Citroen DS3 WRC
Noncsi 2011.01.29. 18:06
Kimi Räikkönen és csapata idén a Citroen DS3 WRC négykerekűjével vág neki a szezonnak.
Citroen DS3 WRC - adatok
-1598 ccm turbófeltöltős motor
-1,5 bar töltőnyomás
-300 LE 6000/min fordulaton
-350 Nm 3250/min fordulaton
-Dupla kerámia kuplung
-Sadev 6 sebességváltó
-Mechanikus első és hátsó differenciálmű
-McFarson futómű
-Citroen lengéscsillapító
-355/300 féktárcsa aszfalt féktárcsa
-300 mm murva féktárcsa
-3948 mm hosszú
-1820 mm széles
-2461 mm a tengelytáv
-1200 kg súlyú a versenyzőkkel együtt
A rali műfajában az autók között alig vannak különbségek. A Citroenhez hasonlóan a Ford és a Mini is hasonló erőket fog bevetni a siker érdekében. Kisebb különbségek persze felfedezhetők a technikai adatokban, de ezek nem okoznak számottevő előnyt, vagy hátrányt senkinél sem. Kimi Räikkönen-nek egy ilyen technikával szerelt WRC-vel kell felvennie a küzdelmet a 2. szezonjában.
Mire képes a csapat?
Idén már nem egy gyári támogatású Citoren Junior csapat színeiben kell helytállnia, hanem a maga alapította Ice 1 Racing-el fog nekivágni a tervek szerint 10 versenynek az idei szezonban.
A hírek szerint komoly támogató hiányában vág majd neki a nagy kalandnak a csapat, ami azért hátrányt jelenthet majd. A rali sem egy olcsó sport és kellő anyagi háttér nélkül nem kockázatmentes vállalkozás nekiindulni egy szezonnak.
A helyzet a támogatók terén azonban gyorsan változhat és a februári nyitóversenyig van még idő tárgyalások lefolytatására, szerződések aláírására. A csapat saját szerelő gárdáját kell, hogy kiállítsa és a mérnökök megkeresése, azok szerződtetése is saját feladattá válik. Nincs már gyár, ahol készen kapott csapat várja a versenyzőpárost. A Citroen, mint cég az autót biztosítja, de a logisztikáról, az utazások szervezéséről a csapatnak maga kell, hogy gondoskodjon. Miután Petter Solberg is saját versenycsapatot működtet sikerrel, a dolog nem lehetetlen. Kimi a maga ura lehet, ennek minden előnyével és hátrányával együtt.
Mire képes a versenyzőpáros?
Miután egy szezon már a Kimi-Kai páros mögött áll, a kezdeti tapasztalatokat felhasználhatják az idei szezon során. Az autó mindenkinek új lesz, tehát minden párosnak ki kell ismernie új munkaeszközét.
A gyári csapatok teszteléseiről már hírek és videók is megjelentek. A hírek szerint Kimi is tesztelni fog hamarosan. Az, hogy mennyire fog feküdni az új autó a finn stílusának, az egyik komoly kérdése lesz a teszteknek.
A szakaszok idén már nem lesznek ismeretlenek, ahogy azok a klimatikus viszonyok sem, ahol autózniuk kell majd. Igaz, a tavalyi szezonban sok versenykilométer maradt teljesítetlenül a szakaszokon a bukások miatt, de új útfelülettel aligha fog találkozni a kettős.
A már felírt és több alkalommal is bejárt szakaszok részletes itinerei is sok segítséget fognak nyújtani. A tavalyi abszolútban elért 10. helynél mindenképpen előrébb várja őket a szaksajtó, és a páros is biztosan feljebb emelte az elvárásokat önmagával szemben is. És, hogy a felsoroltakkal együttesen mire megy majd Kimi és csapata, az hamarosan kiderül.
Írta: Pinti
F1-Live
|