Hírek : A Lotus konzervatív autót épít Raikkönennek |
A Lotus konzervatív autót épít Raikkönennek
Noncsi 2011.12.02. 11:26
A Lotus célja a 2012-es autóval elsősorban az, hogy elkerülje az idei év problémáit, amikor is egy forradalmi kipufogó rendszerrel vágtak neki a szezonnak, ami azonban végül teljes kudarcnak bizonyult.
A csapat vezetője, Eric Boullier szerint a front-kipufogódiffúzor rendszerük idén túl nagy kockázatott jelentett, ezért a 2012-es szezonban sokkal konzervatívabb megközelítést alkalmaznak majd az új R32-es versenyautójuk megtervezése során, és szerinte ez, valamint a csapat átalakítása és Raikkönen érkezése erős szezont ígér a számukra.
„A tervünk az, hogy új emberekkel erősítjük meg a csapatot” – nyilatkozta Boullier. – „Nem szükségszerűen nagy nevekkel, hanem tehetséges, magas technikai színvonalon álló emberekkel. Újra kell gondolnunk a stratégiánkat is, ez nem azt jelenti, hogy teret kell veszítenünk az innováció területén, de az idei front-kipufogódiffúzor rendszerünk talán túlságosan is kockázatos volt. Én ezért úgy hiszem, hogy jövőre sokkal konzervatívabbak leszünk, a kutatás-fejlesztés területén azért továbbra is kreatívnak kell lennünk, mert ez az a terület, ahol előnyre tehetünk szert, mint tette azt a Renault korábban.”
Boullier szerint az idei problémáikban a pilóták is fontos szerepet játszottak. „Ez egy ördögi kör volt, amiből nagyon nehéz volt kitörni. Jól kezdtük a szezont, leggyorsabb kört futottunk a valenciai teszten, majd jött Kubica balesete. De nem én írtam alá Kubica szerződését, ő ralizhatott, csinálta is és végül balesetet szenvedett. Majd másik pilótapárossal vágtunk neki a szezonnak, de ez nem úgy működött, mint ahogyan azt vártuk. Nem a pilóták, hanem sokkal inkább a csomagunk miatt, ami egyszerűen túl merész volt.”
Ezt követően pedig, mivel a csapat teljesen Kubica köré épült, a szezon közben sem tudták megfelelően fejleszteni az autót. „Nyilvánvalóan nem fejlesztettük elégé az autót, és mi ezt nyilvánosan is elismertük, de ebben a Team Lotussal zajló névvitánk játszott fontos szerepet. Minden bizonytalan volt, még az is kérdés volt, hogy hogyan is fognak bennünket jövőre hívni, Renault-nak, Lotusnak, Geniinek? 500 emberrel kellett a gyárban szembenéznem és nem tudtam, hogy a résztulajdonos főszponzorunk maradni fog e jövőre a névvita miatt, és én csak egy alkalmazott vagyok, nem a tulajdonos. Ráadásul, amikor két éve átvettük a csapatot az egyik legtöbb alkalmazott nálunk volt, miközben a csapat, akik három évvel korábban (2006) világbajnoki címet szereztek csak a 8. helyen (2009) végeztek a bajnokságban. És nekem nagyon kevés időm volt arra, hogy rendet teremtsek a káoszban, ami elég nagy volt, hiszen ne felejtsük el, hogy minden Kubica köré épült, ő pedig egyik napról a másikra tűnt el.”
formula.hu
|