Hírek : RÄIKKÖNEN NEM RALIZHAT 2012-BEN? |
RÄIKKÖNEN NEM RALIZHAT 2012-BEN?
Noncsi 2011.12.07. 18:30
Könnyen előfordulhat, hogy Kimi Räikkönen szerződése tiltja a ralizást, mely Robert Kubica számára kis híján végzetes volt 2011-ben. A finn „Jégember” élete legkedvesebb hobbiját lehet kénytelen mellőzni.
A Formula-1-ben szereplő versenyzők hiába versenyeznek a világ legjobb autóival, és hétről hétre különlegesebbnél különlegesebb helyszíneken, valamint pályákon tehetik ezt meg, szükségük van arra, hogy mást is csináljanak a királykategória mellett.
Van, aki egyszerűen a szimulátoros játékok volánja mögött éli ki magát, mint azt teszi Rubens Barrichello, vagy épp Felipe Massa, míg vannak, akik kerékpározni szeretnek, mint Mark Webber és Fernando Alonso.
Ezek a talán kevésbé veszélyes hobbik, de ott van a nagy kedvenc, a rali. Robert Kubica, aki jelenleg szabadúszó a Formula-1 piacán, kis híján az életével fizetett a sportért, amit annyira imád és szeret. A lengyel versenyző még idén februárban, az első kollektív teszt (Valencia) után sérült meg életveszélyesen egy rali-versenyen Olaszországban.
Robert korábbi munkaadója, a BMW korlátozta a „szabadságában” a lengyelt, addig a Lotus Renault nem, és végül mindketten meg is fizették ennek az árát.
Kimi Räikkönen, aki egy két évre szóló szerződést írt alá a Lotus F1 csapattal, még ralis múlttal is rendelkezik. A finn „Jégember” a 2010-es és a 2011-es szezont a WRC-ben töltötte, és noha messze több tapasztalattal rendelkezik a sport terén, mint Robert, bármi megtörténhet egy viadalon.
A Lotus F1 Team számára hatalmas anyagi veszteséget jelentene, ha Räikkönen megsérülne, így felesleges kockázatot talán nem szeretne vállalni a vezetőség azzal, hogy ralizni engedi a finnt.
A szerződés részletei nem ismertek, de az első hírek arról szólnak, hogy Kimi nem ralizhat 2012-ben.
Räikkönen éhségét csillapíthatja az is, hogy az elmúlt két évet gyakorlatilag rali-autóban töltötte és most ismét az F1-es autókért van megbolondulva.
Kimi navigátora: „Remélem, hogy Kimi fog még hobbiként ralizni. Habár sokkal inkább a kiépített pálya az ő környezete – ez az ő igazi története -, de azt kell, hogy mondjam, nagyon jól mentünk ilyen kevés tapasztalat ellenére is.”
F1-Live
|