Hírek : BAHAR: A LOTUS NEM ENGEDHETI MEG MAGÁNAK A PÉNZSZÓRÁST |
BAHAR: A LOTUS NEM ENGEDHETI MEG MAGÁNAK A PÉNZSZÓRÁST
Noncsi 2011.12.12. 22:20
A Lotus Group vezérigazgatója, Dany Bahar nem kezeli külön ágazatként a Forma-1-et, és a Lotus csapat szeretne relatív kis költségvetésből győzelmeket szerezni. Bahar nagyon büszke a Team Lotus sportsikereire, de szeretne új, modernebb képet kialakítani a jövőre Lotus néven futó istállóról.
A Ferraritól a Lotushoz igazolt szakember egy sajtóebédre hívta meg a brit média képviselőit, hogy a Lotus márka hosszú távú terveiről, és a vállalat stratégiájáról beszéljen – melynek szerves része a Forma-1.
Dany Bahar tavaly szeptemberben csatlakozott a Lotus Carshoz, és kevesebb, mint egy éven belül a bevitte a Forma-1-be az autógyártót:
„Eleinte ennek semmi köze sem volt a Forma-1-hez”- mondta Bahar a LRGP- üzlet keletkezéséről. „Az egész a technológiák megosztásáról, szinergiáról és hatékonyságról szólt, különös tekintettel az utcai autók fejlesztésére és üzleti világára, melybe több cég is beletartozik egy szélesebb körben. A Forma-1 csak ebből pattant ki. A kezdeti szándékban nem volt benne az F1.”
Időközben a Genii Capitals többségi tulajdont szerzett a Renault F1-ben, mivel a francia gyártó fokozatosan kiszállt a csapatból, azonban a Geniinek is szüksége volt egy támogatóra, majd jött a Lotus Group, mely kiteljesíthette Forma-1-es vágyait:
„Felfelé akartuk bővíteni a cég piacát, de úgy, hogy közben fenntartjuk a márka alapvető értékeit, és azokat a termékeket, melyek kiszolgálják a hosszú távú ügyfeleinket, mint az Exige és az Elise. De úgy érzem, és a részvényesek is úgy érzik, hogy a Lotus rendelkezik azzal a potenciállal, hogy olyan termékekkel álljon elő, melyek a megalapozottabb sportkocsigyártókkal harcolhatnak.”
„Nézze meg az Aston Martint, a Maseratit, a Ferrarit, és a Porschét. Nem gondolom, hogy van egy olyan sportkocsigyártó, mely ne lenne érintett a versenyzésben. Logikus, hogy a motorsport nem csak a marketingben kulcsfontosságú, hanem a technológiai szinergiák megosztásában két terület között. Ennek a csúcsa nyilvánvalóan a Forma-1.”
Bahar elmondta, hogy a Lotus istálló mindig is azok közé tartozott, akik relatív kevés pénzből értek el sikereket, és a gyártó most sem engedheti meg magának, hogy szórja a pénzt:
„Ez mindig is egy volt azon csapatok közül, melyek korlátolt erőforrásokkal generáltak sok sikert. Ez az, amit próbálunk megtenni az autógyártásban is. Nincsenek billióink és billióink, hogy elköltsük, de vannak ambiciózus terveink, szóval óvatosnak kell lennünk, hogy mire költjük el és hogyan.”
„Nem a nagy költekezés jellemzi a hozzáállásunkat. A célok nagyon világosak – győzelmekért akarunk harcolni, szóval nem akarunk kevesebbet elérni, mint az idén.”
Bahar nagyon tiszteli a Team Lotus által elért eredményeket, de nem szeretné, ha csapatot azonosítanák a Colin Chapman által alapított istállóval, és többek között ezért is lesz a nevük egyszerűen Lotus:
„Nem igényeljük a Team Lotus nevet, és nem is akarunk Team Lotus lenni. Rendkívüli az, amit a Team Lotus elért a múltban, és ezért meg is érdemlik az elismerést. Nem próbálunk meg ők lenni. Egy modern autógyár vagyunk ambiciózus célokkal, és abban is modernek leszünk, ahogy végezzük a Forma-1-es tevékenységeinket.”
„Ennek ellenére a hagyomány és a tradíció minden sportkocsigyártónak fontos. Nem gondolom, hogy lenne más márka odakint, amelyik olyan, nagy múltra visszatekintő motorsport sikerekkel dicsekedhet, mint a Lotus, legyen az Team Lotus vagy Lotus Cars, ahogy az sok évvel ezelőtt is egy tető alatt volt, és egy ember menedzselte és tulajdonolta.”
„Ez a tradícióról szól, a felépítettségről, de a mi csapatunk egy új istálló – a Lotus Cars csapata -, és a fekete-arany az egyik legszebb festés odakint. Amióta megvan hozzáférésünk, miért ne használhatnánk? Más tevékenységekben is használni akarjuk a fekete-arany festést, nemcsak a Forma-1-ben.”
„Nem teszek különbséget a Lotus F1 brand és a Lotus mint autómárka között. Ami az utcai autókat illeti, Mr. Chapman évtizedeken át megtartotta az alapvető értékeket, és mi próbáljuk megtartani ezeket. De a világ megváltozott, az ügyfelek is változtak, és a márka pozíciója is változott egy picit.”
„Nem akarom azt mondani, hogy ez egy brit ikon, mivel a McLaren máris egy brit ikon. Nincs külön vízióm a Forma-1-gyel, mivel a Lotus márkát egy egésznek látom.”
F1-Live
|