Hírek : F1-LIVE.HU: AZ ÉV VERSENYZŐJE, CSAPATA, CSALÓDÁSA… |
F1-LIVE.HU: AZ ÉV VERSENYZŐJE, CSAPATA, CSALÓDÁSA…
Noncsi 2012.01.05. 19:01
A Formula-1 2011-es szezonja noha Sebastian Vettel és a Red Bull-Racing fölénye miatt nem volt túlzottan izgalmas, volt mit látnia a közönségnek. A következő sorokban hősök, negatív hősök, kitüntetettek, leszerepelt versenyzők és csapatok kerültek középpontba.
Az év versenyzője
Sebastian Vettel
A Red Bull-Racing kétszeres világbajnok német versenyzője rendkívül sokat fejlődött a 2010-es évhez képest, és láthatóan sok terhet levett a vállairól az, hogy bajnokként kezdhette meg a 2011-es szezont. Annak ellenére, hogy Sebastian Vettel alatt messze a legjobb autó (RB7) dolgozott, minden kétséget kizáróan ő érdemli meg az F1-live.hu „Év Versenyzője Díját”, miután rendkívül precízen, és javarészt hiba nélkül vezetett. Ha két „Év Versenyzője Díjat” osztanánk ki, akkor a második trófeát Jenson Button, a McLaren Mercedes 2009-es világbajnok versenyzője vehetné át. A brit szintén egy nagyon erős idényt zárt a kategóriában, és ő volt az első, aki képes volt csapaton belül legyőzni Lewis Hamilton-t.
1. Sebastian Vettel – Red Bull-Racing
2. Jenson Button – McLaren Mercedes
3. Fernando Alonso – Scuderia Ferrari
Az év csapata
Red Bull-Racing
Az osztrák istálló sokat küzdött a technikával 2010-ben, és a csapaton belüli utasítások sem voltak mindig „tiszták”, de a Christian Horner vezette gárda képes volt tanulni a hibáiból és egy parádés szezont futva fölényesen nyerte meg a 2011-es kiírást. Leszámítva a szezon első felében tapasztalt KERS rendszerrel kapcsolatos problémákat, minden zökkenőmentesen működött a csapatnál.
1. Red Bull-Racing
2. McLaren Mercedes
3. Team Lotus
Az év leggyengébb csapata
Williams
A téli teszteken néhány top-csapat komolyan számolt a legendás brit istállóval, mely végül fennállása leggyengébb idényét produkálta. Az a csapat, mely összesen 9 bajnoki címet tudhat a neve mellett, mindössze 5, azaz 5 világbajnoki egységet gyűjtött a 19 futam alatt.
1. Williams-Cosworth
2. Marussia Virgin F1 Racing Team
3. Hispania F1 Racing Team
Az év csapatfőnöke
Christian Horner
Christian Horner ezúttal mindent a kezében tudott tartani, és joggal érdemelte ki ezt a díjat. Horner csapatához hasonlóan sokat fejlődött, és tanult hibáiból, melynek köszönhetően az egyik legkeresettebb szakember lett a szakmájában.
1. Christian Horner – Red Bull-Racing
2. Martin Whitmarsh – McLaren Mercedes
3. Stefano Domenicali - Scuderia Ferrari
Az év autója
Red Bull RB7
A tavalyi szezonhoz hasonlóan idén sem jelent kérdés ezen díj nyertese. Az Adrian Newey által megálmodott és formába öntött Renault motorral hajtott RB7 minden elődjét felülmúlta, és a Formula-1 történetének egyik legsikeresebb konstrukciója lett.
1. Red Bull RB7
2. McLaren MP4-26
3. Ferrari F150th Italia
Az év vesztese
Jenson Button
Az év legnagyobb vesztesét nehéz megnevezni, mivel Sebastian Vettel megállíthatatlan volt, és egy pillanatig sem volt kérdés az, hogy megvédi a címét a Red Bull-Racing német versenyzője. Ha humorosan szeretnék fogalmazni, akkor a 24 éves kétszeres világbajnokon kívül minden vesztes volt, de mivel ez is egy díj, Jenson Button neve került ki a kalapból, miután hiába futotta élete legjobb szezonját az F1-ben és szerezte meg a második helyet, nem érhetett fel a csúcsra.
