Kimibolygó - Kimi Raikkönen világa
[Moi]

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1331327786_29.png

Moi, vagyis Sziasztok! :)

Az oldal a finnek 2007-es Formula1-es bajnokával, Kimi Räikkönennel foglalkozik. Naponta frissülő hírek, csomó érdekesség, képek, videók, ikonok, hátterek....
Üdvözöllek a Kimi-bolygón! :D

Follow us on:

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1330093424_06.png

Translate to:

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308503740_02.png //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308503754_84.png //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308503478_93.png //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308503477_17.png //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308503492_10.png

 
[Kimi Räikkönen]

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1331327784_47.png

Home
Hírek - News
Kimi Räikkönen
Kimi Blogja
Kimi's Blog in English
Vendégkönyv - Guest book
Finnország
Extrák
Site infos
Magamról néhány szó :)
Fórum - Forum

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1330093296_91.png//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1330093298_01.png

 
[Events]


2012. Április 13-15 Chinese GP >>
2012. Április 20-22. Bahrain GP >>

2012. Május 1-3. Mugello test >>

 
[Chat]
Káromkodni tilos!
 
 
 
 
[Log in]
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
[Fans]
Indulás: 2010-09-12
 
[Pontverseny állása]

1. Fernando Alonso 35p
2. Lewis Hamilton 30p

3. Jenson Button 25p
...
7. Kimi Räikkönen 16p

bővebben...

 
[Facebook]
 
 
 
[Társoldik]

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078998_55.jpg   //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078999_36.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078995_88.jpg   //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078997_82.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078994_83.jpg   //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078996_92.jpg

 


//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1296771650_23.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1299179346_82.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1301835162_46.png //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1306091601_07.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308433982_65.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1309555118_19.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1309555117_04.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1309874309_28.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1313785207_76.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1314637808_10.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1316376613_79.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318791345_68.jpg
http://forma1csevego.lapunk.hu/tarhely/forma1csevego/kepek/icon2.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1322579999_09.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1326577659_38.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1329079007_56.png

http://www.kephost.com/images4/2011/4/11/cey8top96j9726l116st.gif

 
[Egyéb]

Top Sport Sites

 

Hírek
Hírek : Technikai analízis: Jól működik e a DRS?

Technikai analízis: Jól működik e a DRS?

Noncsi  2012.01.01. 15:40

Az előzések megkönnyítése miatt a 2011-es szezonban bevezetett mozgatható hátsó szárny (DRS) jelentős mértékben elősegítette az előzések számának a növekedését, de annak használata még mindig megosztja a Formula-1 világát. Az egykori technikai igazgató, Gary Anderson most műszaki szempontokból is elemzi a DRS rendszer értelmét.


A Formula-1-es csapatoknak mindig az az egyik célja, hogy olyan kiskapukat találjanak a szabályokban, ami elkerülte az ellenfeleik figyelmét, mer csak így tehetnek szerint előnyre néhány futamra, vagy akár egy szezonra, amíg a többiek be nem hozzák a lemaradásukat. Ha ezt a kiskaput elég hamar megtalálják, akkor az egész autó ezen ötlet köré épülhet, miközben a többiek szenvedni fognak a technikai újdonság átvételével, ami így sohasem fog igazán működni náluk.

 

Jó példa volt erre a McLaren által 2010-ben bemutatott F-csatorna. Nem mindennapi siker volt, hogy a légnyomás változása révén elérték a kívánt eredményt, de gyakorlatilag az egész szezon azzal telt, hogy mindenki apró változtatások révén arra törekedett, hogy az ő verziójuk legyen a leghatékonyabb. Az FIA azonban az év közepén (2011-es hatállyal) száműzte a rendszert és helyette a DRS-t engedélyezte. A szárny dizájnjának az optimalizálása pedig nagyon nagy előnyt jelent, ezért az összes csapat komolyan dolgozik azon, hogy találjon valami kicsi előnyt, amit a többiek még nem fedeztek fel.

Én nem vagyok híve a mesterséges dolgoknak. Amikor pedig két olyan szakmájuk csúcsán lévő pilótát látok az Eau Rouge bejáratánál egymás mellett, mint Mark Webber és Fernando Alonso, vagy Monzában Sebastian Vettel és Fernando Alonso a Curve Grande kijáratánál, egyikük a füvön vezetve, akkor szerintem az elég izgalmas. Azt azonban már nem elég izgalmas nézni, hogy az egyik pilóta a kormányon megnyom egy gombot, hogy extra 15 km/h-ás sebességre tegyen szert az egyenesben, hogy egy klasszikus szélárnyékos manőverrel megelőzze az ellenfelét.

