as években szinte biztosan eljutottak volna az F1-ben, igaz akkor egyébként is annyi pilóta volt, hogy péntekenként még előselejtezőt is kellett tartani. De el tudnánk képzelni Valsecchit, hogy már az ötödik szezonját kezdi a Formula-3000-ben (ami ma a GP2-nek felel meg)? Nem igen, így ő valószínűleg gyorsan kapott volna ülést magának a Scuderia Italia Dallara-ban, míg van der Garde az EuroBrun-ban, Filippi talán az Osellában, Bird pedig az Onyx-ban feszíthetett volna boldogan.

 

Ez azonban nem csak nekik rossz, mivel további torlódást okoznak, ezért a GP3-ból érkező pilóták, mint amilyen Esteban Gutierrez, Fabio Leimer, Marcus Ericsson, Stefano Coletti is nehezebben találják meg a helyüket. A fiatalok helyét elfoglaló öregek problémájára nagyon nehéz megtalálni a megoldást. Persze egy olcsóbb F1 és egy 40 fős mezőny jó lenne, de ez nem fog egyik napról a másikra bekövetkezni, és természetesen a rajtrács túlzott felduzzasztásának is megvannak a maga nagyon komoly veszélyei.

A helyzet azonban egyre súlyosabb, ki gondolta volna egykoron, hogy az Angol Renault Clio Kupa mezőnye, amit eredetileg a kiöregedett 30-as és 40-es pilótáknak szántak egy kis mókázásra tavaly átlagban 7 hónappal volt fiatalabb, mint a GP2-es bajnokságban versenyző pilóták átlagéletkora. Sőt öt Clio Kupás versenyző még meg sem született akkor, amikor Michael Schumacher már be is mutatkozott az F1-ben. 20 évvel ezelőtt ezek a fiatal pilóták a Formula-Ford-ban versenyeztek volna, de ma miért megy valaki a gokartból egyből egy nem is túl erős túraautós bajnokságba? Azért mert ma már szinte majdnem lehetetlen a Formula autós bajnokságokban megfelelő karriert befutni, a rendelkezésre álló szűkös forrásokat ugyanis ugyanazok az „idős” pilóták szívják fel, akik így évről, évre ugyanabban a versenyzői ülésben ülnek egyre nagyobb torlódást okozva ezzel.

 

Valami nagyon rossz irányba ment tehát valahol…

Formula.hu

 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!