Hírek : „MOTIVÁLT VAGYOK ÉS ÉLVEZEM A VISSZATÉRÉST”- KIMI RÄIKKÖNEN EXKLUZÍV INTERJÚJA AZ LRPG-NEK! |
„MOTIVÁLT VAGYOK ÉS ÉLVEZEM A VISSZATÉRÉST”- KIMI RÄIKKÖNEN EXKLUZÍV INTERJÚJA AZ LRPG-NEK!
Noncsi 2011.11.29. 13:01
Kimi Räikkönen a Lotus Renaultnak adott első hivatalos interjújában elmondta, hogy nem adná a nevét egy visszatéréshez, ha nem lenne motivált. A Jégembert továbbra sem érdekli, hogy mit mondanak az emberek, és élvezni fogja a versenyzést.
Miért tértél vissza a Forma-1-be?
„Úgy gondolom, az volt a fő ok, hogy igazából sohasem vesztettem el a Forma-1 iránti szenvedélyt, vagy az összes dolgot, ami a Forma-1-el kapcsolatos. Amikor a Nascarban versenyeztem idén az Államokban, akkor rájöttem, hogy egyre jobban hiányolom a versenyzői oldalát, azt, hogy egymás ellen versenyeztek, mivel például a raliban az óra ellen versenyzel. Ez volt az, amit hiányoltam, majd kaptam hívásokat bizonyos emberektől a Forma-1-ben… és különböző dolgok történtek, majd volt egy kellemes beszélgetésünk a Lotus Renault-val, mely úgy végződött, hogy üzletet kötöttünk. Szóval nagyon örülök ennek.”
Miért a Lotus Renault GP-t választottad?
„Igazából két opció volt: ez a csapat és a Williams. Végül minden úgy sikerült a Lotus Renault GP-vel, ahogy az akartuk, szóval igazából ez az oka.”
Figyelemmel követted a csapatot ebben az évben?
„Tavaly nem követtem a Forma-1-et, majd idén egy kicsit többet, de igazából nem egy bizonyos csapatot. Az utolsó versenyből, a Brazil Nagydíjból láttam az utolsó 20 kört, mert tudtam, hogy ez fog történni (szerződés a LRGP-vel), és figyeltem, amit a csapat csinál, de előtte semmit sem tudtam róla, hogy ez fog történni, azaz megállapodok egy csapattal a Forma-1-ben a következő évre. Szóval általánosságban figyeltem a versenyeket és a Forma-1-et, de konkrétan egyetlen csapatot sem.”
Szerinted a Formula-1 nagyon különbözik attól, amilyen 2009-ben volt? Sokat kell majd dolgoznod, hogy felzárkózz?
„Úgy gondolom, hogy 2009-hez képest talán azok abroncsok fogják jelenteni a legnagyobb különbséget, melyek jövőre bevezetésre kerülnek. Ami az autókat illeti, nem hiszem, hogy olyan sok különbség lenne. Az aerót illetően van pár új dolog, de alapvetően ugyanaz. Egy gomb különbség van a kormányon, illetve az első szárny és a hátsó szárny, de valóban úgy gondolom, hogy az abroncsok jelentik majd a fő különbséget.”
Mi a különbség ahhoz a Kimi Räikkönenhez képest, akit 2009-ben láttunk?
„Nem tudom… Azt sem, hogy jobb lettem-e vagy nem… (Nevet) Távol voltam pár évig, és a 2009-es szezon utolsó versenye óta nem vezettem Forma-1-es autót, szóval már nagyon érdekel, hogy visszaüljek az autóba. Eltelt pár év, de igazából semmi sem változott. Igazán kellemes éveket töltöttem el a raliban az elmúlt években, próbáltam tanulni, és bizonyos napokon igazán nehéz volt, de ebben az évben könnyebb volt, mint az előzőben. Ez továbbra is egy nagyon nehéz sport.”
„Igazán várom, hogy visszatérjek, és legalább a Forma-1 olyasmi, ahol tudom, hogyan működnek a dolgok. Sok évet töltöttem benne, csakúgy, mint a Renault. A raliban nem igazán tudtam, hogy mi fog történni, majd elmentem a Nascarba, és fogalmam sem volt róla, hogy mi fog történni. Ebből a szempontból sokkal-sokkal könnyebb lesz a visszatérés.”
Elkezdtél-e már speciálisan edzeni a Forma-1-re?
„Ami az edzést illeti, folyamatosan edzettem a ralira, de természetesen ez a sport nem annyira nehéz fizikailag. A Forma-1 nagyobb kihívás fizikailag, annak ellenére, hogy kevesebb időt töltesz a Forma-1-es autóban, mint azokban a napokban, amiket a raliautóban töltesz. Igen, már egy hónappal ezelőtt elkezdtem a megfelelő edzést a Forma-1-re. A nyakat a legnehezebb dolog felkészíteni, de elég sok időnk van, szóval ez nem lesz probléma.”
Milyen érzések maradtak meg az utolsó versenyedről, ami 2009-ben volt?
„Úgy vélem, hogy akkor egész máson gondolkodtam, mint a versenyzés, illetve azokban a napokban más dolgok voltak a fejemben, mint a versenyzés, vagy ehhez hasonló dolgok – különösen, ami az utolsó versenyt illeti. (Nevet) Természetesen emlékszek mindenre; a fékezésre, és arra is, hogy milyen gyorsan történt minden - összehasonlítva a ralival, ahol egy kicsit több időd van. Ha hibázol, akkor a raliban nincs esélyed; nincs kifutási zóna, ha kimész. Egy fa van, vagy egy nagy árok. A Forma-1-ben sok kifutási zóna van és egy kicsit szélesebbre is veheted. Ez nem olyan nagy dolog, mert veszítesz egy kicsit a körödön a gyakorláson, de mondjuk a versenyen pozíciót veszíthetsz. A fékezési távolság, a g-erők, vagy a kigyorsítások nagyon könnyen vissza fognak jönni, így a legnehezebb dolog az lesz, hogy a nyak újra hozzászokjon. A többi, igaz, hogy egy kis időbe fog telni, de nem nagy dolog.”
Jövőre hat világbajnok lesz a mezőnyben. Mekkora lökést ad ez a motivációdnak?
„Nem jöttem volna vissza, ha nem lennék motivált. Mint minid, sokat beszélnek a motivációról, de igazából rajtam kívül senki sem tudja igazán, hogy mit csinálok, vagy mit gondolok. Nem igazán törődök azzal, hogy mit mondanak az emberek. Élvezem, hogy visszatérek, és nem tenném oda a nevem egy szerződésre, ha nem gondolnám azt, hogy élvezni fogom. Érdekes és izgalmas lesz visszatérni.”
F1-Live
|