Kimibolygó - Kimi Raikkönen világa
[Moi]

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1331327786_29.png

Moi, vagyis Sziasztok! :)

Az oldal a finnek 2007-es Formula1-es bajnokával, Kimi Räikkönennel foglalkozik. Naponta frissülő hírek, csomó érdekesség, képek, videók, ikonok, hátterek....
Üdvözöllek a Kimi-bolygón! :D

Follow us on:

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1330093424_06.png

Translate to:

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308503740_02.png //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308503754_84.png //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308503478_93.png //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308503477_17.png //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308503492_10.png

 
[Kimi Räikkönen]

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1331327784_47.png

Home
Hírek - News
Kimi Räikkönen
Kimi Blogja
Kimi's Blog in English
Vendégkönyv - Guest book
Finnország
Extrák
Site infos
Magamról néhány szó :)
Fórum - Forum

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1330093296_91.png//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1330093298_01.png

 
[Events]


2012. Április 13-15 Chinese GP >>
2012. Április 20-22. Bahrain GP >>

2012. Május 1-3. Mugello test >>

 
[Chat]
Káromkodni tilos!
 
 
 
 
[Log in]
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
[Fans]
Indulás: 2010-09-12
 
[Pontverseny állása]

1. Fernando Alonso 35p
2. Lewis Hamilton 30p

3. Jenson Button 25p
...
7. Kimi Räikkönen 16p

bővebben...

 
[Facebook]
 
 
 
[Társoldik]

//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078998_55.jpg   //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078999_36.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078995_88.jpg   //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078997_82.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078994_83.jpg   //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318078996_92.jpg

 


//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1296771650_23.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1299179346_82.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1301835162_46.png //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1306091601_07.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1308433982_65.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1309555118_19.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1309555117_04.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1309874309_28.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1313785207_76.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1314637808_10.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1316376613_79.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1318791345_68.jpg
http://forma1csevego.lapunk.hu/tarhely/forma1csevego/kepek/icon2.jpg
//kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1322579999_09.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1326577659_38.jpg //kimibolygo.gportal.hu/portal/kimibolygo/image/gallery/1329079007_56.png

http://www.kephost.com/images4/2011/4/11/cey8top96j9726l116st.gif

 
[Egyéb]

Top Sport Sites

 

Hírek
Hírek : Lotus: Malajziában is jók lehetünk

Lotus: Malajziában is jók lehetünk

Noncsi  2012.03.20. 21:04

A Lotus F1 Team a szezon második versenyére, a Maláj Nagydíjra készül.


Kimi Raikkönen:
Milyen érzés volt két év után visszatérni a Formula-1-be? Az új autóval, új abroncsokkal és a DRS-szel könnyen visszatértél a régi kerékvágásba?
Őszintén szólva nem sok eltérés volt ahhoz képest, amikor legutóbb versenyeztem. Történt néhány szabályváltozás, de a versenyzés maga nagyon hasonló. A DRS-t könnyebb használni a versenyen, mint a szabadedzésen, vagy az időmérő edzésen, mert csak bizonyos pontokon aktiválhatod, egyébként a többi edzésen mindenki próbálja a határokat feszegetni, mennyire korán használhatja a DRS-t, ez ha túl agresszív vagy könnyedén hibához vezethet.

 

Saját teljesítményed és Romain ausztrál időmérő edzése alapján véleményed szerint mi van még az E20-ban?
Az autó nagyon jó. Versenyen többször forgalomba kerültem, így nem lehetett sokat mutatni és ki tudja, mi történhetett volna, ha jobb rajtpozíciót szerzek. Sok sebesség van még az autóban.

A rádióban kiabáltál a kék zászlók miatt...
Csak csodálkoztam, mi történik, mivel folyamatosan nekem lengették! Arra gondoltam, hogy van egy autó mögöttem, akit megelőztem, de több körön keresztül láttam a zászlót, így szerettem volna tudni, miért lengetik nekem!

 

Egy futam elteltével milyen gondolatokkal készülsz Malajziára?
Örülök, hogy jól sikerült az első verseny. Természetesen próbálunk javítani Malajziában teljesítményünkön. Nem tudjuk, hogy viselkedik majd az autó, de eddig mindenhol jó volt, így remélhetőleg ott is ez lesz a helyzet. Meleg és párás idő lesz, amely kihívást jelent, de jó autónk van. Amennyiben az időmérő edzés jól sikerül, akkor a dobogós helyezésekért harcolhatunk. Majd meglátjuk.

