Hírek : BOULLIER: NAGYTAKARÍTÁSRA VAN SZÜKSÉG A LRGP-NÉL |
BOULLIER: NAGYTAKARÍTÁSRA VAN SZÜKSÉG A LRGP-NÉL
Noncsi 2011.12.01. 21:21
Eric Boullier, a Lotus Renault csapatfőnöke elmondta, hogy egy kis időre van szüksége ahhoz, hogy kitakarítsa az istálló főhadiszállását, mivel valami nem stimmel Enstoneban. Egy csapat nem csúszhat le csak úgy három év alatt a nyolcadik helyre a konstruktőri bajnokságban – pedig a Renault-val ez történt.
Félresikerült autó, Robert Kubica elvesztése, majd a nem megfelelő versenyzőpáros: röviden így foglalható össze a LRGP kudarcba fulladt 2011-es szezonja.
„A terv az, hogy folyatatjuk a vállalat megerősítését a szakemberek tekintetében. Nem feltétlenül nagy neveket, hanem nagy tudással rendelkező emberekről van szó, nagy technológiai képzettséggel.”
„Határozottan meg kell erősítenünk a stratégiánkat ezen a téren, hogy ne veszítsük el a kreativitás alapját vagy bármi mást, és úgy gondolom, hogy az előrevezetett kipufogó talán túl nagy kihívás volt.”
„Úgy hiszem, hogy a következő év konzervatívabb lesz egy bizonyos módon, annak ellenére, hogy például a CFD-ben például kreatívnak kell lennünk, mert ez az, ahol különbséget érhetünk el – ahogy a Renault is különböző volt, amikor világbajnok volt.”
A LRGP már a szezon előtt egy hatalmas pofont kapott, amikor Robert Kubica súlyos balesetet szenvedett februárban. A lengyel volt a csapat elsőszámú versenyzője, és az autót is köré tervezték:
„Amikor egy lehúzó spirálban vagy, nagyon nehéz kitörni belőle. Jó rajtunk volt a szezonban, leggyorsabb kör Valenciában, majd jött Kubica balesete, melyért engem okoltak – de sajnálom, nem én írtam alá a szerződést vele. Ralizhatott és ralizott is, majd karambolozott.”
„A második dolog az, hogy egy olyan versenyzőpárossal mentünk, mely nem hozta azokat az eredményeket, melyet elvártunk. Nem a versenyzők miatt, hanem a csomag miatt. Az ötletek és az innovációk túl innovatívak voltak – hoznunk kellett egy döntést arról, hogyan törjük meg ezt a spirált.”
„Nyilvánvalóan nem fejlesztettük eléggé az autót a szezon közben. Ez igaz”- tette hozzá a francia. „Ezt nyilvánosan is elismertük. Nyilvánvalóan probléma van a cég identitásával.”
„Tudja miért? Két ember harcolt a Lotus névért, szóval ez a vállalat egy éven keresztül azt kérdezte magától: Kik vagyunk mi? Renault? Lotus? Genii? Hova tartunk? Lotusnak, Renaultnak, vagy Geniinek fognak hívni jövőre? Ötszáz embert kellett ezzel szembesítenem a gyárban, és el kellett hoznom a részvényeseket a céghez, hogy megnézzék azt, hova mennek, mert nem volt válaszom.”
„Egy alkalmazott vagyok. Nem vagyok csapattulajdonos. Birtokoljuk ezt a céget, átvettük ezt a céget, és kijelöltek engem, két évvel ezelőtt. A csapat a nyolcadik volt a bajnokságban a legnagyobb létszámmal, és úgy voltak nyolcadikak, hogy három évvel korábban bajnokok voltak.”
„Szóval adjanak nekem egy kis időt, hogy kitakarítsam ezt a rendetlenséget – mert nyilvánvalóan rendetlenség van valahol. Nem lehetsz világbajnok 2006-ban, majd nyolcadik 2009-ben, három évvel később…”
„Ne feledje el, hogy mindent Kubica köré építettünk fel, mert ő volt a fő előnye ennek a cégnek, és rá egy hétre eltűnt a srác, szóval a fő alapom is összetört.”
F1-Live
|