Hírek : Räikkönen a saját ralicsapatának főnöke |
Räikkönen a saját ralicsapatának főnöke
Noncsi 2011.02.11. 21:05
Kimi Räikkönen Svédországban az új, feketés festésű Citroen DS3-ját vezeti, ICE 1 Racing nevű csapatának főnökeként. A haja még hosszabb, és nem tudja elrejteni a Red Bullos sapkája alá. A gyorsasága javult egy kicsit tavaly óta, most, hogy ez az új autó jobban illik a vezetési stílusához.
Räikkönen szerint nem változott semmi ez előző évhez képest, bár a Citroen Junior csapatához már nincs köze.
„Ugyan úgy tettünk mindent, ahogy az elmúlt évben. Jobbnak tűnt saját csapatot alapítani, hogy tovább ralizhassak. Ez volt a legegyszerűbb megoldás.” – magyarázza Räikkönen.
A minta ugyanaz, mint Petter Solberg esetében.
Az utolsó pillanatban regisztráltál a svéd ralira. Minden az utolsó percben rendeződött?
„Nem mondanám, hogy az utolsó pillanatban történt minden.”
Már tavaly ősszel egyértelmű volt, hogy a raliban folytatod?
„Nem, de semmin nem változtatott volna, ha az utolsó verseny alatt jelentjük be, hogy idén is részt veszünk a rali bajnokságban. Nem tesztelhettünk volna többet annál, mint amennyit eddig tudtunk, mivel nem voltak készen az új autók.”
Mehettél volna a Fordhoz is és versenyezhettél volna Fiestával?
„Ott is egy jó autót kaptam volna, ugyanazzal a rendszerrel. Nincs eltérés tavalyhoz képest. Csupán könnyebb számomra a Citroennél folytatni, mivel már eltöltöttem egy évet ezekkel az emberekkel.”
Egy sereg franciául beszélő Citroenes szerelő dolgozik Räikkönen autója körül. A gyáriakon kívül senki még csak hozzá sem érhet az új autókhoz, a számítógépekhez és a motorokhoz.
Räikkönen a célkitűzéseit megtartja magának. Logikus lenne a 6. helyért versenyeznie, hacsak a Ford nem lép meg a Citroentől.
„Beülünk, és meglátjuk mire vagyunk képesek.”
A csütörtöki shakedownon Räikkönen hétszer ment végig egy 8 km-es teszt szakaszon. Az új autó eltér a C4 WRC-től?
„Nincs sok különbség. Ez egy S2000-es típusú autó. Jobban viselkedik a kezeid között, és szerintem könnyebben fordul.” – válaszolta Räikkönen, aki 4 ralin indult 2009-ben egy Fiat S2000-el.
Ez az autó jobban illik a vezetési stílusodhoz?
„Eddig elég jó érzés volt vezetni. Azt viszont nehéz megmondani, milyen lesz élesben.”
Hagforsban havazott és péntek reggelig még biztosan fog is. A friss havon a Michelin szegecses gumijai nem viselkedtek túl jól.
„Az új gumik trükkösnek tűnnek, mert ha csak egy kicsit is elcsípted a havat, nem maradt tapadás. Habár a hó nagyszerű elem normál körülmények közt.” - mondta Räikkönen.
Räikkönen csupán egy napot tesztelt az új autóval Svédországban.
„De az sem volt teljes nap, mivel tönkrement a motor. Talán azért, mert azt használták az összes Citroen teszten.”
Kaj Lindström gyorsan felsorolja a tavalyi és az idei Citroen közti különbségeket.
„Ez az autó méretre kisebb, a motor más, és az erőátvitel kézi váltóval történik. A legnagyobb különbség a központi differenciál hiánya. Ezért egy kicsit más vezetni, mikor egy picit megcsúszik, és nem fordul olyan könnyen.”
Räikkönen ütemterve van annyira tág, hogy néhány pályaverseny is szerepeljen a ralik között, mint például a Le Mans-i 24 órás júniusban?
„Meglátjuk mi történik. Még nem tudok semmit, így nincs mit mondanom erről.” – zárta le röviden.
Lehetséges, hogy látni fogjuk Räikkönent egy F1-es autóban még idén, vagy később?
„Nehéz lenne megmondani.” – válaszolta Räikkönen.
Csak a legvadabb híresztelések szóltak arról, hogy a finn fogja helyettesíti Robert Kubicát a Renaultban.
Motorsportal
|