Sepang nagyban eltér az Albert Parktól?
Jó autóra van szükséged és úgy tűnik, nekünk az van. Remélhetőleg egy simább hétvégénk lesz, mint Ausztráliában, hiba nélküli. Addig, míg a pályára nem gurul az autó, nem tudjuk, hogyan teljesít, de eddig mindenhol jól ment. Remélhetőleg, Malajziában is így lesz.

 

Milyen emlékeid vannak Sepangról?
Malajziában történt velem jó és rossz is korábban; voltak rossz versenyem, de háromszor sikerült itt nyernem, itt szereztem első Formula-1-es győzelmem, így nagyszerű visszatérni oda, ahol minden elkezdődött. Meleg és párás az idő, amely kihívást jelent a pilótáknak, de ez mindenkire igaz.

Két hosszú egyenes is része a vonalvezetésnek, ezen a pályán jól lehet előzni a DRS-szel és a KERS-szel?
Soha nem használtam korábban a DRS-t, így nem tudom, mennyire lesz előnyös, de autónk egyenesben jó, így remélhetőleg segít nekünk a versenyen. Majd meglátjuk.

 

Úgy érzed, ki tudsz hozni mindent az E20-ból?
Sok van benne. Folyamatosan tanuljuk az autót és a legutóbbi versenyen nem volt lehetőségünk teljesen kihasználni az adottságait. Remélhetőleg Malajzia simább lesz.

Romain Grosjean:
Először is, beszéljünk az ausztrál időmérő edzésről - egészen jó eredmény született...
Olyan volt, mint egy megvalósult álom. Valójában csak szombaton reggel tudtam felfedezni az Albert Parkot száraz körülmények között, mivel esett a pénteki szabadedzéseken és korábban nem vezettem a pályán. Amikor rádión meghallottam eredményem egyszerűen nem hittem el!

 

Mi történt a versenyen - nem egészen a tervek szerint sikerült...
A rajtom nem volt valami jó. Majd Pastor a harmadik körben nekem jött és ennyi volt, versenyem véget ért. Abból amit láttam, azt mondom, túl későn fékezett, hozzáért az autó jobb első kerekéhez, majd eltört a felfüggesztés.

Tudtál volna valamit másképp csinálni?
Óvatosabb lehettem volna az első körökben, de nem tudok irányítani más pilótákat és az ütközést nem tudtam elkerülni. A látottak alapján túl későn fékezett. Nem mehetek le a fűre csak azért, hogy valakinek helyet adjak; nem terepjárót vezetek! Amikor előzöl valakit, akkor elég helyet kell hagyni a másik autónak is a pályán és ez most nem így történt.

 

Jó hír, hogy az autó jól teljesít. Ez önbizalommal tölt el Malajzia előtt?
Az autó nagyon jól teljesít. Tudtam tartani az előttem haladók sebességét és előzhettem volna, így kis szerencsével nagyszerű eredményt érhettünk volna el. Csalódott vagyok, mert a csapat jobb eredményt érdemelt volna, keményen dolgoztak azon, hogy erős autónk legyen.

Van valami fejlesztés, amelyet szeretnél az E20-ra?
Őszintén szólva az autó nagyon jól működött Ausztráliában. Mindig vannak kisebb fejlesztések, de semmi komolyabb, amelyre igényt tartanék, ez mindig jó dolog. Erős kapcsolatot építettem ki a csapattal a téli tesztek alatt; jól megértjük egymást és tudom, ha van terület, ahol időt találhatunk, akkor a fiúk megtalálják. Nagyszerű érzés, hogy egy olyan csapat áll mögötted, akik egymást lendítik előre és ugyanazért harcolnak, jó és rossz időszakban is.

 

Az egymást követő hétvégéken megrendezésre kerülő versenyek extra erőfeszítést jelentenek a csapatnak, különösen, amikor egy olyan klímájú hely következik, mint Malajzia. Hogyan készülsz a következő versenyre?
Van néhány dolog, ami segít az ilyen helyzetekben. Először is, fontos, hogy normál módon végezd az edzéseket, nem számít mennyit, csak aludj! Kulcsfontosságú, hogy hozzászokj az időkülönbséghez és a klímához, különösen az utóbbihoz, Malajzia a hőség és a páratartalom miatt fizikálisan az év legnehezebb versenye.

Melbourne-nel ellentétben Kuala Lumpurt már ismered. Mit gondolsz a pályáról?
Sepang talán a kedvenc pályám. Versenyeztem ott 2008-ban, a GP2 Ázsia szériában és nagyon tetszik a pálya. Nagyszerű és széles, gyors kanyarokkal és több szintváltással, emiatt nagyszerű vezetni rajta. Az utolsó kanyar trükkös, de élvezek mindent, ami versenyzés. Talán nemcsak a páratartalom és a hőség jelenti a legnagyobb kihívást a pilótáknak! Örömmel várom. Úgy gondolom, pozitív eredményeket érhetünk el a szezonban, remélhetőleg ez már Malajziában megkezdődik.

