Hírek : Dany Bahar: Kimi Räikkönen lesz a Lotus nagykövete |
Dany Bahar: Kimi Räikkönen lesz a Lotus nagykövete
Noncsi 2011.12.09. 15:03
Amióta az FIA elfogadta a Lotus Renault GP névváltoztatási kérelmét, a névadó Lotustól még nem nagyon olvashattunk hivatalos nyilatkozatot. Ez a csend most megszakadt, Dany Bahar, a Group Lotus vezérigazgatója egy interjúban többek között Kimi Räikkönen érkezéséről és a jövő évi célokról beszélt.
Kimi Räikkönen szerződése sokakat meglepett, hiszen sokáig úgy tűnt, hogy a finn leigazolása nem téma a csapatnál. Mit gondol erről?
Dany Bahar: Örülünk neki. Lehet, hogy kívülről úgy tűnt, hogy ezzel a variációval nem foglalkozunk, de a csapat mindig is szem előtt tartotta, hogy Kimi egy tehetséges versenyző, aki már bizonyított. A tehetsége felől semmi kétség, ezért azt gondolom, hogy ez egy nagy lépés a csapat számára. Érdekes lesz látni, hogyan dolgozik majd együtt a csapattal az autó fejlesztésein.
A Lotus egy elit autógyár, amely már néhány jól ismert nevet felhasznál stratégiai és marketing célokra. A Formula-1-es csapat egy ilyen marketing eszköz, ezért valószínűleg nehezen elfogadható két neve nincs pilóta 2012-re. Kimi mennyire illik bele ebbe a stratégiába?
DB: Kimi lesz a márkánk nagykövetet. Harci szellemmel és tiszta versenyhelyzetekkel szeretnénk jó csatákban részt venni. Most már csak reménykednünk kell, hogy az autó teljesítménye is megfelel majd az ő képességeinek.
Mit várnak tőle a pályán?
DB: Azt várjuk tőle, hogy minden tőle telhetőt megtegyen a csapatért, és arra számítunk, hogy elkötelezettségével a csapat is mindent megtesz majd annak érdekében, hogy minél több pontot gyűjthessen. Amennyire én ismerem Kimit, illetve korábbi tapasztalataimból adódóan ő egy elkötelezett és határozott versenyző, aki eredményeket akar. Nem döntött volna úgy, hogy visszatér, ha nem az élmezőnyben akarna harcolni.
A 2011-es év nem volt egy nagy szezon a Renault számára. Mekkora nyomást helyez most a csapat vállára amiatt, hogy ennél sokkal feljebb kell kerülni?
DB: Először is, ahogy én látom, nincs szükség arra, hogy nyomást gyakoroljunk, mert a csapat saját magának is ennél fentebb rakta a lécet. Pontosan tudják mit kell tenniük, és saját elvárásaik olykor még magasabbak is, mint a miénk. Igaz, hogy lehetett volna jobb szezonja is a LRGP-nek, de azért nem volt ez olyan rossz. Ki tudunk emelni néhány igen erős teljesítményt, és persze van néhány értékes tanulság is mögöttünk. Bízunk a partnereinkben, és hisszük, hogy a csapat jó úton halad. Mikor bejelentettük a partnerséget az élőző évben, számomra teljesen világos volt, hogy semmi nem akadályozhat meg abban, hogy minden tekintetben együtt haladjunk ezen az úton a csapattal. Azt hiszem a következő évben a teljesítményünk már láthatóan erősebb és következetesebb lesz. Ez egy nagyon szoros munkakapcsolat. Gerard (Lopez) és én kölcsönösen elismerjük egymás munkáját, és már néhány éve partnerek vagyunk a Lotus Renault GP-vel, és azt tervezzük, hogy ez egy hosszú ideig tartó kapcsolat lesz. Amikor tavaly bejelentettük, hogy a Group Lotus és a Genii egyesül, tisztában voltunk azzal, hogy egy tartós, és alaposan átgondolt stratégiai partnerség veszi kezdetét. Eddig többé-kevésbé minden az elvárásoknak megfelelően alakult, és már alig várom, hogy a közeljövőben a kirakós játék minden egyes darabja a helyére kerüljön.
Bizonyára most még inkább, hiszen Lotus néven fut majd a csapat, így az utcai autók miatt sem mindegy, hogy milyen eredmények születnek...
DB: Mint ahogy már említettem, a csapaton lévő nyomás független ettől a márkától. Mint minden versenyhez, ehhez is hozzátartozik a teljesítmény kényszer, melyet a csapat saját magával szemben támaszt annak érdekében, hogy a lehető legjobbat nyújtsa. Ha nem így lenne, akkor rossz munkát végeznének.
A Lotus név körüli vita mennyire volt hatással a közúti autók piacára?
DB: Ez a konfliktus egyáltalán nem befolyásolta az üzletet, de megértem, hogy a sportban elég nagy zavart okozott, ezért is nagyon boldog vagyok, hogy most már rendeződtek a dolgok.
A jövőben a csapat Lotus márkanéven folytatja, és mivel ön ennek a márkának a vezérigazgatója, így semmi kétség afelől, hogy támogatni szeretné. Ez jelentheti azt, hogy a befolyása kiterjed majd az F1-es istállóra is?
DB: Kicsit másabb lesz, mint ez eddig megszokott feladatok, de közvetlenül nem szólok bele a folyamatokba. Hiszek abban, hogy a szakértők ezt jobban csinálják, és sokkal jobban értenek az F1-es csapathoz, mint én. Emellett is épp elég feladatom lesz, így a napi dolgokban nem veszek részt.
A 2011-es év már történelem, és 2012 egyfajta új kezdet lesz az alakulat életében. Mi az ütemterv? A Lotus autógyár számára is hasznosítható lesz az együtműködés?
DB: Mivel már egy egységes márka vagyunk, természetesen tervezzük, hogy a legkülönfélébb szinteken a lehető legtöbbet kihozzuk a tevékenységünkből. Mint minden partnerségnek, nekünk is az a célunk, és keményen dolgozunk azért, hogy beruházásunk minden fél számára megtérülő legyen.
motorsportal.hu
|