Mi hozott Téged a NASCAR-ba?
“Helló mindenki. Hogy miért vagyok itt? Számos különböző oka van ennek. Amióta abbahagytam a Forma 1-et, az érdeklődésem a különféle motorsportok felé fordult. Mindenféle dolgot ki akarok próbálni, és nem először hívtak ide sem. Jól érzem magam itt és örülök, hogy látom, hogyan működik és próbálhatok folyamatosan javítani a teljesítményemen. Ez tényleg az egyetlen oka, hogy itt vagyok. Érdekelt, hogy mennek itt a dolgok és hogy milyen érzés a NASCAR-ban versenyezni.”
Mit vársz ezektől a tapasztalatoktól?
“Nem igazán tudom. Nincsenek nagy terveim — nem tervezek a jövő évre vagy, hogy mit akarok csinálni. Látom, hogy mennek itt a dolgok, amiről semmi elképzelésem sem volt, mikor idejöttem. Kicsit olyan, mint, amikor ralizni kezdtem. Nem voltak nagy elvárásaim. Látni akartam, hogy milyen. Ez is ugyanaz a történet. Az biztos, ez egy másfajta sport. Máshogyan versenyeznek, mint mi Európában. Errefelé ez nagyon népszerű és talán könnyűnek látszik, de nem az gyorsnak lenni. Meglátjuk, hogy megy, és mit hoz a jövő. Lépésről lépésre haladok és meglátjuk, mi történik.”
Mi a legnagyobb kihívás a Truck vezetésében?
“Nagy különbség van e között és aközött, hogy Forma 1-ről ralira váltottam. A raliból idejönni nem olyan nehéz dolog, mint a Forma-1-ből átmenni ralizni. Még tanulok, mivel azelőtt nem vezettem itt a — a mai volt az első alkalom. Nem volt egy jó nap, de valahol el kell kezdeni. Remélem az időmérő és a verseny jobban megy majd. Természetesen egy csomó dolgot tudni akarsz a kocsiról. Az itteni pályák ugyanolyannak tűnnek, de nem így van. Minden pályát újra kell tanulnod, hogy mik a legjobb pontjai és egyebek. Ez adja a tudást és a tapasztalatot. Próbáljuk túlélni a napot, és a legjobbunkat nyújtani és remélhetőleg sokkal okosabbak leszünk, és több dolgot tudunk ezután.”
Gyakoroltál ma forgalomban?
“Nem igazán — nem vezettem. Reméltem, hogy a szabadedzésen lesz rá lehetőségem, de az autó kezelhetősége nem olyan volt, mint amilyet akartam és a végén lett kicsit jobb. Még nem vagyok elégedett, jó lenne, ha több gyakorlási lehetőség lenne. Érdekes lesz a verseny, mert ott lesz először alkalmam előzgetni néhány srácot. Más lesz, mert együtt leszünk mindnyájan a rajtnál és az első körökben. Tanulnunk kell és remélhetőleg minden prímán megy majd.”
Visszatérsz valaha a Forma 1-be?
“Számos oka volt, hogy abbahagytam. Nem tudom, hogy ez csak időleges vagy örökre szól. Most jelenleg nem hiányzik a Forma-1. Más dolgokat akartam kipróbálni és remek lehetőségem volt, hogy a raliba menjek és megtanuljam azt. Most ugyanez van a NASCAR-ral is. Elégedett vagyok a dolgok jelenlegi állásával. De sosem mondtam, hogy nem térek vissza. Vagy visszamegyek, vagy nem. Csak ott fent tudják, hogy mi lesz. Ahogy már mondtam, nincsenek terveim a jövő évre. Január előtt sincsenek terveim. Idő kell, hogy tudjam, mit akarok.”
Milyen volt a hangulat a garázsodban ma reggel?
“Jobb, mint amit vártam, mivel csak 1 versenyt láttam tavaly Miamiban. Legalább tudtam, hogy mennek itt a dolgok. Szerintem ez egy jó csapat számomra és örömmel dolgozok velük. Mint mondtam, ők azok, akik próbálnak segíteni a legjobb tudásuk szerint, de nehéz elmondani nekik a problémát, mert nem tudod, hogy kell vezetni az autót és ők azok, akik próbálnak tanítani, de talán ez nem hoz nagyon jó eredményeket. Itt kedvesek az emberek és próbálnak segíteni, ahogy tudnak. Ez jó és ma egy kicsivel jobb akartam lenni. De legalább semmit nem romboltam le.”
A NASCAR vagy a raliban jobb vezetni?
“Teljesen más dolog a kettő. Itt kevés kanyar van, de ha kezdődik a verseny, minden megváltozik, mert mind a 40 autó egyszerre van a pályán, így más a történet, mint a szabadedzésen. Oké, néha megelőznek, néha te előzöl, de ha sok körön futtok egymás mellett, az már más fekvésbe helyezi a dolgokat. A raliban van minden, hó, murva, aszfalt, minden kanyar más. Általában az erdő közepén haladsz, így nincs hasonlítási alapod. Az érzés egy kicsit ugyanaz, ez legalább segít, ha lecsúszol az útról, így nem pánikolsz, mert ez normális a raliban, ez nagy különbség a 2 sport között.”
Meglepett, hogy milyen barátságosak az emberek a NASCAR?
“Nem igazán lepett meg. A NASRCAR-nak más a hangulata, mint a többi sportnak. A Forma-1-hez képest sokkal pihentetőbb és nyitottabb. A rali hasonló, sokkal nyitottabb és barátságosabb a hangulat, jobban hasonlít a NASCAR-ra. A Forma-1-ben másképp mennek a dolgok. De ők akarták így. Jó volt találkozni Juan Pablóval. Rég nem láttam őt. Láttam az eredményeit, de nem olyan könnyű a NASCAR-t követni Európából, mert nem gyakran adja a TV. Innen minden más.”
Tervezed, hogy teljesen a NASCAR-ra koncentrálsz vagy felváltva csinálod a ralival?
“Mindig az volt a tervem, hogy idén ralizok, ez fogja kitenni az időmet, de a NASCAR-ra is kíváncsi voltam, hogy milyen, hogy mennek itt a dolgok, hogy fogok itt teljesíteni. Ha nem nyújtok kielégítő teljesítményt, nem fogok visszatérni, de remélhetőleg jobban megy, mint ma. De még nem tudom, mi lesz. Napról napra dolgozunk és meglátjuk, hogy mi lesz, mit hoz a jövő. Nincs tervem a jövőre, így túl korai még erről beszélni.”
Mik a jövőbeli terveid a NASCAR-ral?
“Most hétvégén és talán jövő héten versenyzek majd itt, de nincsenek terveim, remélhetőleg néhány Cup versenyen is elindulhatok. Jó lenne. De még nincs tervben és nem is akarom siettetni a dolgot, csak a legjobbamat nyújtom és meglátom, mire lesz egész.”
Nehezen találtad meg a hangot a csapattal?
“Teszteltünk, én mondtam, hogy érzem magam, ők elmondták, hogy mit tapasztaltak és megtaláltuk a jó megoldást. És természetesen néha úgy mondom el, ahogy a raliban vagy a Forma-1-ben szoktam, de ez nem jelenti azt, hogy nem értjük egymást. Sokat kell tanulni, ha javulni akarsz, és, hogy a lehető legkönnyebben elmagyarázd a csapatnak, mit akarsz, de szerintem ezért vagyunk itt – hogy megtanuljuk a dolgokat és a legjobbunkat nyújtsuk.
Írta: Icegirl
F1-Live