 

Eric Boullier, csapatfőnök:
Eric, ha egy szóban kellene összegezni az Ausztrál Nagydíjat, akkor mi lenne az?
Büszkeség, azt hiszem.

Miért?
Nos, a nehéz 2011-es szezont követően tértünk vissza. Emberi és műszaki szempontból a tavaly nagyon, nagyon nehéz volt. Kockáztattunk néhány innovatív megoldással, de nem volt kifizetődő és erre ráfáztunk. Azonban, amikor 2012-re készültünk, ez a tény nem gátolt meg minket abban, hogy bátrak legyünk. A csapat bebizonyította, nem félt újítást előhúzni. Pontosan erre számítottam. Azt hiszem, ez Enstone vérében van. Csapatfőnökként lenyűgöz ez a hozzáállás.

 

Számított rá, hogy az E20 ilyen jól teljesít Melbourne-ben?
Az időmérő edzés előtt senki nem tudta, mire számíthat. Talán ez a korábbi évekhez képest még jobban igaz volt, mert nagyon kevés megbízható információt sikerült beszerezni a téli tesztek folyamán. Tudtuk, autónk egészen gyors, de a többiekről nem volt információnk. A szombat megkönnyebbülést jelentett: nem véletlenül szereztük meg a második rajtsoros indulást.

Mi lehet Sepangban?
Teljesen más pálya, mint az Albert Park. Úgy gondoljuk, az E20 versenyképes lesz ott. Előnyös lehet a kisebb gumikopás. Figyelembe véve a meleg maláj időjárást, az csak segítség lehet. Úgy gondoljuk, versenyképesek lehetünk ott.

 

Romain és Kimi nagyon versenyképes pilótapárosnak tűnnek...
Igen, ez volt a célunk az idei évre. Mindketten jól teljesítenek és egymást ösztönzik. Ez egy ideális helyzet számunkra. Tudtuk ezt már az elejétől fogva. Romainnak nem volt szerencséje Ausztráliában, pedig jó helyezésekért harcolhatott volna. Sajnos egy másik pilóta kilökte a versenyből. Azonban úgy gondolom, ez a játék része, de nagyon bosszantó volt. Az ellenfelektől ilyen manőverre nincs szükség a verseny első néhány körében. Ez a pilóta sem ért célba, ez úgy érzem, igazságos... Kiminek sikerült 11 helyet javítania a verseny során, amely mutatja, mennyire motivált.

A 2012-es világbajnokság feltételezhetően a fejlesztésekkel dől el. A csapat meg tud birkózni ezzel?
A fejlesztéshez forrásra és befektetésre van szükség. A Genii Capitallal mögöttünk tudjuk, hogy előnyös lehet számunkra az erős megbízhatóság. Mindent megtesznek, hogy segítsenek minket a tervezésben és az alkatrészek elkészítésében, melyek ahhoz kellenek, hogy versenyképesebbek legyünk. A Genii nem azért jött a Formula-1-be, hogy második helyen végezzenek.

 

Hogyan tud harcolni a csapat a Mercedes, Ferrari, vagy a Red Bull ellen? A csapat költségvetése nem tud vetekedni a korábban említett alakulatokéval...
Ez helyes, de véleményünk szerint a pénzzel nem lehet győzelmet és bajnoki címet vásárolni. Számunkra a Formula-1 a leleményességről és a költséghatékonyságról szól. Az E20 az első olyan enstone-i autó, amely a 60 százalékos méretarányú szélcsatornánkban és a továbbfejlesztett CFD létesítményünkben készült. Néhány héten belül az új szimulátorunk működésbe áll. Az Enstone-ban dolgozóknak megfelelő eszközök állnak rendelkezésükre és próbálunk minden szükséges befektetést elvégezni. Nem szabad minket másodosztályú csapatként tekinteni. A Lotusszal, Totallal, a Rexonával, a Clearrel és a Microsoft Dynamics-szal a legvonzóbb csapatok között vagyunk.

