Kimibolygó - Kimi Raikkönen világa
[Moi]

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1331327786_29.png

Moi, vagyis Sziasztok! :)

Az oldal a finnek 2007-es Formula1-es bajnokával, Kimi Räikkönennel foglalkozik. Naponta frissülő hírek, csomó érdekesség, képek, videók, ikonok, hátterek....
Üdvözöllek a Kimi-bolygón! :D

Follow us on:

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1330093424_06.png

Translate to:

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308503740_02.png //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308503754_84.png //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308503478_93.png //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308503477_17.png //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308503492_10.png

 
[Kimi Räikkönen]

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1331327784_47.png

Home
Hírek - News
Kimi Räikkönen
Kimi Blogja
Kimi's Blog in English
Vendégkönyv - Guest book
Finnország
Extrák
Site infos
Magamról néhány szó :)
Fórum - Forum

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1330093296_91.png//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1330093298_01.png

 
[Events]


2012. Április 13-15 Chinese GP >>
2012. Április 20-22. Bahrain GP >>

2012. Május 1-3. Mugello test >>

 
[Chat]
Káromkodni tilos!
 
 
 
 
[Log in]
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
[Fans]
Indulás: 2010-09-12
 
[Pontverseny állása]

1. Fernando Alonso 35p
2. Lewis Hamilton 30p

3. Jenson Button 25p
...
7. Kimi Räikkönen 16p

bővebben...

 
[Facebook]
 
 
 
[Társoldik]

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078998_55.jpg   //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078999_36.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078995_88.jpg   //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078997_82.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078994_83.jpg   //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078996_92.jpg

 


//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1296771650_23.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1299179346_82.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1301835162_46.png //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1306091601_07.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308433982_65.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1309555118_19.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1309555117_04.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1309874309_28.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1313785207_76.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1314637808_10.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1316376613_79.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318791345_68.jpg
http://forma1csevego.lapunk.hu/tarhely/forma1csevego/kepek/icon2.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1322579999_09.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1326577659_38.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1329079007_56.png

http://www.kephost.com/images4/2011/4/11/cey8top96j9726l116st.gif

 
[Egyéb]

Top Sport Sites

 

Hírek
Hírek : A kipufogó-diffúzor volt az idei szezon kulcsa

A kipufogó-diffúzor volt az idei szezon kulcsa

Noncsi  2011.12.30. 18:38

A Jordan és a Stewart csapatok egykori technikai igazgatója, Gary Anderson szerint az idei szezonban a kipufogó-diffúzor volt az a technikai eszköz, ami meghatározta a csapatok erősorrendjét. De vajon pontosan mi is volt ennek a 2012-ben betiltásra kerülő aerodinamikai eszköznek a hatása.

 


A kipufogó-diffúzor egy olyan technikai találmány, amit már jó néhány éve használnak a Formula-1-ben, és nagyon erős eszköz arra, hogy megváltoztassuk vele az autó aerodinamikai viselkedését annak terhelés alatt, vagy terhelés nélkül is működő változataival, így segít abban, ami minden pilóta célja, hogy növeljük az autó teljesítményét csökkentve ezáltal a köridőket.

 

A kezdetekben a csapatok a kipufogó nyílásokat a diffúzor környékén helyezték el, így amikor a pilóta gázt adott a forró égéstermékek növelték a kocsi alatt áramló levegő sebességét, ami nagyobb leszorító erőt teremtett. A kipufogó nyílást pedig úgy is pozícionálni lehetett, hogy az csökkentse a diffúzor felületén a légáramlatok szétállását, ez pedig a diffúzor munkáját tette kiegyensúlyozottabbá. Bár a szabályok nem teszik lehetővé, hogy a kipufogó nyílást egybe építsük a diffúzorral, ennek ellenére a mérnökök nem mondhatnak le a forró égéstermékek pozitív hatásairól.

A 2011-es szezon elején úgy tűnt, hogy a Renault az előre helyezett kipufogó-diffúzorrával forradalmasítani fogja ezt a területet, amikor a kipufogó nyílást az oldaldobozok elejére helyezték át. Ezt követően az összes csapat lázas munkába kezdett, hogy a szélcsatornákban és a CFD technológiával kielemezzék a Renault megoldását. Ha a Renault koncepciója működőképes lett volna, akkor a többi csapat nehéz helyzetben találta volna magát, mert azt nem lehetett volna egy az egyben átemelni, ahhoz az autó teljes csomagjának a megváltoztatására lett volna szükség. A valóság azonban más volt, és a vizsgálatok megmutatták, hogy a Renault rendszerében nagyon kicsi fejlesztési potenciál rejlik. Így bár a Renault R31-es erősen kezdte a szezont később azonban nagyon korlátozott mértékben tudott csak javulni.

