Hírek : Méhes meglátása: Renault-s marketing |
Méhes meglátása: Renault-s marketing
Noncsi 2011.12.13. 13:16
A fene sem igazodik ki a francia óriáscégen: a fő csapatuk nevét megváltoztatják Lotusra, ugyanakkor a fél mezőny Renault-val indul.
A Viry-Chatillonban székelő istálló már okozott meglepetést a Forma–1-ben jócskán. Először 1977-ben, amikor megjelentek a turbó motorjukkal, aztán amikor 1979-ben először nyertek is vele, aztán, amikor az 1980-as évek első felében egyik vb-címet packázták el a másik után. 1985-ben önálló csapatként visszavonultak, de maradtak motorszállítóként – aztán visszavonultak motorszállítóként, majd visszatértek, végül visszatértek önálló csapattal is 2001-ben. 2005-ben nyertek először bajnokságot Alonsóval, aki 2006-ban ismételni tudott. Szállítóként a Lotusszal (még Sennával), majd főképp Williamsszel, most meg a Red Bull-lal verhetetlenek. De érdekes, a Renault mint márka mégsem emelkedett semennyit sem a nemzetközi ranglétrán, megkockáztatom, hogy a Citroen többet kamatoztatott a rally-sikerekből.
Most 2012-re megszerzik Kimi Raikkönent, de levetik a nevüket; kétségtelen, hogy a Lotus hihetetlenül jó hangzik, de miköze Franciaországhoz? Igazából semmi, ha csak az nem, hogy 30 éve, még Colin Chapman életében született meg az első együttműködés, a turbó-korszakban. Ellenben mintha adnának rá, hogy a F1-es mezőny többsége az ő motorjaikkal körözgessen. Ha minden igaz, jövőre a bajnok Red Bull mellett Renault-motort használ majd a Lotus, a Williams, a Caterham és a HRT is. Öt csapat, majdnem a társaság fele. Lehet, hogy ilyen egyszerű a marketing fogás: akármi is történik egy-egy versenyen, egy csomó alkalommal le kell írni a végeredményben a Renault nevet!
formula.hu
|