Kimibolygó - Kimi Raikkönen világa
[Moi]

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1331327786_29.png

Moi, vagyis Sziasztok! :)

Az oldal a finnek 2007-es Formula1-es bajnokával, Kimi Räikkönennel foglalkozik. Naponta frissülő hírek, csomó érdekesség, képek, videók, ikonok, hátterek....
Üdvözöllek a Kimi-bolygón! :D

Follow us on:

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1330093424_06.png

Translate to:

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308503740_02.png //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308503754_84.png //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308503478_93.png //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308503477_17.png //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308503492_10.png

 
[Kimi Räikkönen]

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1331327784_47.png

Home
Hírek - News
Kimi Räikkönen
Kimi Blogja
Kimi's Blog in English
Vendégkönyv - Guest book
Finnország
Extrák
Site infos
Magamról néhány szó :)
Fórum - Forum

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1330093296_91.png//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1330093298_01.png

 
[Events]


2012. Április 13-15 Chinese GP >>
2012. Április 20-22. Bahrain GP >>

2012. Május 1-3. Mugello test >>

 
[Chat]
Káromkodni tilos!
 
 
 
 
[Log in]
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
[Fans]
Indulás: 2010-09-12
 
[Pontverseny állása]

1. Fernando Alonso 35p
2. Lewis Hamilton 30p

3. Jenson Button 25p
...
7. Kimi Räikkönen 16p

bővebben...

 
[Facebook]
 
 
 
[Társoldik]

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078998_55.jpg   //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078999_36.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078995_88.jpg   //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078997_82.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078994_83.jpg   //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078996_92.jpg

 


//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1296771650_23.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1299179346_82.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1301835162_46.png //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1306091601_07.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308433982_65.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1309555118_19.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1309555117_04.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1309874309_28.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1313785207_76.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1314637808_10.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1316376613_79.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318791345_68.jpg
http://forma1csevego.lapunk.hu/tarhely/forma1csevego/kepek/icon2.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1322579999_09.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1326577659_38.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1329079007_56.png

http://www.kephost.com/images4/2011/4/11/cey8top96j9726l116st.gif

 
[Egyéb]

Top Sport Sites

 

Hírek
Hírek : Ideális Bajnokság, I. forduló - Kimi Räikkönen vs. Emerson Fittipaldi

Ideális Bajnokság, I. forduló - Kimi Räikkönen vs. Emerson Fittipaldi

Noncsi  2011.05.05. 21:55


Az elmúlt évtized egyik legnépszerűbb pilótája csap össze a hetvenes évek közönségkedvencével, akinek neve hazánkban - a köznyelvet tekintve - az autóversenyző, a gyorshajtó szinonimája lett, egészen talán a schumacheri rémuralmon szocializálódott generációkig. Két nagyon fiatalon sztárrá váló pilóta, akiknek komoly örökséget pakoltak a vállukra, mely nem nyomta agyon őket - egyikük előbb, másikuk pedig később, de teljesítette küldetését, hogy aztán karrierjük végső fázisát (F1-es szempontból nézve) elbohóckodják.

Lássuk először a Räikkönenre és Fittipaldira vonatkozó legfontosabb adatokat!

 

Kimi Räikkönen

Emerson Fittipaldi

Világbajnoki címek:

1 (2007)

2 (1972, 1974)

Legyőzött ellenfelek a bajnoki években:

Lewis Hamilton, Fernando Alonso

Jackie Stewart, Clay Regazzoni, Jody Scheckter

Csapatai:

Sauber, McLaren, Ferrari

Lotus, McLaren, Fittipaldi

Híres-hírhedt csapattársak:

David Coulthard, Juan Pablo Montoya, Felipe Massa

Denny Hulme, Jochen Mass, Ronnie Peterson

Versenyek száma:

156

144

Győzelmek száma:

18 (versenyei 11,54%-a)

14 (versenyei 9,72%-a)

Pole pozíciók:

16 (versenyei 10,26%-a)

6 (versenyei 4,17%-a)

Egy versenyre eső pontjainak száma:*

9,6

6,9

Technikai hiba miatti kiesések:

30 (versenyei 19,23%-a)

37 (versenyei 25,69%-a)

Technikai hiba nélküli versenyek pontátlaga:

11,89

9,29

Megjegyzések:

Első versenyén ideiglenes szuperlicensszel versenyezve szerzett pontot.

Schumacher nagy korszakában egyedül ő tudott közel kerülni ahhoz, hogy legyőzze a németet a pontversenyben.

Két futammal a vége előtt meglévő 17 pontos hátrányból nyerte meg a világbajnokságot.

Élete negyedik nagydíján győzni tudott 1970-ben.