 

A Renault-val szemben a Red Bull a konvencionális utat választotta, és a kipufogó nyílást az autó padlólemezének végén helyezte el, hogy az a diffúzor lábaihoz, a hátsó kerék belső éle mellett bocsássa ki a forró égéstermékeit. Ez e megoldás a hátsó kerekek forgása miatt segített csökkenteni a diffúzor oldala mellett a légáramlás negatív hatásait, ha ugyanis az oldalsó áramlatok bejutnak a padlólemez, vagy a diffúzor alá, akkor az csökkenti a diffúzor, így pedig a teljes padlólemez hatékonyságát. Voltak különböző jobban elrugaszkodott változatai is a Red Bull koncepciójának, de a valóság az, hogy a legjobb a Red Bull megoldása volt, így előbb, vagy utóbb szinte az összes csapat a Red Bull változatát másolta le.

A Red Bull kipufogó-diffúzor megoldásának meleg, vagy hideg befújásos változatával kapcsolatban azonban már megoszlottak a vélemények. A hideg változat lényege az volt, hogy a motor a fékezések alatt gyakorlatilag egy kompresszorként viselkedve továbbra is táplálta a kipufogó-diffúzor rendszert, ez azt jelentette, hogy a kipufogó szelepek nyitva maradtak, de az üzemanyag ellátás és a gyújtás szünetelt, a motor azonban a tehetetlenségéből adódóan még mindig levegőt szívott, majd az a kipufogón keresztül nagy sebességgel távozva növelte a diffúzor teljesítményét.

 

Néhány csapat azonban a forró kipufogó-diffúzor megoldásra szavazott, ami azt jelentette, hogy a fékezések alatt a motorirányítás némi üzemanyagot juttatott be a rendszerbe. A gyújtás megfelelő beállításával így az üzemanyag nem éget el addig, amíg a kipufogó rendszerbe nem ért. Ez a megoldás extra teljesítményt jelentett a diffúzor számára, ami különösen a fékezések alatt volt fontos, hiszen olyankor az autó hátulja magasabban áll, így idegesebb annak a viselkedése is. Természetesen a kipufogó rendszer és a kipufogó nyílások magasabb hőmérsékletének a kezelése nem mindennapi feladat volt a mérnökök számára, de ők ügyesen megoldották a problémát, így a megoldás előnyei sokkal nagyobbak voltak, mint annak a hátrányai. A két megoldás közötti teljesítmény különbség azonban rögtön megszűnt, amikor a pilóta újra rálépve a gázpedálra gyorsított.

Egy másik megoldás is született, hogy növeljék a kipufogó gázok hatékonyságát a leszorító erő termelésében, ez pedig a hátsó fékcsövek megfelelő aerodinamikai kialakítása volt, amely ezáltal a kerekek körül áramló levegőre gyakorolt hatást. Amikor a pilóta rálép a fékre a súlypont előrelendül a felfüggesztések pedig elmozdulnak, ez pedig tapadásvesztést jelent. Az egész kipufogó-diffúzor rendszer megfelelő hangolásával és a fékcsövek megfelelő kialakításával azonban elérhető, hogy a pilóta sokkal jobban érezze a hátsó kerékre ható tapadást, ez pedig nagyobb bizalmat ad neki az autó hátuljával kapcsolatban.

 

Végül az összes csapat a Renault rendszere helyett a Red Bull megoldását választotta, ami jól mutatja, hogy a Red Bullé volt a legjobb megoldás. Elsőként a McLaren másolta le, a Red Bull rendszerét. A wokingiak a 2011-es szezont még egy nagyon komplikált kipufogó-diffúzor megoldással kezdték a téli tesztek alatt, ahol a kipufogó rendszer nyílása valahol az autó hátsó padlólemezének a közepén volt, a csapat azonban gyorsan felismerte, hogy nem képesek megfelelően kezelni a számos felmerülő problémát, így többek között a magas hőmérséklet okozta gondokat sem, így az Ausztrál Nagydíjon már egy a Red Bull ihlette megoldással álltak rajthoz.

A 2011-es szezon elejére azonban már egyértelművé vált, hogy az FIA be akarja tiltani a kipufogó-diffúzor rendszereket, ami 2012-ben meg is fog valósulni. Da vajon miért van erre szükség? Sokak szerint ennek az oka, az, hogy túl sokba kerülnek ezek a rendszerek. Ráadásul a rendszer „meleg” változata üzemanyagot éget el feleslegesen, ami nem túl jó üzenet akkor, amikor mindenki a széndioxid kibocsátás miatt aggódik világszerte. Az új 2012-es szabályok ezért megváltoztatják a kipufogó nyílások elhelyezkedését, így azok a korábbi gyakorlatnak megfelelően visszaköltöznek az oldaldobozok tetejére. A változtatás hatásának a lemérésével azonban várnunk kell még a 2012-es tesztek nyitányáig, amikor arra is választ kapunk, hogy melyik csapat találta meg a legjobb megoldást annak érdekében, hogy javítsa a teljesítményét. De szerintem nem várható olyan kipufogó megoldás, amely jelentős előnyre tenne szert a többiekkel szemben.

 

Így 2012-ben végleg búcsút inthetünk annak az alkatrésznek, amely az elmúlt három évben leginkább meghatározta az autók teljesítményét, és aminek a fejlesztésében egyértelműen a Red Bull járt a mezőny előtt.

formula.hu

 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!