Hírek : RÄIKKÖNEN PÉNTEKEN EGYÜTT FOG KARÁCSONYOZNI A LOTUS RENAULT CSAPATTAL |
RÄIKKÖNEN PÉNTEKEN EGYÜTT FOG KARÁCSONYOZNI A LOTUS RENAULT CSAPATTAL
Noncsi 2011.11.30. 14:10
Kimi Räikkönen, a Lotus Renault GP Team finn világbajnok versenyzője a Turun Sanomat lapnak adott egy exkluzív interjút, ahol sok érdekes kérdésre választ adott. Räikkönen ezen a héten pénteken látogatja meg először a csapatát és részt vesz a szokásos évi karácsonyi partin.
Milyen érzés visszatérni a raliból a Formula-1-be?
„Remekül érzem magam. Már nem kell a sárban hajtanom, és nagyon nyugodt vagyok.” – mondta mosolyogva Kimi Räikkönen.
„Szórakoztatónak tűnt a raliban versenyezni, de nem kaptam meg sehol az igazi versenyzés adta izgalmat. Minél hosszabb ideig távol voltam az F1-től, annál inkább vissza akartam térni.” – tette hozzá Kimi Räikkönen.
Miért a Lotus Renault csapattal térsz vissza jövőre?
„Sokáig folytattunk tárgyalásokat a Williams csapattal, és miután semmi sem történt a megegyezést illetően, a Renault-hoz fordultunk, és ott már minden gyorsan ment. Három hét alatt sikerült megegyezésre jutnunk. Most van egy szerződésem a csapattal és örülök, hogy újra F1-es autók között versenyezhetek.”
Mikor ébredt benned fel a vágy, hogy visszatérj az F1-be?
„Amikor májusban a NASCAR versenyeken vettem részt, és észrevettem, hogy milyen szép ismét versenypályán lenni. Ez egy szikra volt, mely tűzre lobbant bennem, és ezt követően egyre inkább vissza akartam térni.”
Elkeseredett vagy a rali miatt?
„Nem, tényleg nem. Még mindig bennem van az, hogy rali-autót vezessek, de az már megint egy más kérdés, ha egymás ellen versenyezel a többiek ellen egy pályán. Ez az, amit az egész életemben csináltam.”
Mennyire lesz nehéz visszatérned a Formula-1-be?
„Talán nem is lesz olyan nehéz. Hosszú ideje vezetek F1-es autókat, és ez a szünet nem tartott tovább 2 évnél. Amikor legutóbb vezettem a Formula-1-ben, KERS volt az autómban, és sok más gomb is helyet kapott a kormányon. Most ismét ez lesz a helyzet a gombokkal.”
„A legnagyobb különbséget a gumit jelentik majd számomra. Hosszabb időt vesz majd igénybe az, mire megtanulom azt, hogy miként is tudok velük a legjobban dolgozni. De mindez nehezebb volt, amikor elhagytam a McLaren-t és a Ferrarihoz szerződtem, majd a Michelin gumik helyett Bridgestone abroncsokat használtam. Két évig nem vezettem F1-es gumikon, így nem igazán érzem azokat frissnek, szóval minden bizonnyal könnyebben alkalmazkodom majd az új keverékekhez.”
Milyen információkkal rendelkezel a Pirelli gumikról?
„Beszéltem a régi barátommal a korábbi csapatomtól, Pedro de la Rósával, és amiket megosztott velem, az alapján nagyon jónak éreztem. Az abroncsok állítólag az elején iszonyatosan tapadnak, és az én szempontomból fontos, hogy azok így működjenek.”
Mit tudsz a Lotus Renault csapatról?
„Nem sokat. Hétfőn beszéltem velük először. Ez egy telefonos beszélgetés volt Eric Boullier csapatfőnökkel. Pénteken megyek meglátogatni a gyárat Enstone-ba, majd részt veszek a karácsonyi partijukon.”
Kimi végül, de nem utolsó sorban elárulta, egyelőre nem ismeri a jövő évi menetrendjét, így azt sem tudja, hogy mivel fog tesztelni az új autója előtt.
F1-Live
|