Hírek : A Magyar Televízió nemcsak átvette a Forma–1-et, de nagyon komolyan is veszi! |
A Magyar Televízió nemcsak átvette a Forma–1-et, de nagyon komolyan is veszi!
Noncsi 2012.01.22. 14:21
Örömmel olvastam, hogy a Magyar Televízió nemcsak hogy átvette a Forma–1-et, de nagyon komolyan is veszi. Nem hiszem, hogy bárki, aki jó, kimaradt a csapatból. Az is nagy plusz, hogy leszerződtették régi komámat, Szujó Zolit, és remélhetőleg Szilárdot is, aki a remek felvételeket készíti. Kicsit olyanok, mint a sziámi ikrek, ha ott van az egyik a monacói paddockban, akkor nem lehet messze a másik sem. Monaco egy kicsit rumlis, de remélem, el tudom vinni a csapatot egy igazi angol kocsmába - egy pubba Silverstone-ban, ami minden, csak kocsma nem. Évszázadokig csak meleg és keserű (úgynevezett bitter) angol sört lehetett kapni a scotch és a Gin Tonic mellett. Az utóbbi 20 évben aztán megjött a Stella és a Carlsberg, úgyhogy a remek hangulat mellett most már lehet hideg sört is kapni. És, ami a legszebb, egy sör után még vezetni is szabad!
2012-re vonatkozólag csak azt tudom mondani, amit mindig - nekem teljesen mindegy, hogy ki nyer, csak ne nyerjen senki 11-szer. És még valami, amiért fogok kapni a fejemre, de nagyfiú vagyok. Utálom a Red Bullt. Természetesen nem a versenyzőket, és senkit sem személy szerint. Azt utálom, hogy nem egy igazi csapat. Számomra egy igazi csapat autókat is gyárt. Hadd mondjak egy-két példát. Itt van a Mercedes – több mint 100 éve gyártották az első autót. Itt van a Renault (felejtsük el, hogy ezen a héten mi az autó neve). 1906-ban Szisz Ferenc egy Renault-ban nyerte az első GP-t. Ez patina. Itt van a McLaren, eredetileg Bruce McLaren csapata. Ő kezdte Új-Zélandon, ebből lett az az autó, amiben mint tudjuk, Sennától kezdve Prostig sok-sok világbajnokot ünnepelhettünk.
És most már "utcai" autót is gyártanak. Tavaly nyáron vezettem a Top Gear pályán. Ha már megírtam, elnézést, de csodás emlék maradt. Hozzá kell tennem, hogy nem döntöttem körrekordot, nem voltam olyan gyors, mint a Stig, de azért nem kocsikáztam.
De visszatérve a Red Bullra, gondoljunk egy percig Enzo Ferrarira, és az ő autóira. Azt hiszem, nem kell tovább ragoznom. Vannak autógyárak, és vannak marketing csapatok. Az utóbbinak professzora a Red Bull. Én megértem őket, csak sajnálom. Éppen úgy, mint a Virgint – ma éppen Marussiák – is csak üzleti okokból csinálják. Viszont egy igazi csapat, mint a McLaren vagy a Ferrari el sem tudja képzelni az életet Forma–1 nélkül. Aznap amikor Dietrich Mateschitz úgy érzi, hogy több kannát tud eladni, mondjuk a foci-vb szponzorálásából kevesebb pénzért – akkor úgy eladja a csapatot, mint a sicc! Nem kétséges, hogy egy vagyonba kerül. Ez biznisz, a Ferrarinál szerelem. Is. De mivel objektív vagyok, el kell ismernem, hogy ha valaki sikert tud csinálni, az Austin, Texas Grand Prix-ből, akkor az a Red Bull. Az ő italuk kapható minden sarkon, és kb. 1 dollár. Ferrariból van mondjuk 10-es darabja, 200 ezer dollár.
Jó szezont kívánok mindenkinek San Franciscóból, Frankl András
Ui. Mielőtt elfelejtem: az MTV mellett a magyar rádió is fogja közvetíteni a versenyeket Bera Emese vezetésével. Habár elfogult vagyok, mert kolléganőm, de nagyon érti a sportot és a szorgalma, hozzáállása 110%-os.
Frankl András válasza a hozzászólásokra:
Nagyon köszönöm a hozzászólásokat és a szokásos baráti tónust. Hozzáteszem, hogy nekem nem a Red Bull-lal van a bajom, hanem a marketing csapatokkal. Én ugyanígy nem szeretném a Coca-Colát vagy a McDonald’sot. Azt hiszem, értik, mire gondolok. Nekem hiányzik a Toyota és a Honda, a BMW-ről nem is beszélve. Visszatérve a McLarenre, nem a BBC hívott meg, hanem a McLaren. Nagyon régi jó barátok vagyunk, ismertem magát Bruce McLarent, csapattársát, Denny Hulme-ot s azóta is mindenkit. Aki látta interjúmat Sennával 1993-ban (youtube-on van, Senna in Budapest 1993) azok tudják, hogy valóban remek a kapcsolatom a csapattal. Így jött össze a meghívás. Maga a pálya egy repülőtér, mint ahogy az a bizonyos jumbo jet is mutatja a háttérben, habár azt már nem használják. Viszont kis gépek még igen. Sőt! Mielőtt futottam volna egy kört, jelezték, hogy várjam meg, ameddig egy-két motoros Cessna leszáll. Szellemes volt a hozzászólás a sörről és a McLarenről és teljesen jogos. Utána ittam egy sört! A BBC emberei közül a Hammond roppant kedves, a Clarkson nagyon beképzelt és nagyon sokan azt szeretnék, ha a BBC kicsapná. Nemrégen volt egy sztrájk, azt hiszem a köztisztviselők által, Londonban. A Clarkson studióvendég volt és azt mondta - viccből !! -, hogy ezeket én halomra lőném a gyerekeik előtt. Valóban undorító és ijesztő mondjuk a kisgyerekeknek, akiknek a szülei éppen felvonultak. 30 ezer ember írt a BBC-nek, hogy azonnal rúgják ki . A főnök válasza: nem lehet, mert túl sok pénzt hoz a konyhára. Fúj.
motorsportal.hu
|