1. Jenson Button – McLaren Mercedes
2. Nick Heidfeld – Lotus Renault
3. Fernando Alonso – Scuderia Ferrari
Az év legnagyobb csalódása
Felipe Massa
Akárcsak 2010-ben, 2011-ben is a Scuderia Ferrari brazil versenyzője, Felipe Massa nyerte el ezt a díjat. Massa számára sokszor még az ideális ív megtalálása is komoly kihívást jelentett. A tapasztalt pilóta esélytelen volt arra, hogy megszorongassa, vagy egyáltalán megközelítse kétszeres világbajnok csapattársát. Felipe mutatói egyre gyengébbek, és 2011-ben még a legjobb 4 között sem tudott végezni, noha erre 19 versenye volt.
1. Felipe Massa – Scuderia Ferrari
2. Lewis Hamilton – McLaren Mercedes
3. Mark Webber – Red Bull-Racing
Az év legnagyobb meglepetése
Sebastian Vettel
Furcsa ez esetben is ezt a díjat kiosztani a németnek, de, ha belegondolunk, akkor jogos, miután talán senki sem számított arra, hogy Sebastian Vettel ilyen fölényesen versenyez majd a 2011-es szezonban.
Az év újonca
Sergio Perez
Sokan lebecsülték a mexikói versenyző képességeit, aki azonban bizonyította, hogy nagy potenciál van benne, és hamarosan készen áll arra, hogy egy nagyobb csapatnál, talán épp a Ferrarinál folytassa a pályafutását. A Sauber újonca szépen helyt tudott állni Kamui Kobayashi mellett, noha Monacóban súlyosnak mondható balesetet szenvedett, ami miatt Kanadában sem tudott rajthoz állni.
1. Sergio Perez – Sauber
2. Paul di Resta – Force India
3. Daniel Ricciardo - HRT
Az év legjobb futama
Kanada
Szerencsére volt néhány igazán jó futamban is részünk 2011-ben. Mindközül a legjobb talán Kanada volt. A „maratoni” futamon volt mit látnia az ázott nézőseregnek. Jenson Button tett róla, hogy a végjáték is rendkívül izgalmas legyen, amikor az utolsó méterek előtt megelőzte Sebastian Vettel Red Bull autóját, és megnyerte a versenyt.
1. Kanadai Nagydíj
2. Monacói Nagydíj
3. Török Nagydíj
Az év legrosszabb futama
Ausztrál Nagydíj
Az évadnyitó nagydíjtól messze többet vártunk, és annak ellenére, hogy a DRS és a Pirelli abroncsok is aktívak voltak 2011-ben, Melbourne-ben gyakorlatilag semmit sem értek… Volt pár gyenge futam tavaly a kategóriában, de Ausztrália jelentette talán a legnagyobb csalódást.
1. Ausztrál Nagydíj
2. Európa Nagydíj
3. Indiai Nagydíj
Az év botránya
Lewis Hamilton Vs. Felipe Massa
A McLaren Mercedes brit és a Scuderia Ferrari brazil versenyzője több alkalommal is összeakadt egymással, mely állandó témát szolgáltatott a sajtóban. Lewis Hamilton őrült fokozatra váltott át, addig Felipe Massa gyengébb volt, mint 2010-ben.
Az év feltámadása
Michael Schumacher
A hétszeres világbajnok rekorder messze jobb teljesítményt mutatott 2011-ben, mint 2010-ben, amikor 2006 után visszatért a kategóriába és a Mercedes GP istállóval rajthoz állt. Annak ellenére, hogy idén is kikapott csapattársától (Nico Rosberg), a különbség jóval kisebb volt közöttük, és, ha a sors is úgy akarja, akkor Michael Schumacher 2012-ben újra ragyoghat, és ott állhat a dobogón.
Az év negatív hőse
Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA)
Amit 2011-ben az FIA művelt, az több mint negatív és botrányos… Sokszor az embernek az volt az érzése, hogy az FIA elvesztette az uralmát a kategória felett és az állandó, sokszor felesleges büntetésekkel és szabálymódosításokkal csak lejáratta magát.
F1-Live
|