Sorozatban négy éven át végzett a bajnokság első két helyének valamelyikén.

Öt éven át saját csapatával versenyzett, s két ízben is a dobogóra állhatott a Fittipaldi Automotive színeiben.

* A pontszámok az összehasonlíthatóság kedvéért az aktuális pontrendszer szerint lettek megadva.

Következik két videó...

 

Räikkönen a 2007-es Kínai Nagydíj időmérő edzésén

 

A következőkben a két versenyző bemutatását olvashatjátok az Ideális Ív szerzőitől:

Kimi Räikkönen (McDave & a_fater)

Michael Schumacher és Fernando Alonso mellett a Formula–1 történetének kilencedik legfiatalabb és harmadik finn világbajnokának, rajongói körében az „Iceman” és „Kimster” becenévre hallgató Kimi Räikkönennek a személyét lengte be a legnagyobb imádat a 2000-es évek folyamán, egy komplett generáció nőtt fel határt nem ismerő, ellenállhatatlan stílusával, a patikamérlegen kimért, számára túlzottan merev F1-es közegből kitűnt szertelen életformájával, idővel rájött arra, hogy a versenyzésen kívül minden más taszítja ebben a világban.

Kezdetben az apja által készített kismotoron, majd gokarton próbálkozott - ez utóbbin letarolta egész Skandináviát, majd David Robertson segítségével még magasabb szintre jutott, a Manor Motorsport autójával a brit Formula Renault 2000-es mezőnyét döngölte földbe. Robertson jó szimattal felismerte, hogy szupertehetséget dédelget, így mindenféle átmeneti lépcsőfokot (Formula–3 és az előszobának számító F–3000) átugorva rögtön az F–1-es istállóknál kilincselt versenyülésért. Nem csoda, hiszen odaát szinte tapintható volt a generációváltás előszele. Az Arrows és a Jordan alapító-vezérei hátat fordítottak neki, Peter Sauber viszont rábólintott az ötletre, hogy egy háromnapos teszt keretében felmérje a hozsannázott ifjú finn képességeit. A folytatás már ismert, mindössze 23 együléses autóban autóval teljesített futam után, két és fél évvel utolsó gokartos szerepvállalását követően 2001 márciusában rajthoz állhatott az Ausztrál Nagydíjon.

Megérte az ádáz küzdelem a főszponzorral (Red Bull, Mateschitz) és az FIA- vezérkarral, Sauber védence – némi szerencsével ugyan – élete első versenyén a pontot érő hatodik helyre nyert besorolást, miután az őt az utolsó körökben megelőző Olivier Panist sárga zászlós előzését utóbb időbüntetéssel sújtották. Max Mosley szíve is felengedett, hamar belátta, nem jelent semmiféle veszélyforrást a rutintalan finn társaira, így négy futamot követően állandósította szuperlicencét. Első szezonját kilenc pontjával a tabella 10. helyén zárta. A másodéves Nick Heidfeld összességében stabilabban teljesített ugyan, dobogón is állt, együttes erővel kivívták a Sauber legfényesebb idényét, a következő évben mégis Kimi találta helyét egy igazi nagycsapatban, a kétszeres világbajnok Mika Häkkinen távoztával újabb sztár után vadászó McLarenben.

Részsikerekben gazdag, mégis keserédes öt esztendő vette kezdetét Wokingban Kimi számára, mert ugyan számos lehengerlő futammal ajándékozta meg rajongóit, a hőn áhított világbajnoki címről ilyen-olyan okból le kellett mondania. 2002-ben a Ferrari és a Williams mögött csak a harmadik erő volt a McLaren, mindezt jól példázza, hogy Kimi az első 10 versenynek egyformán a harmadik sorból vághatott neki. Csalódást nem okozott ugyan, hiszen egyszer sem adta alább a negyedik helynél, négy dobogós helyezést is felmutatott, közte az egyiket rögtön bemutatkozásán (egy leggyorsabb kör kíséretében), a bibi az volt, hogy a maradék 11 futamot nem tudta befejezni. Legtöbbször a motor adta meg magát, de kerékagy, kipufogógáz, szélnek eresztett hátsó szárny is okozta vesztét. Nem csoda, hogy első évében jócskán Coulthard mögé szorult a ponttáblán, a hatodik helyen zárt. 2003 éppen ellentétes képet festett. Az előző évi autó módosított változata nagyszerűen, alacsony hibaszázalékkal szuperált, a gumiháború is kedvezően hatott a brit istálló Michelines autóira. A Maláj Nagydíjon elért első és egyetlen győzelme, s azzal együtt 10 dobogója azonban nem volt elég a megdicsőüléshez, az évközben bevetésre szánt újfajta konfiguráció csődöt mondott, a feltámadó Renault eközben értékes pontoktól fosztotta meg a finnt. Pocsék időmérése után csapattársi segítséggel is csak a második helyre tudott felzárkózni Japánban, a remek hajrát nyitó Schumacher két pont előnnyel bezsebelte hatodik vb-címét.