Az idei évben az Önöké az egyetlen csapat, amely egy világméretű csoporttal kötött kereskedelmi szerződést...
Pontosan. Ez azt jelenti, hogy hozzáállásunkkal sikerül elcsábítani a világ legnagyobb vállalatait. Amikor a partnerek aláírnak a Lotus F1 Teammel, nemcsak kereskedelmi kapcsolatba kerülnek velünk: egy nagyon különleges család tagjai lesznek. A Formula-1 emberi oldala szokás szerint elhanyagolásra kerül, de számunkra az emberi kapcsolatok elsődleges fontosságúak. Kereskedelmi és marketing filozófiánk különleges a sporton belül. Őszinték, nyitottak, megközelíthetőek vagyunk és néha kissé szemtelenek is. Szeretjük rajongóinkat és soha nem hazudunk a médiának. Ez szokatlan a paddockban és ez teszi a Lotus F1 Team csapatot nagyon különleges szervezetté. Ez végül kifizetődő lesz. A jófiúk mindig győznek.

 

James Allison, műszaki igazgató:
Mi a véleménye a 2012-es szezon első versenyéről?
A hetedik helyezés nem írja le teljesen a hétvégét. Összességében büszkék lehetünk az autó, a csapat és pilótáink teljesítményére. Az E20 gyors volt Jerezben, Barcelonában és most az Albert Parkban is. Romain óriási munkát végzett az időmérő edzésen, harmadik lett. A rajtnál nem volt szerencséje és később egy másik pilótával ütközött, mely versenyének végét jelentette. Kimi erős vezetése azonban kisebb kárpótlást nyújtott, rossz rajtpozícióját pontokra váltotta.

Mennyit lehetett tanulni az Albert Park-i hétvégéből, amely nem volt egy sima versenyhétvége, a pénteki esős körözés miatt?
Már a téli tesztek alapján éreztük, hogy megfelelő pozícióban vagyunk. Nem gondoltuk, hogy a leggyorsabb autóval rendelkezünk, de jó érzéseink voltak. Láthattuk azt is, hogy a csapatok között szoros az állás. A pénteki esős körözés (amikor arra utasítottuk pilótáinkat, hogy ne vállaljanak szükségtelen kockázatot) azt jelentette, várni kellett szombatig, hogy kiderüljön a valódi erősorrend. Örömteli volt és ugyanakkor megkönnyebbülést is jelentett, hogy az autó felülteljesítette szezon előtti becslésünket.

 

Mennyiben lesz más kihívás Malajzia?
Habár kissé szokatlan volt, de az Albert Parkban az évszakhoz képest nem volt rossz időjárás. A különböző kanyarsebességek és kigyorsítási igények azt jelentik, hogy az az autó, amely gyors Melbourne-ben, az a szezon hátralévő részében is az lehet. A következő verseny sokkal melegebb lesz, amely más kihívásokat jelent az autók, gumik és pilóták számára, de bízunk benne, hogy melbourne-i formánkat párosítva a Jerezben és Barcelonában mutatott sebességgel, versenyképes teljesítményt tudunk nyújtani.

Lesz valami változás az autón a második versenyre?
Nem lesznek nagy fejlesztéseink. Szoros az idő az egymás utáni versenyeken és inkább arra koncentrálunk, jó beállítást találjunk a csomaghoz, jól használjuk az abroncsokat. Sepang ilyen szempontból kihívást jelent, mivel magas pályahőmérsékletre számíthatunk.

 

Hogyan halad Kiminek a kormánybeállítás megfelelő megtalálása?
Alapbeállításunk van, amellyel Kimi képes dolgozni. Nem ideális számára, a mi feladatunk pedig az, hogy egy olyan rendszert adjunk neki, amely tökéletesen megfelel igényeinek. Melbourne-re új beállítást próbáltunk ki, de az esős idő miatt nem tudtuk kiértékelni, előrelépést értünk-e el. Óvatosságból visszatértünk az eredeti beállításhoz. Folyamatosan dolgozunk a beállításon, addig, míg egy olyan beállítást nem találunk, amely megfelel igényeinek.

A kormány esetében a csapatnak mire kell koncentrálnia?
Minden pilóta más kormánybeállítást akar. Minden pilóta hidraulikus rásegítésű szervót használ a kormány fogasrúdján, mert egyébként a kerekek elfordítása elviselhetetlen lenne. A mérnökök a rásegítést állítják, hogy az a pilóta követelményeinek megfeleljen. Kimi kissé lágyabb kormánykerékkel szeret versenyezni, de ez nagy precizitást igényel. Alapbeállításunk precíz, de nem elég lágy Kimi vezetési stílusához. Kihívást jelent egy olyan hidraulikus fogasrudat készíteni, amely sokkal erősebb, mint a jelenlegi egység, úgy, hogy ne áldozzuk be a precizitást. Még nem állunk itt, de megcsináljuk.

Formula.hu

 

A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.