Hírek : Érvek és ellenérvek: Raikkönen és a Williams |
Érvek és ellenérvek: Raikkönen és a Williams
Noncsi 2011.10.25. 13:25
A 2007-es világbajnoknak az Olasz Nagydíj előtt a Williams grove-i főhadiszállásán megejtett látogatása óta mindenkit az foglalkoztat, vajon milyen célból is látogatott el a finn pilóta az istálló központjába, és egyáltalán lenne-e értelme annak, ha Raikkönen a középmezőny végében tanyázó, 2004 óta nyeretlen team-mel térne vissza az F1-be.
Kimi Raikkönen 2009 végén a Ferrarihoz érkező spanyol világbajnok, Fernando Alonso kedvéért volt kénytelen távozni Maranellóból. A Ferrari Jean Todt utáni új vezetősége ugyanis több fantáziát látott a tüzes spanyolban, mint a kimért és hideg „jégemberben”, így a Santander pénzén gyorsan végkielégített Raikkönen 2010-ben a WRC-ben folytatta a pályafutását. A sok borulást és egy szakaszgyőzelmet hozó WRC-és évet követően a finn az idei szezonban a visszavágott ralis programja mellett az amerikai NASCAR sorozatba is belekóstolt, két futam után azonban elhalt a korábban a Sprint Kupáig „tervezett” amerikai kaland. A PSA konszern rali autói mellett a Peugeot Le Mans-i versenyautóját is kipróbáló 2007-es világbajnok jövője így jelenleg ködbe vész. A 32. életévébe lépett sztár előtt azonban csak két lehetséges út állhat. Az egyik a visszavonulás, a másik a Formula-1.
Lássuk, melyiknek mennyi az esélye.
Versenyzés, vagy visszavonulás
Raikkönen 2010-ben egy kivételével az összes WRC futamon rajthoz állt, az idei szezonban azonban 12 futamból eddig csak 8 ralin indult. Tavaly a megmérettetések legtöbbször a Citroen C4 WRC „tetőre rakásával” fejeződtek be, idén azonban, ahol elindult, két kivétellel a finn mindenhol pontot szerzett. Ez egyértelműen mutatja, hogy Raikkönen fejlődőképes lenne a raliban, a probléma azonban nem ez, hanem az, hogy a finn továbbra is tapasztalatlan a világbajnokság élmenőivel szemben, a sok éves hátrányát pedig nem lehet úgy behozni, hogy a vb futamoknak csak egy részén áll rajthoz. Felmerül tehát a kérdés, hogy tulajdonképpen Raikkönen mit is szeretne magával kezdeni a raliban? 32 évesen néhány összeszorított foggal teljesítet szezont követően csak a jó ég tudja, hogy mire juthat a murván, évi néhány vb futammal azonban csak a rali szeretete lehet a cél. Ugyanez igaz a rali mellett kipróbált NASCAR-ra is, ahol az egykori csapattárs Juan Pablo Montoya bár 2007 óta már állandó résztvevője (és nem csak beugrója, mint 2006-ban) a Sprint sorozatnak, ennek ellenére a teljesítményével még mindig csak az élmezőny végét súrolja. A Le Mans-i győzelem pedig bár nagyszerű eredmény lenne, a megbízhatósági versenyeken a nagy bajnokok csak kipróbálni szokták magukat (az utóbbi időben még azt sem, az utolsó Formula-1-es világbajnok, aki megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt 1972-ben Graham Hill, míg az utolsó aki elindult rajta Jacques Villeneuve volt 2008-ban), egy 32 éves Formula-1-es világbajnoknak azonban minden bizonnyal nem az az álma, hogy hosszú évekig a legendás versenyen való indulás töltse ki az életét.
Formula-1
Raikkönen már két évet hagyott ki a Formula-1-ben, így az utolsó, vagy az utolsó előtti lehetőség számára a 2012-es szezon, amennyiben még valaha szeretne a száguldó cirkuszban versenyezni. Erre pedig akár a Williams csapat is megfelelő választás lehet.
Bár a Williams legutóbb 2004-ben a szezonzáró Brazil Nagydíjon szerzett futamgyőzelmet, és a 2011-es szezonban mindössze 5 ponttal a konstruktőri ponttáblázat 9. helyén szerénykedik, mindez azonban Raikkönen számára egy jelentősebb elvárásoktól mentes visszatérést biztosíthat. Ráadásul jövőre a Renault motorokkal és a megerősített és átalakított technikai stábbal, no meg a Katari Nemzeti Bank érkezésével a Williams istálló minden bizonnyal egy fényesebb jövő elé néz a jelenlegi vert mezőnyős formájánál. Kimi számára a történelmi párhuzam is adott lehet, hiszen, amikor Niki Lauda 1982-ben aláírt a McLarenhez, egy olyan csapathoz szerződött, akik James Hunt távozása után mindösszesen 1 futamgyőzelmet voltak képesek felmutatni, Lauda érkezése idején azonban már Ron Dennis által irányított gárda rendelkezett egy jó motorral (Porsche 1983-tól), egy zseniális tervezőmérnökkel (John Barnard), valamint a Philip Morris feneketlen pénztárcájával, ez a recept pedig mintha a Williamsnél is meglenne a 2012-es szezontól…
formula.hu
|