Bizakodó hangok hallatszódtak a wokingi gyárból 2004 telén, de a Mercedes is radikális újításokkal próbálta felülmúlni a BMW és a Ferrari erőforrásait. A stuttgartiak aggregátja csak nem állta ki a megbízhatóság próbáját, Kimi csupán két futamot tudott befejezni az első hétből, miközben Schumacher hatszor sem talált legyőzőre. Szempontjából eldőlt ez az év is, optimizmusra egyedül az adott okot, hogy az évközi B- konfiguráció bevált, amit angliai első rajtkockája, spái győzelme és három további dobogója igazolt. 45 ponttal a tabella hetedik helyén zárt, távozó skót csapattársát alaposan elverte. 2005-ben jöhetett volna el Räikkönen éve, ha nincs a Renault és Alonso váratlan előretörése. Az MP4/20-as modell legsúlyosabb rákfenéje az abroncsok egy körös felmelegítése volt, négy futamnak kellett eltelnie, míg megoldották a problémát. Igen ám, de addig a spanyol egy híján 30 pontos előnyre tett szert Kimivel szemben, amit lényegében egészen év végéig meg is tudott tartani, igazán szorossá egy pillanatig nem vált a küzdelem. Hét futamon is elsőként intették le a kockás zászlóval, a kerékcsere nélküli F1 világában defekt fosztotta meg két további sikertől. Alonso hideg fejjel hozta a szükséges pontmennyiséget, így három futammal a vége előtt már bajnokot avattak, Kimi ugyanakkor kétséget sem hagyott csapaton belül, csaknem kétszer annyi ponttal verte vélt motorbalesete és csapata hibája miatt három versenyt is kihagyni kényszerülő kolumbiai csapattársát, Montoyát. A V8-as átállás, több meghatározó mérnök távozása újra hátrányosan érintette a McLarent, 2006-ban teljesítményben elmaradtak a Ferraritól és a Renault-tól. Miközben azért Kimi szorgalmasan gyűjtögette a dobogókat, szám szerint hatot, a háttérben már folytak a tárgyalások mindkét fél részéről, Schumacher nagy monzai bejelentése után már csak idő kérdése volt, míg Räikkönen is aláírja szerződését a Scuderiával, míg Ron Dennis a renitens Montoya kiebrudalása és a finn döntése után régi védence, Lewis Hamilton mellett tette le a garast.

Räikkönen első ferraris versenyén pole pozícióval, leggyorsabb körrel és futamgyőzelemmel mutatkozott be. Igaz, a jó kezdést kiesések és gyengébb folytatás követte, de például Monacóban megmutathatta azt is, hogy tud ő küzdeni, hiszen a 15. helyről indulva megcsípte az utolsó pontszerző helyezést (ami akkor ugye a nyolcadik volt). A Ferrarinál jobb autója volt abban az évben a McLarennek, de az Alonso-Hamilton ellentétből a riválisok is sokat profitáltak. Amikor a mezőny Magyarországra ért, mindenképp jó helyezésre volt szüksége ahhoz, hogy maradjon versenyben a VB-címért. Össze is jött a második hely, így újra kezdhettek reménykedni a Scuderiánál. A szezon vége aztán őrületet hozott, és valljuk be, inkább a McLaren veszítette el a versengést, mintsem hogy a Ferrari-versenyzők nyerték volna meg, de a lényegen ez már nem változtatt: Kimi Räikkönen 2007-ben világbajnoki címmel mutatkozott be új csapatánál. És mivel ez volt az első és mindmáig egyetlen VB-címe, nem lepett meg senkit amit mondott: "Olyan boldog vagyok, hogy szinte fáj. Olyan ez, mintha egy álom vált volna valóra. Erre vágytam gyerekkorom óta… Mindig mondtam, hogy a karrierem célja az, hogy világbajnok legyek. Többször is nagyon közel kerültem ehhez, és végül minden jól alakult… Csodálatos verseny volt, azt hiszem, még soha nem éltem át ennyi érzést versenyautóban. Minden tökéletes volt. Olyan ez, mint egy születésnapi ajándék a mennyből!"

