Hírek : WHITING: A DRS NEM CSÖKKENTI AZ ELŐZÉSEK ÉRTÉKÉT |
WHITING: A DRS NEM CSÖKKENTI AZ ELŐZÉSEK ÉRTÉKÉT
Noncsi 2011.12.30. 18:22
Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója szerint az állítható hátsó szárny egyszerűen csak több lehetőséget biztosít az előzéshez, de nem csökkenti a manőverek értékét. Ez igaz az olyan pályákra is, ahol egyébként is könnyebb előzni – mint például Spa. Az FIA két DRS zónát tervez az évadnyitó Ausztrál Nagydíjra.
A Belga Nagydíj után ismét nagyon sok kritika érte az állítható hátsó szárnyat, mivel a Les Combes kanyar előtt az elől haladó versenyző védtelennek bizonyult a mögötte nyitott szárnnyal érkező versenyzővel szemben.
Alonso egyike volt azon versenyzőknek, akik úgy érezték, hogy nem volt egy nagy kihívás megelőzni egy riválist Spa-Francorchampsban.
„Így a verseny után megnézve, nem volt túl nehéz előzni, és közel lehetetlen volt megvédeni a pozíciód, mivel sokkal gyorsabban érkeztek meg utánad”- mondta a spanyol a verseny után.
„Ez biztos egy olyan dolog, melyet megpróbálunk megvitatni és fejleszteni a jövőben”- tette hozzá a Ferrari kétszeres bajnoka.
Charlie Whiting szerint azonban a „látszat megtévesztő volt”, mivel az előzést az tette könnyebbé Spában, hogy „a második autó sebességelőnye – az egymással szemben pozícióért küzdő autók közül - a DRS zóna előtti kanyarból származott.”
„Ez nagyon világosan megmutatja, hogyha a sebesség-különbség a két autó között nagyon alacsony a DRS zóna elején, akkor az előzés nem könnyű”- tette hozzá az FIA versenyigazgatója.
„Azonban, ha az egyik autó gyorsabban megy át az Eau Rouge-on, akkor néha akár 18 km/órás sebesség-különbség is lehet. Nos, ebből előzés lesz akkor is, ha van DRS, vagy akkor is, ha nincs.”
Whiting minap a BBC-nek elmondta, hogy a „DRS nem kisebbíti az előzés értékét az olyan pályákon, ahol egyébként is könnyű előzni. Ez csak azt jelenti, hogy a DRS több előzés előtt nyitja meg a lehetőséget.”
Annak ellenére, hogy rengeteg kritika érte a DRS-t, az eszköz jövőre is a Forma-1-ben marad, és Ausztráliában egy további zónát terveznek az első sikán után, míg Valenciában, ahol nagyon nehéz előzni, a zónát meghosszabbítanák.
F1-Live
|