 

Ráadásul ez a csapatoknak is plusz kiadásokat jelentenek, hogy maximalizálják a hátsó szárny teljesítményét, amikor a DRS rendszer aktiválva van. A 2011-es szezon elején néhány csapat szenvedett attól, hogy az állandó légáramlást megtartsa a szárny csukott helyzetében. Ez azt jelentette, hogy fékezések alatt nagyon instabillá vált az autójuk, így még a fékzóna előtt be kellett volna zárniuk a rendszert, ez azonban jelentős teljesítményvesztést eredményezett volna. A szezon folyamán azonban a legtöbben megtalálták a többé, vagy kevésbé megfelelő megoldást: röviden hajlított fékszárny, vagy hosszan hajlított fő szárny elem. Ezek a megoldások adták a legnagyobb DRS teljesítményt, de egyszersmind az átállási problémák is drámai mértékben csökkentek. A Red Bull ebből a szempontból is kivétel volt, mert ők voltak az egyetlen csapat, akik nem mentek rá a DRS maximális teljesítményére, helyette a teljes autó teljesítményét nézték, mert az RB7-esnél nem akarták az összes mérnöki zsenialitást egyetlen területre összpontosítani. Így a Red Bullnál sok apró részlet adta össze a kivételes teljesítményt és nem egy, vagy két kiváló terület.

A szezon során azonban a DRS használat egyre inkább kifinomodott, így az időmérő edzéseken egy kicsit több leszorító erővel használták azt, mert ennek hála az abroncsokat hamarabb működésre tudták bírni, a DRS rendszert azonban minden elérhető alkalommal használták, hogy ezáltal nagyobb sebességre tegyenek szert az egyenesekben. Ahhoz azonban, hogy a legtöbbet hozzák ki a DRS-ből megfelelő sebességváltó áttételekre is szükség volt. Ha ugyanis a motor túl sokat pörgött a maximális fordulatszámon a DRS előnyei eltűntek. De ha a sebességváltó áttétel tökéletes volt az időmérőre az azt jelentette, hogy a futamon kell kompromisszumokat kötniük, amikor is az autók az üzemanyag miatt úgy 150 kilogrammal nehezebbek a futam elején. A szezon folyamán végül mindenki megtalálta a megfelelő kompromisszumot az időmérő és a futam sebességváltó áttételei között, ebből azonban igazi előnyre senki sem tudott szert tenni. Ezért szerintem, ha a DRS-t kivettük volna az autókból a szezon vége felé, akkor az erőviszonyok többé, kevésbé változatlanok maradtak volna.

 

A pályáknál viszont már más volt a helyzet. Nagyon sok különböző megoldást láthattunk a DRS zóna érzékelési és aktiválási pontjaival kapcsolatban, és néhány autó gyorsabb is volt az egyenesekben, mint a többiek, de a végsebesség tekintetében leggyorsabb hat autó közül senki sem tudott idén futamot nyerni. Ez is világosan mutatja, hogy az F1-ben az összesített teljesítmény számít, és nem az, hogy egy területen milyen jó vagy. A DRS zónák érzékelési és aktiválási helyeinek kijelölése azonban komoly feladat volt, ha a mérő pont egy nagyon lassú kanyarba került volna, akkor az elől haladó autó lett volna előnyben, mert ő korábban adhat gázt, így gyorsabban tudja növelni az előnyét, a hátul jövő autó pedig nehezebben tartja vele a lépést. A DRS zóna hossza is komoly problémát jelentett. Néhány pályán láthattuk, hogy az túl rövidre sikerült, így az üldözőnek nem volt elég ideje, hogy ledolgozza az 1 másodperces hátrányát, míg máshol éppen ellenkezőleg túl hosszú és hatékony lett a DRS zóna. Az egy érzékelő ponttal, de két DRS zónával rendelkező pályákon pedig az első zónában nem szívesen előztek a pilóták, hogy elkerüljék ezzel az esetleges megtorlást. Abu Dhabiban a két érzékelő és aktiváló ponttal rendelkező egymást követő DRS zóna sem igazán működött, mert a második végére gyakran ugyanabban a pozícióban álltak a pilóták, mint az első elején. Persze jó móka volt látni az egymást oda, vissza előző autókat, de ezt tényleges versenynek nevezni azért elég komolytalan.

Mindent összevetve a DRS egy olyan rendszer, ami lehetővé teszi a pilótáknak, hogy közelebbről követve egymást könnyebben előzzenek. A DRS rendszer révén azonban a pilóták elvesztik annak a képességét, hogy döntéseket hozzanak azzal kapcsolatban, hogy mi a másik pilóta gyengéje, és mi az ő erősségük, így csak a DRS adta teljesítményt fogják igénybe venni az előzésekre, amiket a pályák dizájnja miatt elsősorban a célegyenesekben tudnak kijelölni, ezek azonban megint csak a pályák dizájnjából fakadóan nem mindig a legjobb helyek az előzésekre.

Formula.hu

 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!