(Kimi a Ferrarinál bővebben a Ki a jobb? blogon)

 

Emerson Fittipaldi (pytho)

Emerson Fittipaldi egészen Fernando Alonso színrelépéséig a Formula 1 történetének legfiatalabb világbajnoka volt. Az ifjú tehetség 1970-ben vonta magára a legendás Colin Chapman figyelmét, aki harmadik számú versenyzőnek szerződtette a bajnoki címért harcoló Jochen Rindt támogatására. A brazil mindössze a negyedik versenyére készült, amikor csapattársa életét vesztette Monzában, így óriási teher szakadt a vállára: neki kellett Rindt örökségét továbbvinnie a Lotusnál. Fittipaldi megnyerte a Lotus első versenyét Rindt halálát követően, s ezzel a győzelemmel bebiztosította elhunyt társának a világbajnoki címet. Emersonnak ez mindössze a negyedik versenye volt a Formula 1-ben. A következő évben a Lotusnak esélye sem volt felvenni a versenyt a Tyrrell-BRM-Ferrari hármassal, de Fittipaldi így is begyűjtött három dobogót.

Így érkeztünk el 1972-höz, amikor Fittipaldi játszi könnyedséggel megalázó vereséget mért vetélytársaira minden idők egyik legjobb versenyautójával, a Lotus 72D-vel. A szezon során csupán egyszer fordult elő, hogy a brazil célba ért és nem a dobogón végzett, s öt győzelmet szerezve hatalmas fölénnyel nyerte meg a bajnoki címet. 1973 a nyár elejéig úgy tűnt, hogy Stewart és Fittipaldi nagy csatáját hozhatja, ám az első hat futamon begyűjtött három első, egy második és két harmadik helyét követően a következő hat futamon csak egyetlen pontot tudott szerezni, így esélye sem maradt a világbajnoki címre. Ezt követően a korszak egyik legkiválóbb autójából a hetvenes évek másik korszakos jelentőségű versenygépébe, a McLaren M23-ba ült át brazil hősünk két szezon erejéig, melyek közül az elsőben óriási küzdelemben utasította maga mögé Clay Regazzonit, és szerezte meg második világbajnoki címét. 1975-ben hiába szerepelt hasonlóan jól Emmo, a végső győzelemre nem lehetett esélye a Ferrarival versenyző Niki Laudával szemben.

A következő szezont általános elképedésre már öccse csapatában, a Copersucar-Fittipaldiban kezdte meg Emerson, s itt töltötte pályafutása hátralévő öt, kevéssé említésre méltó szezonját, melyek során két dobogós helyet tudott gyűjteni, a második alkalommal a pódiumon a következő brazil többszörös világbajnok, Nelson Piquet mellett állhatott, aki ekkor aratta pályafutása első győzelmét. Az 1980-as szezon végén Fittipaldi búcsút intett a Formula 1-nek és Amerikában folytatta pályafutását, ahol hasonlóan nagy sikereket ért el.

 

Végezetül nézzük, milyen rekordok fűződtek egykoron, vagy fűződnek ma is a két pilótához, s milyen tekintetben állnak előkelő helyeken az örökranglistákon!

Kimi Räikkönen
A legtöbb leggyorsabb kör egy szezonban (10, 2005 és 2008)
A legtöbb győzelem olyan szezonban, amikor nem lett bajnok (7, 2005)
A második legtöbb sorozatban gyűjtött leggyorsabb kör (6, 2008)
A harmadik legtöbb leggyorsabb kör (35)
A negyedik legrosszabb rajthelyről elért győzelem (17. hely, 2005 Suzuka)
A hatodik legtöbb dobogó (62)
A hatodik legtöbb pont (579, a mindenkori aktuális pontrendszer szerint)
A hatodik legfiatalabb futamgyőztes (23 év 157 nap)
A kilencedik legtöbb pontszerzés (94)
Azon három versenyző egyike, aki az utolsó futam előtt harmadikként lett világbajnok

Emerson Fittipaldi
A legfiatalabb világbajnok 1972 és 2005 között (25 év 273 nap, jelenleg negyedik)
A negyedik legkevesebb szezon a bajnoki cím előtt (2)*
Azon 8 versenyző egyike, aki győzni tudott futamon első szezonjában*

*Az Indianapolis 500-akat, illetve az 1950-es szezont nem véve figyelembe.

Ki az ideálisabb? A két világbajnoki címet szerző Fittipaldi, vagy a szinte minden mutató tekintetében jobb statisztikákkal rendelkező egyszeres bajnok Räikkönen? Döntsetek!

http://idealisiv.blog.nepsport.hu/archives/2011/05/04/Idealis_Bajnoksag_I_fordulo_-_Kimi_Rikkonen_vs_Emerson_Fittipaldi/

 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!